Kontrollrummet

Blir tokig på citat

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
När jag vill citera någon markerar jag citatet och sen väljer jag "citat". Då förväntar jag mig en liten snygg ruta med mitt citat ska dyka upp när jag förhandsgranskar men får likförbannat kommer hela texten med och måste börja ändra nästan som ett proffs i htmi-kunskap. Gör jag nåt fel eller? Nu har jag gjort detta flera gånger (tagit bort text som inte ska va med) men jag undrar om jag missat nåt? Livet skulle vara mycket enklare så. Inte bara för mig, men också för nyfikna nykomligar. :)


Utloggad tsmalmbe

Svar (knapp) = svar utan citat
Citat (knapp) = ger hela texten som citat, bara att rensa bort det man inte vill ha med.

Så det är så som du beskriver det, och det är en forumegenskap som inte kommer att ändra.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


freddy

  • Gäst
Implementeringen på studios forum är bättre tycker jag, när man kan göra multi-quotes. För det kan man väl inte på KR utöver att göra det manuellt?


Utloggad tsmalmbe

Implementeringen på studios forum är bättre tycker jag, när man kan göra multi-quotes. För det kan man väl inte på KR utöver att göra det manuellt?

Det är säkert så. Om vi så vill kan vi säkert hitta enstaka detaljer och funktioner i hela världen som är superiöra jämfört med den funktionalitet man kan hitta på detta forum - detta utan tvivel. Men faktum är att det inte finns någon forumprogramvara (eller någon annan programvara för den delen) som innehåller Det Bästa Utav Alla Världar.

Så nu har vi KR, som återigen utan tvivel är den bästa kompromissen mellan färdig programvara och tillagda finesser.

Jag hoppas detta svar är till er förnöjelse, för detta är det bästa svar ni kommer att få. Grundfunktionaliteter kommer inte att ombyggas, och forumet kommer inte att bytas ut.

:)

Tack för feedback.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
när vi ändå är inne på knappar å sånt - varför ser det ut så här ? - är det för att jag åker med firefox ? ( 'skriv ut' uppepå 'svara' )


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
när vi ändå är inne på knappar å sånt - varför ser det ut så här ? - är det för att jag åker med firefox ? ( 'skriv ut' uppepå 'svara' )

Så där blir det i Internet Explorer också om man har för låg upplösning eller inte visar browsern maximerad.


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
1024 x 768 plus maxad browser...ändå knapp på knapp...skumt  :huh:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Implementeringen på studios forum är bättre tycker jag, när man kan göra multi-quotes. För det kan man väl inte på KR utöver att göra det manuellt?

Finns ett sätt, som inte är fullt lika utbyggt som SF, men ändå funkar rätt bra! Om du klickar på svar, så ser du de senaste 10 (?) inläggen, under rutan du svarar i. Vid varje inlägg finns en "infoga citat" man kan trycka på. Fånka finfin :)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

1024 x 768 plus maxad browser...ändå knapp på knapp...skumt  :huh:

Inte egentilgen alls skumt. Själv soffsurfar jag med en laptop anno domini 2001 (alltså stenåldersgreja med andra ord), och där har jag det lika uselt som du 1024x768. Så väljer man att använda urålders grejer eller annan exotik får man ju stå sitt kast. Funktionaliteten finns där, och det funkar också  - vilket generellt sett är hur man väljer att understöda äldre eller exotiska grejer på internetsajter.

För personer som surfar med minimini-upplösning (mobilt, med minidatorer eller fickdatorer) rekommenderar jag varmt wap/xhtml-mode som finns här:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?wap2
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
märkligt - när jag postat mina röster till festivalen såg jag att knapparna inte låg på varann längre längst ner :



men det fattas då ett alternativ - sätt betyg på tråden-knappen är borta... "varför finn den där men inte här " , undras det i min skalle ?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
märkligt - när jag postat mina röster till festivalen såg jag att knapparna inte låg på varann längre längst ner :



men det fattas då ett alternativ - sätt betyg på tråden-knappen är borta... "varför finns den där men inte här " , undras det i min skalle ?

Jag vet inte vad du menar. En sån sak finns nog inte längst ner i min webläsare, eller så vet jag inte vad du menar. Jag kör också som många andra med 1024x768 på surfdatorn.
« Senast ändrad: 26.06.2009, 20:37:12 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
När jag vill citera någon markerar jag citatet och sen väljer jag "citat". Då förväntar jag mig en liten snygg ruta med mitt citat ska dyka upp när jag förhandsgranskar men får likförbannat kommer hela texten med och måste börja ändra nästan som ett proffs i htmi-kunskap. Gör jag nåt fel eller? Nu har jag gjort detta flera gånger (tagit bort text som inte ska va med) men jag undrar om jag missat nåt? Livet skulle vara mycket enklare så. Inte bara för mig, men också för nyfikna nykomligar. :)

Markera --> copy --> paste istället då.
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
MaxB, - skillnad:







förresten - vem behöver ' betygsätt tråden' knappen ?? vem bryr sig ? tabort!
« Senast ändrad: 26.06.2009, 22:07:40 by Kon-Trollet »


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Jag hoppas detta svar är till er förnöjelse, för detta är det bästa svar ni kommer att få. Grundfunktionaliteter kommer inte att ombyggas, och forumet kommer inte att bytas ut.

Det där påminner om IT-avdelningarna på 90-talet; "Det kvittar vad ni användare vill ha, nu har vi utvecklare bestämt så här". :D

(men ja, jag förstår principen att inte ge sig på att ändra grundfunktionalitet)
http://mera.hacke.nu


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Flintan citat: "Markera --> copy --> paste istället då."
Det är vad jag annars brukar göra när jag känner att jag är helt lost i html redigeringen, men då får man inte med den snygga, färgade rutan.


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Tryck på "quote" i redigeringsläget.
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tryck på "quote" i redigeringsläget.

Så nånting? Bra!! Markerade texten i Ämnessammanfattning och klickade på "Infoga citat"


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tryck på "quote" i redigeringsläget.

Så nånting? Bra!! Markerade texten i Ämnessammanfattning och klickade på "Infoga citat"
Att markera texten gör varken till eller från. Räcker att klicka på "Infoga citat"


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tycker det fungerar bra att klicka på knappen citat. Sen letar jag efter det jag vill ta bort och raderar det. Med två Tab-tryck och ett Enter, kan jag i förhandsgranskningsläget se hur resultatet blir.

Tycker det fungerar bra för mig som det är!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google