Kontrollrummet

On Two Feet

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lonewind

LÅTNAMN: On Two Feet
ARTIST/GRUPP: Chris Michols
GENRE: singer/songwriter
KOMPOSITÖR: Chris
PRODUCENT: Chris
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Sådär.... har jobbat lite mer på den här som jag hade upp en snutt av tidigare.

Riktig bas ska på och kanske att jag byter ut min refstämma till tjejröst.

On Two Feet.mp3


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Snyggt  :wub: Helproffsigt med känsla.

De förändringar du själv föreslår kommer att göra susen, dvs tjestämma och bas. Kan du få tag på någon som kan lägga kontrabas så kanske det blir allra bäst.

Kanske något till instrument ska till som sparsmakat nyanserar låten lite. Vet inte vad, kanske någon typ av diskret percussion? Eller varför inte ett cellosolo mot slutet, som Harry Chapin skulle ha gjort.
DON'T PANIC


Utloggad lonewind

Snyggt  :wub: Helproffsigt med känsla.

De förändringar du själv föreslår kommer att göra susen, dvs tjestämma och bas. Kan du få tag på någon som kan lägga kontrabas så kanske det blir allra bäst.

Kanske något till instrument ska till som sparsmakat nyanserar låten lite. Vet inte vad, kanske någon typ av diskret percussion? Eller varför inte ett cellosolo mot slutet, som Harry Chapin skulle ha gjort.

Hej! Tack för sjysst feedback.

Som du föreslår ska också percussion läggas på. Jag glömde nämna det. Skulle också vara guld med kontrabas men känner ingen sån. Det får duga med akustisk bas, det är ju faktiskt rätt snyggt också.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Mmm, blir nog bra med akustisk bas också. Men en riktig cello med kraftigt vibrato skulle sitta som en smäck! (Ursäkta tjatet) :rolleyes:
DON'T PANIC


Utloggad lonewind

Mmm, blir nog bra med akustisk bas också. Men en riktig cello med kraftigt vibrato skulle sitta som en smäck! (Ursäkta tjatet) :rolleyes:

Jag håller med, men någon sån känner jag inte heller. Vad kostar en cello egentligen?


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Snyggt  :wub: Helproffsigt med känsla.

De förändringar du själv föreslår kommer att göra susen, dvs tjestämma och bas. Kan du få tag på någon som kan lägga kontrabas så kanske det blir allra bäst.

Kanske något till instrument ska till som sparsmakat nyanserar låten lite. Vet inte vad, kanske någon typ av diskret percussion? Eller varför inte ett cellosolo mot slutet, som Harry Chapin skulle ha gjort.

Hej! Tack för sjysst feedback.

Som du föreslår ska också percussion läggas på. Jag glömde nämna det. Skulle också vara guld med kontrabas men känner ingen sån. Det får duga med akustisk bas, det är ju faktiskt rätt snyggt också.

En kollega har ståbas! I uppsala dessutom. I hans ägo ingår även bredband och cubase. ska jag kolla lite? :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad lonewind

Snyggt  :wub: Helproffsigt med känsla.

De förändringar du själv föreslår kommer att göra susen, dvs tjestämma och bas. Kan du få tag på någon som kan lägga kontrabas så kanske det blir allra bäst.

Kanske något till instrument ska till som sparsmakat nyanserar låten lite. Vet inte vad, kanske någon typ av diskret percussion? Eller varför inte ett cellosolo mot slutet, som Harry Chapin skulle ha gjort.

Hej! Tack för sjysst feedback.

Som du föreslår ska också percussion läggas på. Jag glömde nämna det. Skulle också vara guld med kontrabas men känner ingen sån. Det får duga med akustisk bas, det är ju faktiskt rätt snyggt också.

En kollega har ståbas! I uppsala dessutom. I hans ägo ingår även bredband och cubase. ska jag kolla lite? :)

Oj, ja det låter ju väldigt trevligt. Samtidigt som det kanske skulle kännas lite elakt mot min basist. Han har en ståbas men tycker inte att han är tillräckligt bra på den än... Jag måste nog ta en funderare först...
Jag uppskattar tanken enormt dock :)