Kontrollrummet

Wester - Intro

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dubbelv

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
LÅTNAMN: Intro
ARTIST/GRUPP: Wester
GENRE: Hårdrock
LÅTLÄNGD:03.13
KOMPOSITÖR:Wester
PRODUCENT:Wester
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2008
FORMAT: mp3

Det här var den låten jag valde att som introspår på mitt projektarbete till skolan.
Jag var helt ny med mixning när jag spelade in den här, men.. Vad tycks?   :rolleyes:
« Senast ändrad: 10.09.2009, 23:43:06 by tsmalmbe »
Om jag är här, och du är där, vart är då vi??  www.myspace.com/wwwester


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det måste vara en hård rock skola det där. Gillade definitivt detta samtidigt som jag tror mig känna igen det.... gör jag det??
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Hemmansaegarn

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • SpeedyMotors - En man, en gitarr, en bas, en dator - Neo-klassiskt 4-band?
Mycket Bra!  :D Man kan föreställa sig till vad stycket användes. Det enda jag kan säga som kanske skulle göra det bättre (fast kanske funkar sämre om det ska vara en stämnings höjare i en presentation dock) är att det skulle hända något i basgången i den senare halvan av låten. Att den inte följer ackorden så slaviskt dvs. Men som sagt -en höjdare!
Vad är det för trummor? Låter riktigt bra!


Utloggad dubbelv

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
Det måste vara en hård rock skola det där. Gillade definitivt detta samtidigt som jag tror mig känna igen det.... gör jag det??
Eko
Du kanske känner igen det från Rammstein? :)
Mycket Bra!  :D Man kan föreställa sig till vad stycket användes. Det enda jag kan säga som kanske skulle göra det bättre (fast kanske funkar sämre om det ska vara en stämnings höjare i en presentation dock) är att det skulle hända något i basgången i den senare halvan av låten. Att den inte följer ackorden så slaviskt dvs. Men som sagt -en höjdare!
Vad är det för trummor? Låter riktigt bra!
Åhå tack så mycket! :) Trummorna är Addictive Drums!
Om jag är här, och du är där, vart är då vi??  www.myspace.com/wwwester


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tufft intro (i över tre minuter?). Börjar som en gammal Led Zeppelinlåt jag glömt namnet på. Skulle vilja ha en än bamsigare virveltrumma (Bonhammodell). LÅter lite spinkig nu. Annars gott drag.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Mina hårdrockskunskaper stannar vid Deep Purple och Led Z i slutet av 60-talet
men utifrån det tycker jag att det låter bra (Håller dock med eq om virveln)
Tycker också att trummorna och gurorna spelar i lite olika rum
Projektarbetet får VG
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten