Forum > Färdiga produktioner
Cykeln - Nightdrivin´
cykeln:
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.06.2009, 21:24:05 ---Tycker det låter helskönt.
För mig var det mer 80-tal tills den lite smutsiga trumloopen kom in. Snuten i Hollywood sådär. :D
Slutet mycket bra. Vid 160 cirkus...
Tycker du gör jättebra musik när du kopplar av.
--- Slut citat ---
Tack så mycket!
... skulle kanske försöka koppla av lite mer ... :D
cykeln:
--- Citat från: Tokai skrivet 24.06.2009, 21:39:46 ---Visst fan är du modern, ca 20 år tillbaka men va fan. Ang koppling till tidigt 60-tal så var det själva melodin som synten spelar. Jag hör i mitt inre höra The Phantoms eller vilka som helst spela just den melodin. Jisses va gammal ja är.
--- Slut citat ---
Jag är med och du har nog rätt - mina melodier kommer nog från hjärtat av 60-talet
Om du är gammal - då är jag ...?
20 år bakåt är nog det modernaste jag kan kan komma :D
Harmonica mike:
Tjabba Stefan.
Skönt sväng här,lite av Emulatorns påse och det diggas skarpt.Kul att testa andra genre och du gör det med bravur.Lite skrål på denna och en ylande gura skulle inte sitta fel,men låten håller gott så här.
Jag cyklar inte så mycket på sommaren,åker mest båt,och till det passar denna perrens.
Gott jobbat.
Mike
Eddi:
Kul bra ljud - men det som avslöjar åldern mest är nog E A H (eller vilka ackord du nu körde) tänk vildare i harmonierna om du vill få det att låta ungt. (sa han som bara kan E A H)
Eko
Rattlesnake:
Kul med experiment i andra genres, det utvecklar ens skapande.
Fin liten melodi som snabbt etablerar sig i hjärnbarken. Den (melodin alltså :P) har lite släktskap med tidigt 60-tal, tycker jag med, lite Bond kanske.Titeln passar väldigt bra, till detta kunde man tänka sig en hypnotisk video filmad inifrån en bil med en massa gatljus som svischar förbi.
Synthljuden passar bra ihop, och väver ihop till ett ganska skönt komp. Det finns dock en slinga som inte alls passar ihop med resten, den som kommer in vid 170s. Känns atonal i sammanhanget, tycker jag.
Bra vinjettmusik.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida