Forum > Färdiga produktioner

Cykeln - Nightdrivin´

<< < (3/6) > >>

asti:
Ja, detta är ju rätt långt från Midsommarnattsvals vid Riddarfjärden!  :)
Sköna ljud och avkopplande stämningsmusik!
Håller med Eko om att det kanske kunde varit lite mer spännande harmonier, men treklangerna sitter djupt rotade hos oss gamlingar!  :D
Kul med lite experimenterande och vidgande av vyerna!

cykeln:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 25.06.2009, 09:36:44 ---Tjabba Stefan.
Skönt sväng här,lite av Emulatorns påse och det diggas skarpt.Kul att testa andra genre och du gör det med bravur.Lite skrål på denna och en ylande gura skulle inte sitta fel,men låten håller gott så här.
Jag cyklar inte så mycket på sommaren,åker mest båt,och till det passar denna perrens.
Gott jobbat.
Mike

--- Slut citat ---
Hej där Mike!
Ja, lite då. Emu har en antal ton mer kunskap och svarvar i sin verkstad - men kul att bli jämförd och att du gillar!
Kör du den på båten så är den ju nästan en sjömansvisa  :D
Tack för lyssning!

cykeln:

--- Citat från: Eko skrivet 25.06.2009, 11:14:30 ---Kul bra ljud - men det som avslöjar åldern mest är nog E A H (eller vilka ackord du nu körde) tänk vildare i harmonierna om du vill få det att låta ungt. (sa han som bara kan E A H)
Eko

--- Slut citat ---
Tänk att det är musikteorin som ska avslöja en  :D (Men E A K menar du väl - Erik Axel Karlfeldt heter han ju)
Vilda harmonier kanske får bli nästa luta-sig-tillbaks-och-leka-paus
Ljuden är helt Logics förtjänst - jag trycker bara ner tangenterna så låter det sådär!

Marruschkka:

--- Citat från: cykeln skrivet 25.06.2009, 20:57:58 ---
--- Citat från: Eko skrivet 25.06.2009, 11:14:30 ---Kul bra ljud - men det som avslöjar åldern mest är nog E A H (eller vilka ackord du nu körde) tänk vildare i harmonierna om du vill få det att låta ungt. (sa han som bara kan E A H)
Eko

--- Slut citat ---
Tänk att det är musikteorin som ska avslöja en  :D (Men E A K menar du väl - Erik Axel Karlfeldt heter han ju)
Vilda harmonier kanske får bli nästa luta-sig-tillbaks-och-leka-paus
Ljuden är helt Logics förtjänst - jag trycker bara ner tangenterna så låter det sådär!

--- Slut citat ---

:lol: Tycker jag var kul..vi har missuppfattat..det är EAK som gäller :P

Gillar det här..skönt sound..du kan ju sånt här oxå ju.(Du borde göra mer av den här sorten)

Du går från klarhet till klarhet tycker jag..man får hänga med i svängarna!!

Snyggt det här..skön bas..och lite EMU-inspirerade trumloopar som ramar in synt-utflykten....coolt ;)

/Marr

equality:
Kör gärna i natten till detta. Kan inte säga att det låter daterat men jag vet inte så mycket om sån här musik. Temat upprepas så pass ofta så att det blir som ett mantra. Kan vara gott emellanåt att sjunka in i denna typ av ljudbild, rensar hjärnan på något sätt. Jag vill helst inte ha med de konventionella övergångarna till dominant och subdominant. Förstår att du vill bryta av här men önskar att det vore något annat. Fråga mig inte vad  :rolleyes:. Hoppar till lite vid 02:32 när det låter "trasigare". Bra och kul med lite annorlunda stuk från dig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion