Kontrollrummet

Asti - Lev ditt liv

gäst · 50 · 5210

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
...så fint eftertänksamt melankoliskt..

Den här låten berörde mig, jättefin. Vet inte vad det är men jag lyssnar verkligen till varje ord i texten, jag gör det när jag lyssnar på dina låtar! Du fångar en på nåt sätt. En av dina bästa låtar!

Har inte läst alla kommentarer men mitt råd är - ändra ingenting!!

 :)
Jag ska "putsa" lite på stråkarna, annars blir det nog inga förändringar!
Roligt att du gillar låten - kanske något du hade varit intresserad av att sjunga? Duett eller solo. :rolleyes:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Håller med Åsa om att det inte behövs ändras, men putsa lite stråkar--låt gå för det då :D

Förtroligt och nära, gillar det här avskalade-din röst håller verkligen för det.

Tack för god musik, du gjorde det-igen :rolleyes:

/Marr
Har låtit låten vila ett tag, så snart ska jag ge mig på stråkarna!
Tack för ditt förtroende för min röst!  :) Själv önskar jag att jag hade haft en riktig rockröst!  :D
Roligt att låtarna gillas! Tack själv för att du orkar lyssna och kommentera!
/Asti


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jahapp :)

Behaglig låt, finstämd och bra mixad. Tycker nog att det måste vara någon av dina bättre inspelningar, rent teknisk, och mixat också. Allt ligger där det skall vara.

bra!

tack och godnatt :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


asti

  • Gäst
jahapp :)

Behaglig låt, finstämd och bra mixad. Tycker nog att det måste vara någon av dina bättre inspelningar, rent teknisk, och mixat också. Allt ligger där det skall vara.

bra!

tack och godnatt :)
Ja, det låter på de flesta som att mixen är lyckad!
Men det ska jag väl kunna strula till när jag ändrar på stråkarna! :D
Tack för lyssning och kommentar!
Godnatt och sov gott! :)
/Asti


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Det var någon som tyckte det var sjuttiotal, men jag tycker att det är tidlöst. Bra mix, möjligen skulle jag kapa lite i diskanten på reverbet så att lite av det vassa s och t försvinner. Det är inte så mycket att det behöver deessas, men bara lite lite mindre diskant.

Rasande bra text och musik annars och snyggt med ett sprasamt arr. Vackert så det förslår  :)


asti

  • Gäst
Det var någon som tyckte det var sjuttiotal, men jag tycker att det är tidlöst. Bra mix, möjligen skulle jag kapa lite i diskanten på reverbet så att lite av det vassa s och t försvinner. Det är inte så mycket att det behöver deessas, men bara lite lite mindre diskant.

Rasande bra text och musik annars och snyggt med ett sprasamt arr. Vackert så det förslår  :)
Jag har använt deesser, men kanske skulle dra ner lite på diskanten!??
Roligt att du gillar text och musik och det sparsamma arret!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Har fixat lite med stråkarna, tror att den är klar nu!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja det låter klart. Skulle väl kunnat ge stråkarna ytterligare någon dB men det är väl en smaksak och riskerar att låta midi om de framträder för mycket. Några mycket små skitsaker: ett pyttesnubbel på sologurans andraton och högra nylonguran vid 03:47. Fina, följsamma harmisar på "Lev ditt liv..." och snygg mellotron(?) där. Bra jobbat!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Ja det låter klart. Skulle väl kunnat ge stråkarna ytterligare någon dB men det är väl en smaksak och riskerar att låta midi om de framträder för mycket. Några mycket små skitsaker: ett pyttesnubbel på sologurans andraton och högra nylonguran vid 03:47. Fina, följsamma harmisar på "Lev ditt liv..." och snygg mellotron(?) där. Bra jobbat!

Ska kolla "pyttesnubblen"! Tack för tipset!
/Asti


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja Asti, det här är du en mästare på...5 dysterkvistar av 5 möjliga från en annan dysterkvist, skitbra! /C


asti

  • Gäst
Ja Asti, det här är du en mästare på...5 dysterkvistar av 5 möjliga från en annan dysterkvist, skitbra! /C

Tack, det gläder mig verkligen! Kanske ska passa på att göra en glad låt?  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja Asti, det här är du en mästare på...5 dysterkvistar av 5 möjliga från en annan dysterkvist, skitbra! /C

Tack, det gläder mig verkligen! Kanske ska passa på att göra en glad låt?  :)

Nej för f-n!  :D


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
tycker denna var jätteskön att lyssna på. Texten var bekväm och arret också, det är nog en av dina bättre.
Funderade på om du skulle höja den någon halv ton eller så, några bastoner som känns lite ansträngda, men vafan det känns ju bra så här.
Gott
www.myspace.com/staffanjonsson


asti

  • Gäst
tycker denna var jätteskön att lyssna på. Texten var bekväm och arret också, det är nog en av dina bättre.
Funderade på om du skulle höja den någon halv ton eller så, några bastoner som känns lite ansträngda, men vafan det känns ju bra så här.
Gott

Roligt att du gillar låten! Lite jobbigt att höja gitarrerna en halvton, blir ju till att spela in dom på nytt i så fall. Avvaktar nog ett tag med det. Ska börja med att kolla in de ansträngda bastonerna och se vad man kan göra åt dom partierna!
Tack för lyssning och kommentar!


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Mycket bra detta! Bra och tänkvärd text. Beundrar hur du kan skriva om sånt här utan att det blir banalt. Bra sång med! Kan inte höra nåt i mixen som skulle låta fel. Allt bra på denna. Låten berör precis som dina låtar brukar beröra.

Tack!
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


asti

  • Gäst
Mycket bra detta! Bra och tänkvärd text. Beundrar hur du kan skriva om sånt här utan att det blir banalt. Bra sång med! Kan inte höra nåt i mixen som skulle låta fel. Allt bra på denna. Låten berör precis som dina låtar brukar beröra.

Tack!

Tack för det! Nu blir jag glad! Får vänta tills det går över, så att jag kan fortsätta göra låtar!  B)
/Asti