Jag stämmer in i hyllningskörerna. Du har utvecklats mycket på bara något år, och det är kul att följa den utvecklingen. Och det här är bland det bästa jag har hört av dig. Några tankar när jag hörde låten:
Det låter högt om mixen. Den låter kanske inte direkt sönderlimiterad, men jag undrar om det inte är gränsfall.
Mixen vad gäller inbördes nivåer är klanderfri, eq:n OK också. Nästan för tydlig sång som ger intryck av kanske lite för mycket processande för grenren (lite av den akustiska känslan går förlorad.) Kan också vara micken du använder som ger denna bättre-än-verklighetenkaraktär.
Tycker om melotronen med tramporgelkänsla. Tycker blåset kunde göra paus i verserna för att lyfta refrängerna lite mer.
Stråket kunde kanske vara av bättre sort, ja. Men jag vet inte om EWQLSO är det som är rätt för dig. De ljuden bär sig väldigt bra ensamma, men jag undrar om de inte skulle ta över ljudbilden totalt i en sån här låt. Jag skulle nog tro att Miroslav skulle passa bättre. Men även stämföringen är viktig för slutresultatet, pluggarna arrar tyvärr inte låtarna åt en. 
Fint spelat och varsamt sjunget. Tycker den här låten förmedlar extra mycket Asti-äkthet, för den berör. Jag tror att det bl a beror på har rätt nivå av engagemang i rösten utan att det slår över och blir teatraliskt. 
Roligt att höra att jag har utvecklats! Det tror jag mest beror på att jag lyckas bättre med mix/arr nu tack vare bra tips från KR-medlemmar!

Vad gäller mixen har jag enbart använt eq och deesser i Cubase och vid den slutliga justeringen av mixen från Cubase har jag använt normalise i Soundforge!
Har inte använt vare sig limiter eller compressor! Det är ju inte många spår - sång, 3 akgitarrer, cello och violiner. Kanske därför som mixen låter högt?
Jag har märkt att ju fler spår jag har i ett projekt, desto lägre nivå får jag på mixen, eller rättare sagt desto mer måste jag sänka masternivån ut.
Använder idag en Röde NT2-A mick, som jag tycker är bra. Blås??? Du måste mena stråkarna....?
Det är faktiskt Miroslav stråkar jag använder, men jag behöver jobba mer med stråkarrangemanget, det är jag medveten om! Kanske också väljer "fel" stråkar i sammanhanget!
Skönt att höra att jag inte blir teatralisk, då blir det lätt pretentiöst och smålöjligt!

Tack för lyssning och utförlig kommentar!
/Asti