Forum > Färdiga produktioner
Cykeln - Midsommarnattsvals vid Riddarfjärden
stensdotter:
Cykeln, du har fått till en alldeles underbar text. Helt i klass med Bellmans. Det är kul att det skrivs nya alster i den här genren som nästan varit lite på utdöende. Sedan kom du ;-)
Valskapitlet reagerade jag ordentligt på. Mitt förslag är att ta bort det helt. Det kändes litegrann som att stoppa in hiphop i en hambo. :-)
Annars, kanonbra!
cykeln:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.08.2009, 10:19:11 ---Tjenare.
Jag ser GPO 4:a hysterin breda ut sig :D
Skämt å sido,det låter bra! Funkar hur bra som helst med stråket i denna.Gillade gura verren tidigare,men man får väl ändra sig :)
Skön visa detta Stefan.
Mike
--- Slut citat ---
Kul att stråket håller - det var mycket därför jag införskaffade GPOn - har ingen clue om hur man gör med den - det är trial and error.
Det är helt ok att ändra sig - det är också helt ok att gilla båda :D
Tack Mike!
cykeln:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 14.08.2009, 10:27:33 ---Håller än! :) Trots V4an... ;) Skämt åsido, i mina lurar befinner sig stråkarna i ett annat rum, lite för mycket ambience i dem. Vilka samplingar kör du med? Använder du stråke upp/ner? Finns ett lite onaturligt vibrato som inte riktigt fungerar i mina öron. Som skrivet, låten tokhåller fett fortfarande tycker jag! :D
--- Slut citat ---
Tack för dina öron! Det var helt mixat i lurar och du har helt rätt - nu försökt minska på ambiencen.
Vilka samplingar - vet ej - total nybörjare i GPO och jag klickar mig fram :wacko:
Stråke upp/ner - :huh: Vet inte vad det är - känns som jag behöver en rudimentär enkel grundkurs
Vad kul att du gillar låten - Tack!
cykeln:
--- Citat från: zorrow skrivet 14.08.2009, 22:39:53 ---Den här skall väl över till färdiga demon? Finns inga förbättrigar alls? Bellman har kunkurrens utan tvekan... BRA!!!
--- Slut citat ---
Tack så hemskt mycket!
Suger åt mig - men mitt realistiska jag säger att om Bellman spelar i div 1 så är jag fast förankrad i korpserien - men tack ändå!
cykeln:
--- Citat från: stensdotter skrivet 14.08.2009, 23:56:33 ---Cykeln, du har fått till en alldeles underbar text. Helt i klass med Bellmans. Det är kul att det skrivs nya alster i den här genren som nästan varit lite på utdöende. Sedan kom du ;-)
Valskapitlet reagerade jag ordentligt på. Mitt förslag är att ta bort det helt. Det kändes litegrann som att stoppa in hiphop i en hambo. :-)
Annars, kanonbra!
--- Slut citat ---
Tack så hemskt mycket för de fina orden!
Bellman och jag - det låter något det! :D Trots överorden suger jag åt mig för stunden!
Ahhh så du tycker valsdelarna skall spolas .. njaa jag vet inte ... tycker om dem
men Kanontack för lyssning och synpunkter!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida