Midsommar är för mig väldigt svenskt/nordiskt, och det här låter inte direkt så i mina öron. Spelmusik, kanske ja. Jag får nog också associationer till Age of Empires, del 2, då man har valt någon asiatisk kultur.

Det här låter som du jobbat på att få EWQL-stråkarna att låta naturligt, och det har du gjort bra.
Jag hör tre delar i detta, en första som sträcker sig fram till 70 s, den andra till 180 s, och en kortare avslutande del. Inga skarpa gränser ändock.
Första delen låter "grafisk" för mig, som att du har testat att flytta ett mönster av toner mellan olika instrument, och dubblerat takten på något. Kanske kallas temautveckling, men jag vet inte om något tema riktigt fastnar. Känns mest en skala. Här finns de få artefakterna jag har reagerat på: vid 57-58 s är något instrument väldigt syntigt i attacken, tror det kan vara en klarinett. Vid 63s klipper stråkarna ett ögonblick, tog kanske polyfonin slut?
Mittendelen tycker jag om, den flyter på fint. Träblåset lyfter det hela. Windchimsen ligger för högt i mixen och trumman för lågt, för min smak. Altfiolfigurerna vid 120-140 s är fina. Ja, kanske temat ändå funkar.
Slutet blir inte riktigt det klimax jag väntat mig. Vet inte riktigt vad som saknas...

Kanske skulle stycket vara längre, och slutet skulle få berätta temat än gång till?
Men överlag en riktigt stong insats.