Forum > Demolåtar

Dividend - Otyg i midsommarnatten

<< < (9/11) > >>

Dividend:
Jag hade glömt bort att jag gjort denna "sommarvisa" förra året, men så hittade jag den här strax omkring midsommar :)

Bumpar och tackar Mahan och Clemens, hör många brister här (inte i produktionen, den får vara sån tills vidare). Kompositionen kunde gynnas av mer utvecklande partier och mer genomarbetat kontrapunkt.

Tack för alla kommentarer på denna, förde mig tillbaka till en känsla jag hade just då :)

cykeln:
Den här hörde jag för sådär ett år sen - den var då i en kortare version - den har växt till sig sen sist.
Vid ca 135 är ett väldigt fint tema på gång som jag tycker du skulle utveckla mer, nu passerar det men växer till något annat lika vackert och skirt. Sen blir det lite oväder och kinesiska toner.
Stycket ger en mjuk och vilsam känsla

Larsson:
ser storslagen shogun rulle framför mig när jag blundar till detta
snyggt som attan, bra känsla rakt igenom
slagverken är kalas

/Larsson :)

Dividend:

--- Citat från: cykeln skrivet 06.06.2010, 21:57:16 ---Den här hörde jag för sådär ett år sen - den var då i en kortare version - den har växt till sig sen sist.
Vid ca 135 är ett väldigt fint tema på gång som jag tycker du skulle utveckla mer, nu passerar det men växer till något annat lika vackert och skirt. Sen blir det lite oväder och kinesiska toner.
Stycket ger en mjuk och vilsam känsla

--- Slut citat ---

Tackar Cykeln! Jo, håller med om 135. Kanske händer något med den här fram till midsommar :)

Larsson: Tackar. Shogun var ju en kul tv-serie för 100 år sedan :)

asti:
Texten kom över mig direkt när jag lyssnade på denna igen
"Jag har svalt en spik, jag har svalt en spik igen
 En tvåtums dyckert varmförzinkad.....osv."
Vet inte om du gillar temat, men jag tycker det faller så naturligt på plats på något sätt....  :unsure:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion