Kontrollrummet

SECK 24-8-2

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se

Halloj!

Tänkte kolla om det är någon här som har använt eller hört nåt gött om ett mixerbord som heter SECK 24-8-2. Tydligen ett 80-tals bord som använts vid TV, tänkte kanske man kunde dra nytta av ett sådant i en studio, eller vad tror ni?

/manne
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


KillwithSkill

  • Gäst
Det är inte tyska Zeck du tänker på? Iaf så är det rena dyngan! Seck vet jag att jag har hört talas om förut, men det var längesen.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
hittade en rolig tråd om Seck-bord på SoS-forumet.. :)
http://sound-on-sound2.infopop.net/2/OpenTopic?a=tpc&s=215094572&f=884099644&m=583107582
enjoy!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Hehe det va en rätt uttömmande tråd. Har också chansen att komma över ett ganska billigt, men vette fan om man ska köra på det. Dock har jag aldrig gillat att mixa i datorn så det är kanske ett billigt alternativ till en analog summering. fan då valet och kvalet... va säger ni?
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Jag tycker du skall strunta i bordet.
Det är gammalt.
Det låter dåligt.

Jag skulle aldrig använda det om jag så fick det gratis. Speciellt inte i en studio.
Möjligen skulle jag kunna tänka mig att hyra ut det till Sveriges Stuntmansförbunds årsfest på High Chaparall.

Hehe det va en rätt uttömmande tråd. Har också chansen att komma över ett ganska billigt, men vette fan om man ska köra på det. Dock har jag aldrig gillat att mixa i datorn så det är kanske ett billigt alternativ till en analog summering. fan då valet och kvalet... va säger ni?


Haha okej jag tror nog jag hoppar då helt sonika:)
tack för hjälpen!
/m
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se