Forum > Färdiga produktioner

Örjan & Åsa - Stay a little while

<< < (2/4) > >>

equality:
Introt gav mig lite association till den gamla fina duon Hansson de Wolfe United. Utsökta tongångar och snygga skiftningar som alltid.
Nu har ni väl till en hel CD? Kul! Kanske dags att testa nåt nu också som bryter rejält mot denna och de övriga alstren? 

Åsa:

--- Citat från: Mikke skrivet 18.06.2009, 17:24:03 ---Jag gillar låten och varje del isej är väldigt bra. Men jag tycker det spretar i mixen. Sången är för stor och för hög. Jag hade personligen skurit i bottenregistret på ( båda) sångkanalerna, flyttat tebax dom i ljudbilden en bit och haft lite mer rumkänsla på dem.

Känner själv igen bra yrkeskunskap, och detta är bra och musikaliskt. / Mikke

--- Slut citat ---

Hej på dig! Jo nog hör man att Örjan har musikaliska gåvan! Glad att du gillar låten! Det där med sångljudet är ju en smaksaksgrej. Mer rumkänsla skulle ta bort den där närheten som är tänkt, ja äsch, det är som sagt olika hur man gillar soundet. Vi gillar det  :lol:
Ja nog är han musikalisk & kunnig Örjan, mycket!

--- Citat från: equality skrivet 19.06.2009, 02:42:58 ---Introt gav mig lite association till den gamla fina duon Hansson de Wolfe United. Utsökta tongångar och snygga skiftningar som alltid.
Nu har ni väl till en hel CD? Kul! Kanske dags att testa nåt nu också som bryter rejält mot denna och de övriga alstren? 

--- Slut citat ---

Tjenare! Så glad att du gillar låten! Jag är så svag för tongångarna och dom små skiftningarna jag med, blir lika imponerad varje låt.. det är alltid nåt litet här och där, inga kanske "iöronfallande" grejer men små snygga skiftningar som ger låten nåt extra. Låt nr 10 ska börja mixas färdigt vilken dag som helst, den är nog en av mina favoriter bland alla..  :) 10 låtar skulle ju räcka till en cd va?  :P För min del får det gärna bli en dubbel-cd! Nån låt som bryter av.. ja vi får se vad chefen hittar på. King/Queen är iofs en sån låt? Hm. Vore lite kul med en till sån.. jaja, vi får se vad det blir  :)

Markus Broberg:
Snyggt som fan:) Mysiga sånginsatser :)

Dividend:
TÄnkte på en slayerlåt när jag läste låtnamnet "Stay a little while, stay FOREVER!!!!" (om nån mördare som ger sig på nån stackars tjej)... Såna hemskheter till låtar slayer gjorde, på den tiden de var bra... :D

Men det här var ju typiskt slipover.. Kan inte relatera till det just nu, men laddar ner och får gå i listan ett tag. Snygga insatser, både sång och bakgrund. :)

Åsa:

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 20.06.2009, 01:12:17 ---Snyggt som fan:) Mysiga sånginsatser :)

--- Slut citat ---

:wub: Tack och tack!!
--- Citat från: Dividend skrivet 20.06.2009, 09:31:56 ---TÄnkte på en slayerlåt när jag läste låtnamnet "Stay a little while, stay FOREVER!!!!" (om nån mördare som ger sig på nån stackars tjej)... Såna hemskheter till låtar slayer gjorde, på den tiden de var bra... :D

Men det här var ju typiskt slipover.. Kan inte relatera till det just nu, men laddar ner och får gå i listan ett tag. Snygga insatser, både sång och bakgrund. :)

--- Slut citat ---

^_^ Tack!! Bra att det är "typiskt slipover", det är ju tanken det  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion