Forum > Färdiga produktioner
Kornstad & equality - Confidence
equality:
LÅTNAMN: Confidence
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: popballad?
LÅTLÄNGD: 03:33
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
MEDVERKANDE: Kornstad: sång; 91:an: trummor
INSPELNINGSÅR: 2008-2009
FORMAT:256 kbit/s mp3
Gammal låt som blivit liggande och kräver sin man på sång. Bad därför Andréas sjunga denna och jag är helnöjd. Testade själv trummor men fick inte till det. Som så många gånger förr blev 91:an räddaren i nöden med sitt levande trumlir. Tack killar! :) Tacksam synpunkter på arr och mix. Funkar exempelvis gitarrsolona?
090613: Smånivåer justerade. Något lite mer reverb på Kornstads sång.
Dividend:
Kan bara säga att jag gillade detta starkt. Sjukt bra sångprestation av Kornstad, men vill nästan ha en paus i sången innan den drar igång på allvar igen, ett solo på typ 30-40 sek av nåt slag, med mer frenetiska trummor :P
equality:
Divid: Orkar inte göra några stora ändringar nu men är det lite paus där med g-solot? Kul att du gillar't! Tack!
asti:
Jag älskar denna låten, som du vet och Andreas sjunger den fantastiskt bra! :wub:
Däremot tycker jag inte gitarren är bra, den låter alltför "synthig"! Det blir avhuggna toner, inget flyt. Kunde varit spännande med en sax eller klarinett i stället!?
Basen känns lite tveksam på vissa ställen, rentav fel i harmoni och jag tyckte "sticket" var mer spännande i den förra versionen!
Jag låter säkert gnällig, men jag har ju levt mig in i låten under en tid och är kanske lite "låst" vid hur jag tycker det ska vara.....? :)
Trummorna sitter fint!! Det är en underbar låt som är värd mödan att fullända!
Eddi:
En fantastisk låt det här EQ bra att du tog upp den igen och Kornis på sång vilken lyckträff som gjorda för varandra låt och sång. Trummorna sitter perfekt även de tycker jag. Gurasolot är jag lite mer tveksam till men 4 av 5 rätt är mer än tillräckligt.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida