Kontrollrummet

Gurano - Speed

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tja!
En gång för länge sedan när barnen var små så gjorde jag en barnvisa på akustisk gura - har inte glömt den så nu gjorde jag en låtskiss där den bakades in. Kraftigt upphottad, stressig och uppspeedad version. Ljuden är inte satta ordentligt, orgelslingor ska till, likaså mera sologura.

MEN framförallt bas - jag har ingen egen bas så jag undrar om någon av er känner för att hjälpa mig med en pumpande bas som spelar bra slingor på de olika partierna????

Vet inte om det blev en lite tramsig slinga??

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Speed.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej igen
Nu har stycket fått ytterligare en sologitarr
Synpunkter mottages gärna! Likaså en basslinga ;)

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hmm .... ja ni e inte lätta att locka till synpunkter  :blink:
Nu har låten även en skitdålig midibas som jag lagt - skulle varit bättre med en riktig bas.
Låten är inte ljudsatt (tex säkert alldeles för basig) - tyck gärna

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


freddy

  • Gäst
Lyssnade i mina basfattiga datorhögtalare nu dock..

Men ja, introfillen på trummorna är helt galen. Man tror det ska dra igång ordentligt och sen blir det lite gubbrocks-putter. Lite osmaklig kontrast tycker jag, en riktigt trummis skulle nog spela lite mer passande till stilen.

Sen är det nog sologitarren det är alldeles för mycket reverb på. Ta bort ordentligt med reverb så den hamnar med resten av instrumenten i bandet och så slipper det låta sjukt mycket 80-tal :D

Själva låten tycker jag var lite idéfattig också, kräver nog sång nästan. Jag tycker att det krävs mycket mer av en låt om den är instrumental för att vara intressant.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tja Freddy
Du får inte tro att detta på något sätt är en färdig låt - som jag skrev så är det bara en låtskiss.
Men sång ...... jovisst du är välkommen att lägga på ett spår :)

Håller med om att introt kan vara annat för att passa med resten. Ska nog byta den vad det lider - men jag saknar riktiga trummisar så jag får leva med de virtuella, likaså basen.

Reverb är kul men visst det kanske behöver dras ner lite. Hmm 80-tal - skulle kanske ha filat på denna å haft den med i tävlingen då!

Nu är skissen ändrad något, annat intro och lite mindre reverb. Tycker dock att det ska vara rätt mycket reverb på den  :wacko:

Ha det gott
Gurano
« Senast ändrad: 14.06.2009, 15:09:48 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja introt  :wacko:

lite svajigt med synken här o var, framförallt i början -men det är ju en skiss. Jag trro att du skulle dra ner tempot rejält och göra en riktig rockrökare istället -skulle passa som handen i handsken :D

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jorå,det svänger..

Såg din bas vädjan..Kanske jag får tid efter midsommar att hamra in den..Testar lite snabbt nu,japp det funkar  :)

Rock on mate.

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Go´morron gott folk

Emulator: jo nog svajjar det lite här å där (framförallt den virtuella basen). Jag har inte gjort så mycket åt det hela ännu. Tänkte bara testa min idé. Gitarrerna är dock tajta. Tror inte att tempot sänks, men du ska se att den passar som handen i handsken ändå när det hela är klart ;)

HM: Tackar. Du är välkommen att testa en bas på detta lilla stycke. Säg till i så fall om du vill att jag skickar över en fil exkl. mina taffliga försök med den sunkiga vst-basen  :lol:
Om min basslinga finns kvar är risken stor att den styr andras musikaliska tråd. Det är roligt när andra tar vid och lägger på det som passar dem bäst. Låten får liksom ett eget liv då.

Som sagt - skulle vara kul att färdigställa denna - ungarna skulle tycka att det vore kul (det är ju deras barnvisa, åtminstone en del av den)

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!