Kontrollrummet

Konstiga drömmar....

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Söndag i sängen-gänget anses tydligen vara världens bästa jazzband. Det var inte alls Bo Kaspers som spelade själva på deras debutplatta. Bland gängets övriga meriter står bland annat hela Robyns produktion.


(Fritt från nattens dröm)

 :lol:
« Senast ändrad: 14.07.2009, 23:17:32 by Wernborg »


freddy

  • Gäst

Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag har en kollega som efterlyser drömmar att analysera eftersom han skall på drömtydningskurs i sommar. Det här kan bli något att bita i. Törs du höra svaret sen? ;)
DON'T PANIC


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag har en kollega som efterlyser drömmar att analysera eftersom han skall på drömtydningskurs i sommar. Det här kan bli något att bita i. Törs du höra svaret sen? ;)

Haha. Kör på...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
 :huh:
https://soundcloud.com/secondary-protocol



Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
En ny....

I natt skaffade vi ny kattunge. Vi tyckte tydligen att Elvis skulle ha en kompis. (Gamla gubben liksom) När vi satt i trädgården och fika, katterna sprang omkring i trädgården bland getterna som vi också hade i drömmen så hör vi ett skrik. Den alldeles helt nya kattungen blir spetsad av en ilsken get. Jag springer fram till kattungen som så klart är stendöd redan och lyfter upp honom och tittar på honom. Han har liksom runnit ut ur hålet som geten tillfogat det lilla djuret, och inte bara blodet utan hela djuret har flutit ut ur hålet. Jag står där och håller honom och säger till fru W. "Nä du, han är helt tom."

 :unsure:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
 :huh: :blink: :ph34r:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Analyze that
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
inte bara en slip, utan fanken en freudian fuckup  :ph34r:


du skrämmer väldigt ibland, w  :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


asti

  • Gäst
En ny....

I natt skaffade vi ny kattunge. Vi tyckte tydligen att Elvis skulle ha en kompis. (Gamla gubben liksom) När vi satt i trädgården och fika, katterna sprang omkring i trädgården bland getterna som vi också hade i drömmen så hör vi ett skrik. Den alldeles helt nya kattungen blir spetsad av en ilsken get. Jag springer fram till kattungen som så klart är stendöd redan och lyfter upp honom och tittar på honom. Han har liksom runnit ut ur hålet som geten tillfogat det lilla djuret, och inte bara blodet utan hela djuret har flutit ut ur hålet. Jag står där och håller honom och säger till fru W. "Nä du, han är helt tom."

 :unsure:

Du har nog använt compressor för mycket på sistone!


freddy

  • Gäst
Jag tycker drömmen var lite söt ändå. :)

Jag tror det är din syn på kommersiell musik som kommer fram. Den lilla söta kattungen som man kan köpa, fin yta, men inte mycket till innehåll eller substans.


Utloggad Dr Müller

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 198
  • Cheesemeister!
    • Visa profil
Själv var jag på solsemester i ???Berlin??? i natt med några kompisar, vi stannade vid nån rastplats, käkade honey bbq chicken wings och drack ???kolsyrad whiskey????, helt stört...nu ska jag söka hjälp...hörs!
-=Signatures are for pussies=-


freddy

  • Gäst
Själv var jag på solsemester i ???Berlin??? i natt med några kompisar, vi stannade vid nån rastplats, käkade honey bbq chicken wings och drack ???kolsyrad whiskey????, helt stört...nu ska jag söka hjälp...hörs!

Kolsyrad whiskey kanske skulle vara något? :D Jag brukar säga att jag gillar allt som är kolsyrat, frågan är om.. hm.. ja, det skulle vara kul att se vart gränsen går :)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
inte bara en slip, utan fanken en freudian fuckup  :ph34r:

Får nog sluta titta på Dexter.  :P


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Själv var jag på solsemester i ???Berlin??? i natt med några kompisar, vi stannade vid nån rastplats, käkade honey bbq chicken wings och drack ???kolsyrad whiskey????, helt stört...nu ska jag söka hjälp...hörs!

Kolsyrad whiskey kanske skulle vara något? :D Jag brukar säga att jag gillar allt som är kolsyrat, frågan är om.. hm.. ja, det skulle vara kul att se vart gränsen går :)

Fick ju en sån kolsyrefier ju. skall fantamig testa det.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Själv var jag på solsemester i ???Berlin??? i natt med några kompisar, vi stannade vid nån rastplats, käkade honey bbq chicken wings och drack ???kolsyrad whiskey????, helt stört...nu ska jag söka hjälp...hörs!

Kolsyrad whiskey kanske skulle vara något? :D Jag brukar säga att jag gillar allt som är kolsyrat, frågan är om.. hm.. ja, det skulle vara kul att se vart gränsen går :)

Fick ju en sån kolsyrefier ju. skall fantamig testa det.

Gör det väldigt väldigt försiktigt om du inte vill ha whisky över hela köket.....och använd bordershopwiskyn!!! :D


asti

  • Gäst
Själv var jag på solsemester i ???Berlin??? i natt med några kompisar, vi stannade vid nån rastplats, käkade honey bbq chicken wings och drack ???kolsyrad whiskey????, helt stört...nu ska jag söka hjälp...hörs!

Kolsyrad whiskey kanske skulle vara något? :D Jag brukar säga att jag gillar allt som är kolsyrat, frågan är om.. hm.. ja, det skulle vara kul att se vart gränsen går :)

Fick ju en sån kolsyrefier ju. skall fantamig testa det.

Gör det väldigt väldigt försiktigt om du inte vill ha whisky över hela köket.....och använd bordershopwiskyn!!! :D

Det är inget att skämta om! Grannen ville bjuda mig på en whisky med äppeljuice!  :)


asti

  • Gäst
Inatt hade jag en mardröm - jag drömde att jag gjorde en glad låt!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
stackare. Hänt mig också. Plågsamma durförsök.
https://soundcloud.com/secondary-protocol



Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ni måste sluta göra låtar i dur och moll - gör dom i doll istället så slipper ni mardrömmar   :wacko:
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
I natt jag drömde; offentlig toalett, typ bås, så står man där och gör ettan så får man en dusch i ansiktet av vatten, sen ser jag en skylt "max 10 sekunder", dvs man fick endast nyttja toan 10 sekunder  :blink: :)
Vaknade pissnödig ;)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


asti

  • Gäst
Ni måste sluta göra låtar i dur och moll - gör dom i doll istället så slipper ni mardrömmar   :wacko:

Eller om hur man dör och blir till mull!  :(


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
I natt jag drömde; offentlig toalett, typ bås, så står man där och gör ettan så får man en dusch i ansiktet av vatten, sen ser jag en skylt "max 10 sekunder", dvs man fick endast nyttja toan 10 sekunder  :blink: :)
Vaknade pissnödig ;)


 :lol: :lol: :lol: