Kontrollrummet

Refräng-kör-deltagare sökes

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Har redan postat detta på Studios forum och ett par andra och givetvis skall det postas här med så eventuella KR-exlusiva forumister kan vara med om så önskas!

Vill du vara med och köra på KISS gamla paradnummer "Rock and roll all nite" så svara här, eller PM:a mig. Jag vill ha en maffig kör med många olika röster - du kan sjunga något så när och har möjlighet att spela in din egen sång. Mer info om projektet kommer senare... kön spelar heller ingen roll, det borde vara en självklarhet men det är väl lika bra att skriva det ändå.

Uppdatering!

Nå... jag vill fortfarande ha fler körer till Rock and roll all nite! Så ni här som visade intresse och alla andra, kom igen nu! Just nu har jag Burnie på lead & kör, plus 3 gubbar till, det behövs mer här, det behövs en episk kör! :lol: Råmix av låten i waveformat finns här att ladda ner:

https://delafil.com/key=1722e7c38b0825f2d67df2acd2d5630d

Gapa, skrik, sjung, ta ut stämmor - just do it! Det är bara att ladda ner filen och sjunga och sedan skicka en länk med din sångfil till mig...
« Senast ändrad: 21.11.2009, 14:53:46 by Hellpig »


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Jag är på!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
Jag vill vara med!! ...men när när när....? För jag packar precis inför 10 dagar i Tornedalen.....
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har redan postat detta på Studios forum och ett par andra och givetvis skall det postas här med så eventuella KR-exlusiva forumister kan vara med om så önskas!

Vill du vara med och köra på KISS gamla paradnummer "Rock and roll all nite" så svara här, eller PM:a mig. Jag vill ha en maffig kör med många olika röster - du kan sjunga något så när och har möjlighet att spela in din egen sång. Mer info om projektet kommer senare... kön spelar heller ingen roll, det borde vara en självklarhet men det är väl lika bra att skriva det ändå.
Kizz jo vore kul att testa
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Lee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
På!!!  :wub: Med lite tur i tiden så kanske jag kan få en del band att sjunga med också. :)


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Det är ingen stress med tid alls, jag räknar inte med att det här projektet skall vara klart i en hast direkt... det är nämnligen så att jag håller på att spela in hela "Dressed to Kill"-plattan med KISS. Det handlar inte alls om att jag försöker göra den bättre än originalet  ^_^ dels är det en kul grej men i första hand ett projekt för att motivera mig att spela gitarr mer regelbundet - tro mig, det behövs! Än så länge är grunderna (VSTi-trummor, slask-kompgitarrer och en del testsolon) lagda + att jag fått in sång till tre spår så... det är rätt mycket jobb kvar. Körpålägg blir aktuellt efter jag fått leadsången. Dessutom har jag på begäran spelat in 'Shout it out loud' som ett bonusspår, och där kan ju komma att behövas en del körer också...  ;)

Tack för visat intresse - jag hör av mig när jag har ett ljudspår att skicka!

Edit:
Band, Lee? Som i flera hela band? Det låter ju kanon!  :)


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
Åååh, KISS e ju favvobandet!!! Klart jag ska vara med ju!!!
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Statusuppdatering:
Alla låtar (inklusive Shout it out loud) slaskinspelade (=kompgitarr + AD trummor). Finslipar lite o väntar på bas-, trum- och sångpålägg nu...


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Jag är gärna på. :)
Min mick är väl kanske inte världens bästa, men den ska nog vara duglig iaf. :D


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Så länge du inte sjunger falsk går det nog bra :) Kommer att ¨återkomma med länk.


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
Hur går det med mixen??? :)
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jag är inte färdig med grunderna ännu... jag tror inte att detta kommer att bli klart förräns i höst någongång. Men ett smakprob kan jag bjuda på:

http://www.speedyshare.com/869735482.html

Varken mixat eller mastrat här och det skall bli riktiga trummor, osv. Inte klart alls med andra ord.


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
YEAH!!! Det här blir grymme!
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Frågan är kanske bara... vad skall jag göra med det när projektet är klart? Eftersom det är KISS m fl som är upphovsmän kan jag ju inte bara släppa det som ett digitalt skivsläpp, inte utan deras tillstånd och jag har uppriktigt sagt ingen aning om hur man anordnar det. Nåja... det skall ju bli klart först också...


Utloggad tsmalmbe

nån kan i misstag hitta det på nätet.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jo, jag har funderat på den möjligheten också... men man kanske skall höra av sig till deras management o kolla med möjligheterna. Det är ju ett projekt helt utan tanke på några ekonomiska intäkter som kanske skulle ge dem lite goodwill. Tja, vad vet jag.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!

Utloggad max92

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 193
    • Visa profil
Måste det låta bra? om inte så gör jag de gärna :D


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Så länge du inte sjunger rent falskt så går det bra, kunde KISS ta in hela sin road crew på originalet så ... det är ju inte en direkt svår låt att skråla med i! :)


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Laddat ner filen, får se om jag gör ett försök :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Är jag en av de tre?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad max92

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 193
    • Visa profil
Då ska ja göra ett försök så fort ja kan (vilket tyvärr kanske inte blir förrän på fredag)  :P


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Laddat ner filen, får se om jag gör ett försök :)

Sådär ja, då har jag gastat in lite, svårare än väntat, fick pitcha ner ett halvt tonsteg, sjunga in och sen pitcha upp sången igen, för jag har en skarv där i everyday :) - så det blev lite lätt artefarkter från det. Lite surt kanske också här o var men perfekt skall det väl inte vara?  B)
'flabb1' är andra tagningen, lite bättre så den har jag volymansat lite.
'flabb2' var första försöket, sjöng lite mer fel där, kanske du vill ha med om det inte är så noga.
Annars ingen eq eller komprimering eller nåt så du får 24 bitars filer, hoppas det duger:

http://spinachbeach.se/hellpig/


Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Varsego....  :ph34r:
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531