Inte skräp utan klart lyssningsvärt. Nu väntar vi på trancebeaten.

De kommer!

Eller kanske nåt annat

Påminner om Nocturne, den låten ihop med denna skulle kunna funka som två satser ur samma symfoni. Tonerna löper på, skapar klangbilder utan att provocera eller direkt pocka på uppmärksamhet. Jag får ingen riktig känsla av moll eller dur, men jag gillar sådant. Kostymen med stråkar och klarinett tycker jag känns lite sliten, men funkar. "Sången" därimot är hemsk, bytes mot vad som helst. 
(ja, jag vet, jag är överkänslig mot samplad sång.)
Titeln tycker jag inte stämmer med musiken. Musiken beskriver ett fruset kärr som börjat tina upp. Vem vet vad som börjar flyta upp till ytan? Döda dragdjur och annat som var för tungt att släpa på?
Song out, oboe in (tack JT)

Jag byter namn till "Döda dragdjur och annat som var för tungt att släpa på[questionmark]

Ja det är nåt ruttet det föreställer
Hej Divi!
Jag tycker mycket om den vemodiga melodislingan i början som även kommer igen i stråkarna (fram till ca 65 på spelaren). Den är riktigt riktigt mysig och laddad med känslor av nostalgi eller livsdrömmar. Blir spännande att se vad du utvecklar detta till!
There is something rotten in the state of denmark

Tack för dina tankar

Det blir nog nåt bra snart. Tänkte sätta mig med denna ikväll

Vackert... gillar hur du målar upp dessa bilder... och undrar var gång hur du gör det
Jag har några melodier som ligger och väntar på bättre tider och jag tänker ibland att "denhär skulle nog sitta fint i Dividends tolkning..."
Du får gärna skicka en melodi om du tycker den känns speciell

Tack för lyssning!
Harmonica mike: Yep, cellovalsen har nåt som finns bortom horisonten, som är svårt att "komma fram till"

Helt klart, stor potential där . Jag tror det löser sig

Tack för comment
JT af Slappnad: Jäpp oboe skall det vara

Tack!