Kontrollrummet

Dividend - Seven Die in Her Hand (Alea iacta est)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Värsta skräpet säkert. Men lät bra igår kväll.


Funderar på att addera ett par trancebeat eller nåt...
https://soundcloud.com/user7789882


Avslappnad

  • Gäst
Snyggt! :) Kanske inte helt färdig utan mer en långt gången skiss i mina öron. Kan tänka mig att byta ut "rösten" mot en ödslig oboe istället. Eller varför inte byta ut alla ljud mot syntljud, kanske blir spännande. ;)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Gillade första ide´n med "cello valsen" - snyggt! Tycker du kan utveckla den biten lite mer.
Lite ostrukturerat sen,men som skiss - visst.
Jobba lite mer på denna,bra start som sagt.

Mike


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Vackert... gillar hur du målar upp dessa bilder... och undrar var gång hur du gör det :huh:
Jag har några melodier som ligger och väntar på bättre tider och jag tänker ibland att "denhär skulle nog sitta fint i Dividends tolkning..."
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Master Peo

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
    • His Masters Choice (Sweden)
Kompositionen innehåller många idéer och bilder, som säkerligen skulle kunna vidareutvecklas. Varför inte "suga på karamellen" lite längre och låta klangerna sätta sig, innan stycket övergår i nästa moment. Kan bli riktigt bra, när det är färdigt!

Peo
Jazz, Dixieland, Swing och Sweet ...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej Divi!
Jag tycker mycket om den vemodiga melodislingan i början som även kommer igen i stråkarna (fram till ca 65 på spelaren). Den är riktigt riktigt mysig och laddad med känslor av nostalgi eller livsdrömmar. Blir spännande att se vad du utvecklar detta till!
Plinkar på en låt...


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Påminner om Nocturne, den låten ihop med denna skulle kunna funka som två satser ur samma symfoni. Tonerna löper på, skapar klangbilder utan att provocera eller direkt pocka på uppmärksamhet. Jag får ingen riktig känsla av moll eller dur, men jag gillar sådant. Kostymen med stråkar och klarinett tycker jag känns lite sliten, men funkar. "Sången" därimot är hemsk, bytes mot vad som helst. ;)
(ja, jag vet, jag är överkänslig mot samplad sång.)

Titeln tycker jag inte stämmer med musiken. Musiken beskriver ett fruset kärr som börjat tina upp. Vem vet vad som börjar flyta upp till ytan? Döda dragdjur och annat som var för tungt att släpa på?
DON'T PANIC


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Inte skräp utan klart lyssningsvärt. Nu väntar vi på trancebeaten.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Inte skräp utan klart lyssningsvärt. Nu väntar vi på trancebeaten.
 :P

De kommer!  :P Eller kanske nåt annat :)

Påminner om Nocturne, den låten ihop med denna skulle kunna funka som två satser ur samma symfoni. Tonerna löper på, skapar klangbilder utan att provocera eller direkt pocka på uppmärksamhet. Jag får ingen riktig känsla av moll eller dur, men jag gillar sådant. Kostymen med stråkar och klarinett tycker jag känns lite sliten, men funkar. "Sången" därimot är hemsk, bytes mot vad som helst. ;)
(ja, jag vet, jag är överkänslig mot samplad sång.)

Titeln tycker jag inte stämmer med musiken. Musiken beskriver ett fruset kärr som börjat tina upp. Vem vet vad som börjar flyta upp till ytan? Döda dragdjur och annat som var för tungt att släpa på?


Song out, oboe in (tack JT) :)
Jag byter namn till "Döda dragdjur och annat som var för tungt att släpa på[questionmark] :D

Ja det är nåt ruttet det föreställer

Hej Divi!
Jag tycker mycket om den vemodiga melodislingan i början som även kommer igen i stråkarna (fram till ca 65 på spelaren). Den är riktigt riktigt mysig och laddad med känslor av nostalgi eller livsdrömmar. Blir spännande att se vad du utvecklar detta till!

There is something rotten in the state of denmark :P

Tack för dina tankar :) Det blir nog nåt bra snart. Tänkte sätta mig med denna ikväll :)

Vackert... gillar hur du målar upp dessa bilder... och undrar var gång hur du gör det :huh:
Jag har några melodier som ligger och väntar på bättre tider och jag tänker ibland att "denhär skulle nog sitta fint i Dividends tolkning..."

Du får gärna skicka en melodi om du tycker den känns speciell :) Tack för lyssning!

Harmonica mike: Yep, cellovalsen har nåt som finns bortom horisonten, som är svårt att "komma fram till" :) Helt klart, stor potential där . Jag tror det löser sig :) Tack för comment

JT af Slappnad: Jäpp oboe skall det vara :) Tack!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Finns några teman som är värda att bygga vidare på. Annars ganska skissartat och som om du undrar vad som finns runt hörnet?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja helt rätt. Jag brukar inte lägga upp låtar om jag inte tror det har potential att bli nåt hyfsat eller bra...

Men detta var en svår nöt att knäcka :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
får inte heller några direkt tankar hur den kan utvecklas, men jag tycker här finns gott om bra delar och fina harmonier. Låt den vara ett tag och återkom till den senare, då faller nog ideerna på plats!
https://soundcloud.com/secondary-protocol