Kontrollrummet

Freddy - Reaver

gäst · 66 · 9658

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
LÅTNAMN: Reaver
ARTIST/GRUPP: Freddy
GENRE: Metal
LÅTLÄNGD: 3:19
KOMPOSITÖR: Freddy
PRODUCENT: Freddy
EV. MEDVERKANDE: Freddy
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Hej hopp. Jag laddar inte upp så mycket låtar här längre. Men här är iaf mitt vinnande bidrag till Studiofestial #27 (tack flabb för tipset :D). Så om ni har tips på ett tema för festival nr 28, så kan ni avvakta min tema-tråd. :)

Festivalgeneralens (JonasW) avslutande ord:

Citera
Såja gott folk då var röstningen avgjord! Jag tackar för mig och gläds åt att så många till slut fick tummen ur och gjorde en dödsdänga

Vinnare av Studiofestival #27 - Dödsmetall, och arrangör av Studiofestival #28, blev ingen mindre än Freddy med sin Reaver!!! Stort grattis till en värdig vinnare!!!


Här följer resultatet av röstningen:

1. Reaver (Freddy) 104p
2. The Morgue (bloodspill) 74p
3. Deconstruction (Krokodil) 53p
4. The Prophet (JonasW) 43p
5. Pitiful Humans Taste Thy Blade (Rabieshund) 41p
6. Emergence of the Wicked (Memphis, Cruncher, Cain666) 39p
7. Ripped to Pieces (JonasW) 38p
8. My Game (Kiefz) 30p
9. Death Song (Zauron_87) 23p
10. Sockeblast (Metalrobban) 13p
11. Forthbringer (Peterthegreat) & Down to this Planet (Stoneyoung) 8p
12. Död åt Tengil (odel) 5p
13. Legions of the Underworld (sixties) 4p
14. Dödens Mat (Slejnard) 0p


Åter igen ett stort grattis till Freddy! Det blev ju nästan en jordskredsseger tillslut!



Här kan ni läsa röstningstråden och lite motiveringar(även lyssna på dom andra 14 bidragen): http://forum.studio.se/index.php?showtopic=64953

/F







[mp3=200,20,0,center][/mp3]
« Senast ändrad: 18.12.2010, 13:55:31 by freddy »


Avslappnad

  • Gäst

Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Tjena Freddy jo den här var det Riv i
gött jobbat

Mvh
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hahaha..vilket monster-growl..klart den skulle vinna :lol:

Men-ärligt talat..det är skickligt gjort, det hör jag ju :P

Bara te att gratte de´ :D

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Cooolt!! Grattis!

Inte min musiksmak direkt men basisten i korea e stt stort metalfan, så man har hört en del och lärt sig uppskatta tekniken bakom. Gillar ditt growl, framförallt dina långa Reeeeaaaaveeeer  :)
Värdig vinnare!!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
 :)

Sånt här gillar ju inte jag. Tänkte jag. Sen kom jag på mig själv sitta och nicka låten igenom.

Jag vet att genren ska ha klickiga trummor och dubbel-dubbel-tempo, men jag tycker det låter apa på riktigt. Mer Sabbath hade funkat för låten - och för mig.

Bra jobbat som fan. Grymt gitarrlir.


freddy

  • Gäst
Guran - Tack och håll i hatten! :P

Marre - Tjejen säger att jag låter såhär när jag är arg. Jag håller nog inte med :) Första gången jag provade att growla, det var rätt skoj! Tack!

Jonner - Thx man, uppskattas! Det är en vanesak helt klart. Tack.

Wern - Nickande anti-klick person som gillar sabbath :) Personligen så gillar jag antagligen apor då, sen var det väl ett krav att man skulle ha med "mangel" i låten. Blir nog en reissue någon gång och då kanske den delen försvinner. Möjligen.

Kul att du uppskattar guran. Tack!



--------------------------------------

Slängde även in texten i första inlägget. /F




Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Maffigt!

Sköna gitarrer! Är väl inte så där jätteförtjust i growl, men det funkar på denna visa! Bra ljud tycker jag
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
kan bara säga en sak


Goddamn fucking awesome

äntligen hör man deathmetal på KR med


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena Freddy!

Tokbra låt du har dragit ihop! Snyggt mixat. Tunga guror. Bra trummor, antar att dem är programmerade?. Snyggt gjort hursomhelst. Gillar din dödssång med. Låter Jävligt bra! Du har känsla för att skapa inom metalscenen. Släng gärna upp mer sånt här! :)

Har inte varit delaktig på det andra forumet på ett bra tag nu, men du hade lätt fått min röst om det vore så! Jag är imponerad! Gött som fan!

Tack för låten!

/Leif

https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


freddy

  • Gäst
Oj, vad det rullar in kommentarer. Jag tänkte inte lägga upp låten här först. Trodde inte att folk här skulle vara vidare intresserade. Kul att ni bevisar mig fel!

Mac - Growl skrämmer nog bort en hel del lyssnare :D Tur att du stannade ett tag iaf. Kul att du gillar gitarrerna och ljudet.

Steve - Jädrar. Tack som fan!  :lol:

Leif - Vilka fina ord. Trummorna heter AD och är absolut programmerade, kanske kunde vara en aning mer dynamiska. Kul dock att du fick fundera, det tyder väl på ett gott resultat :D Dödssången kanske man ska öva mer på då, haha. Fler låtar blir det definitivt. Jag håller på med en skiva, dock är det lite mer progressivt än detta. Men jag funderar på att anpassa och slänga med Reaver i högen också. Tack som fan Leffe!

Doktor - Leenden är absolut okej. Jag kanske ska tillägga att jag överlag är en ganska snäll kille :D


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
SE SIGNATUR := :rolleyes: NICE
att leva är att dö


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
 :blink: Men rackarns raketer...
Jag måste hämta hakan! Började lyssna lite på festivallåtarna när dom lades upp men nä, jag klarade inte av det. Kom aldrig till denna låt då. Du har ju ändå lyckats göra en melodiös döds.. låt, och det var väl inte direkt dom andra jag snabblyssnade på. Jag förstår ju att det här är riktigt bra gjort men jag måste säga att jag är SÅ imponerad över din growl?? Är detta du?!?  :lol: Vad gick du på? Imponerande iallafall, det ska ju låta sådär. Coolt. Grattis till vinsten  :)
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Du får ursäkta men jag fixar inte sån här musik. Den har liksom inte ympats in i mitt nervsystem som mycket annat, ja du vet vad.
Jag hör ändå det gedigna hantverket men fattar inte hur rösten pallar, bara det är väl en prestation. Inte desto mindre: ett stort GRATTIS till vinsten!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snyggt.
https://soundcloud.com/user7789882


freddy

  • Gäst
ynot - HAHA! Din signatur ja, den hänger med än.  :lol: Du är skön mannen. Tack får jag väl säga!

Åsa - Ironiskt nog var den sist i ordning och hamnade först i placeringen - ödet kanske? :P ...och ja det är 100% freddan. Tack!

equality - Man kan inte gilla allt. Personligen växte jag upp med all möjlig musik i min omgivning, inkl extrem metal osv. Så jag tycker om även detta. Rösten pallar, men det gäller att hitta "läget". Sen drack jag mycket vatten :) Men däremot skulle jag nog inte palla att sjunga så här live under flera timmar eller flera dagar i stöten. Det kändes lite efter denna låt bara. :) Fast det var ju min growl-oskuld som rök, så det kan vara ovanan med. Tack för kommentar ändå E.

Divi - uttömmande måste jag säga. :) Tack!







Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Skitbra lirat o fixat Freddy. Vet vilka tre jag ska hojta på när det ska growlas nu :)

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


freddy

  • Gäst
Skitbra lirat o fixat Freddy. Vet vilka tre jag ska hojta på när det ska growlas nu :)



Tackar Bengan, kul. Vilka tre är vi? :D



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Freddan.

Några frågor till Micael ställda under en Hårdrocks konsert:

Brukar du lyssna på dylik musik? - Nej
Vad tycker du om genren? - Bröligt
Är det kompetent lirat? - Absolut
Hur låter mixen? - Bra,inget som sticker ut frekvensmässigt
Finns det nånting i detta som du gillar? - Jo,gura solot
Vad tycker du om sången? - Tja,bra sätt att förstöra sin röst kanske
Vem tror du uppfann "growlet"? - Förmodligen nån som skrikit sig hes i ungdomen och förstört
                                             sina stämband
Vad gör du här om du inte gillar musiken? - Jag huserar på samma forum som Freddan och är här
                                                          och sympati stöttar
Men han har ju lirat klart nu? - Då går jag hem

Tjing

Mike


freddy

  • Gäst
Tjena Freddan.

Några frågor till Micael ställda under en Hårdrocks konsert:

Brukar du lyssna på dylik musik? - Nej
Vad tycker du om genren? - Bröligt
Är det kompetent lirat? - Absolut
Hur låter mixen? - Bra,inget som sticker ut frekvensmässigt
Finns det nånting i detta som du gillar? - Jo,gura solot
Vad tycker du om sången? - Tja,bra sätt att förstöra sin röst kanske
Vem tror du uppfann "growlet"? - Förmodligen nån som skrikit sig hes i ungdomen och förstört
                                             sina stämband
Vad gör du här om du inte gillar musiken? - Jag huserar på samma forum som Freddan och är här
                                                          och sympati stöttar
Men han har ju lirat klart nu? - Då går jag hem

Tjing

Mike

Haha! Ja, inte behöver man sympatiskriva för min skull. Men nu var detta riktigt kul att läsa, din lilla själv-intervju.  :lol:


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jo kan man inte skriva nåt vettigt så kan man skoja lite  :D

Mest för att du skulle se att jag varit in så klart och lyssnat  :)

Rock on mate.

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Heja Freddy! Grattis!


Jag klarar däremot inte att ta till mig genren.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Skitbra lirat o fixat Freddy. Vet vilka tre jag ska hojta på när det ska growlas nu :)



Tackar Bengan, kul. Vilka tre är vi? :D




Du, Inetzel & Zorrow kan nog gasta så skägget står rakt ut om det behövs ;)

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se



Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej! Jag lyssnar normalt sett inte heller på sån här musik, men...
altså du är ju helt otrolig på det du gör!! Både det tunga soundet på gitarrerna och din growl, HUR GÖR MAN?? Jag är verkligen helt fascinerad!
Fortsätt, du är grym!
Plinkar på en låt...


freddy

  • Gäst
Hej! Jag lyssnar normalt sett inte heller på sån här musik, men...
altså du är ju helt otrolig på det du gör!! Både det tunga soundet på gitarrerna och din growl, HUR GÖR MAN?? Jag är verkligen helt fascinerad!
Fortsätt, du är grym!

Tack hjärtat :) Det enda som gäller är väl full fräs framåt? :D

Har skrivit eller börjat på 14 låtar åt det här hållet, som ska bo på en skiva tillsammans. Dock vet jag inte riktigt när jag ska hinna med, hehe. Detta är bara en av alla sidosysslor i den lilla musikvärlden.

Tack tack  :lol:


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Bidrag till Festival #28? Hum... Tiroler ompa ompa kanske?;)
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


freddy

  • Gäst
Bidrag till Festival #28? Hum... Tiroler ompa ompa kanske?;)

Noterade att du skrivit det i den här tråden:

http://forum.studio.se/index.php?showtopic=65455 :D

En poll kommer nog upp i helgen. /F


lnetzel

  • Gäst
Yesh... Freddy!

Jag pallar detta!
Jag tycker det är musik!

Inledningen är klockren... smäll på käften, bra smäll på käften.
Sedan kommer sången versen med trollrösten... låter smutsligt och fint.
Bästa rösten har du det extra pålägget i "In vain" i vers två. Sådant där som vibrerar perfekt i munhålan:) Tror du vet vad jag menar (eller så har jag noll koll)
Musikaliskt gillar jag speciellt avstampet vid 154 (sekunder antar jag) och nästkommande parti. Det är så ruggit skönt med malande mangel och kompressorn ordnar till skönt gung.

Naturligtvis lyssnar jag nyfiket och fashinerat till hela produktionen (utom kanske gitarrsolon som jag generellt är milt allergisk mot) och jag kan bara rätta in mig i ledet och applådera! Grymt bra. du borde posta mer...

Nu blev jag inspirerad igen ju (haft lite svacka efter att min första låt blev klar)  :lol:

Bengan_gbg Tackar för din kommentar, ser mig som nybörjare fortfarande men det var kul att läsa!


freddy

  • Gäst
Yesh... Freddy!

Jag pallar detta!
Jag tycker det är musik!

Inledningen är klockren... smäll på käften, bra smäll på käften.
Sedan kommer sången versen med trollrösten... låter smutsligt och fint.
Bästa rösten har du det extra pålägget i "In vain" i vers två. Sådant där som vibrerar perfekt i munhålan:) Tror du vet vad jag menar (eller så har jag noll koll)
Musikaliskt gillar jag speciellt avstampet vid 154 (sekunder antar jag) och nästkommande parti. Det är så ruggit skönt med malande mangel och kompressorn ordnar till skönt gung.

Naturligtvis lyssnar jag nyfiket och fashinerat till hela produktionen (utom kanske gitarrsolon som jag generellt är milt allergisk mot) och jag kan bara rätta in mig i ledet och applådera! Grymt bra. du borde posta mer...

Nu blev jag inspirerad igen ju (haft lite svacka efter att min första låt blev klar)  :lol:

Bengan_gbg Tackar för din kommentar, ser mig som nybörjare fortfarande men det var kul att läsa!

Tusen tack metal-mannen!

Först en smäll på käften
Sen blir det lite DIRTY
Sen börjar saker vibrera?
Slutligen blir det ruggigt skönt och det gungar visst...

I See...  :lol: :rolleyes:

Nejdå, jag uppskattar allt som du skrivit och din fina analys av låten. Tack även för berömmet om produktionen. Gitarrsolon brukar jag envisas med att ha med, sån är jag :)

Att du blir inspirerad och drar igång metal-verkstaden är hur fint som helst, det blir jag sjukt glad över att höra.

Tack och bock

Stay bangin'  B)


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Bidrag till Festival #28? Hum... Tiroler ompa ompa kanske?;)

Noterade att du skrivit det i den här tråden:

http://forum.studio.se/index.php?showtopic=65455 :D

En poll kommer nog upp i helgen. /F

Hehe jag har försökt få till de temat några gånger, men aldrig lyckats. Får hålla tummarna denna gången:D Gz till vinsten.
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


freddy

  • Gäst
Bidrag till Festival #28? Hum... Tiroler ompa ompa kanske?;)

Noterade att du skrivit det i den här tråden:

http://forum.studio.se/index.php?showtopic=65455 :D

En poll kommer nog upp i helgen. /F

Hehe jag har försökt få till de temat några gånger, men aldrig lyckats. Får hålla tummarna denna gången:D Gz till vinsten.

Haha, ja den kanske inte går hem i stugorna? Kanske finns det något tyskt musikforum annars? :P

Tack Lyx!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
När fan blir gammal blir han religiös. Trodde aldrig jag skulle uppskatta detta faktiskt.

Men jävlar. You blew me off mannen. Detta var otroligt imponerande. Kanske några dubbel (trippel? :lol: ) -kaggar mot slutet som jag tyckte va lite för mycket, (förlåt en gammal syntfjant) men i övrigt: herre jösses!

Tonspråket tilltalar mig verkligen, growlen som man faktiskt uppfattar som tydlig likaså, fraseringarna sitter helt gjutet.


Mäkta imponerad mannen. Grattis till en välförtjänt seger (oavsett hur de andra lät, har inte lyssnat alls tyvärr) och hoppas du postar lite mer låtar. Varenda gång du gjort något och lagt upp är det en trevlig lyssning, och väldigt ofta blir jag imponerad.

Fem spruckna stämband av fem möjliga. BRA!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
När fan blir gammal blir han religiös. Trodde aldrig jag skulle uppskatta detta faktiskt.

Men jävlar. You blew me off mannen. Detta var otroligt imponerande. Kanske några dubbel (trippel? :lol: ) -kaggar mot slutet som jag tyckte va lite för mycket, (förlåt en gammal syntfjant) men i övrigt: herre jösses!

Tonspråket tilltalar mig verkligen, growlen som man faktiskt uppfattar som tydlig likaså, fraseringarna sitter helt gjutet.


Mäkta imponerad mannen. Grattis till en välförtjänt seger (oavsett hur de andra lät, har inte lyssnat alls tyvärr) och hoppas du postar lite mer låtar. Varenda gång du gjort något och lagt upp är det en trevlig lyssning, och väldigt ofta blir jag imponerad.

Fem spruckna stämband av fem möjliga. BRA!

HAHA! Tack mannen. Detta var kul att läsa  :lol:

Kaggarna kan nog uppfattas som smått frenetiska, hehe.

Underbart att läsa vad du skriver Emu, det värmer det här :) Både du och morgonkaffet.

Tack som fan!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Freddyo grattis på efterskott
Var har du gömt låten, släppt den på skiva eller... ???
Meddelas om nåt strul med Linbergska serveringar :P

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............