Kontrollrummet

Henrik - Midnattsmässa

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Filar vidare på min bluesslinga. Börjar få lite kontroll. Vet inte hur pass mycket konstruktiv kritik man kan ge på detta men jag vill dela med mig. Kanske nå'n blir inspirerad att sno nå'n tongång. Ännu mer brus än vanligt eftersom jag spelat ganska tyst för att inte störa grannarna.

[mp3=200,20,0,center]http://www.henriklarssonbauman.com/musik/midnattsmassa.mp3[/mp3]


Avslappnad

  • Gäst
Detta gillar jag! :) För tankarna till någon skitig bakgata i Harlem där John Lee Hooker sitter med guran och jammar. ;)

Skulle gärna höra HM lägga lite sång och munspel på detta, tror att det kan bli ett inspirerande samarbete. :)


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Man tackar. Bara det att det brusar som f-n angående att nå'n skulle lägga till nå't. Men försöka går alltid.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
JA en JLHooker låt för fan :) Man väntar på att orkestern skall fylla i efter ett dag.

Du låter som Hooker också, när det inte är för mycket tungor :)

Ser en klar utveckling :) Bra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba Henrik.

Visst låter det John Lee Hooker.Lirade lite bas till,jo det kan nog funka.Däremot vacklar det lite i takten så några trum loopar funkar inte..Men får jag tid i morgon så lirar jag lite bas och på min cajon(rytm instrument),det kan bli rätt fräckt till detta.Fick en text ide´också.."Det är så svårt att säga nej,hej hej -  hej  :)

Hang in there mate.

Mike


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Kör på! Hoppas även du kan trolla bort lite av mitt brus i ditt arbete. (som jag tycker du gjort förut)