Kontrollrummet

Dividend - Friendship

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LÅTNAMN: Friendship
ARTIST/GRUPP: Dividend
GENRE: orkester
LÅTLÄNGD: 4min
KOMPOSITÖR: Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

JAg anser denna vara färdig...
-------
EDIT: förlängt pamppartiet, och förkortat och röjt bland noterna på mindre bra saker..

-----------------------
NY VERSION! Kraftigt ändrad och uppdaterad med pampig final


« Senast ändrad: 19.01.2010, 18:11:37 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Gillar instrumentet som kommer in på 64. Första delen låter lite forcerad och harvande till skillnad från andra (efter den lilla pausen). Kan vara att jag snöar in på synth ljudet på stråkarna och att det är lite jobbigt och att det är det som jag upplever som forcerat.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tjena bow!

Tack för lyssning, har uppdaterat låten nu.. Bara ett utkast än så länge

På 6 minuter  :rolleyes:

Synthigheten är ett problem ja.. Skall kolla på quantizern just i detta långsamma stycke (justerar slumpmässigt i tidsled varje not på ett spår)... Det är en "largo" från igår uppdaterad med final.. Går i Am eller Cdur eller nåt. Bara vita tangenter :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
Mycket vacker komposition! Det hörs att det inte är färdigt och att instrumenteringen är något hård och kantig. Längden känns helt ok. Kanske blir det något tomt i det lugnaste partiet innan finalen. Men jag lyssnar gärna ett varv till när bitarna börjar falla på plats. Och detta låter inte helt i stil med dina andra stycken heller faktiskt! Det här låter mer "klassiskt" än moderna på nåt sätt.
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jäpp mixen skall jag ta itu med snart, kanske förkorta kompositionen också lite och få bitarna på plats.. :)

Tack för lyssning och comment! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Hinner inte göra så många lyssningar nu som jag brukar men du får en kommentar.

Tycker om känslan i låten. Ligger ett lugnt och väntan som är behaglig, det är ganska dynamiska partier men inget som sticker ut och stör den lugna känslan. Stråkarna i introt var lite stela men mjukades upp mycket när kören kom in och då blev det riktigt snyggt. Den lugna delen vid typ 240sek med ljusa stråkmattan var underbar.

Inga sura toner, härlig komposition. Tycker du utvecklats mycket på senaste tiden Per. Thumbs upp! Något som slår mig är hur du använt dig av så många olika instrument, i början e det fagott som går över till tvärflöjt, senare valthorn till klarinett osv. Finalen var mycket snygg, lite mer åt västerns filmmusik än tidigare kina-influencer, dock inte alls klyschigt. :) Nice.

/Memphis


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.
Här har hänt grejer i positiv bemärkelse sedan jag snabb lyssnade sent igår.Mycket vackert detta med en stark dragning åt moll.Mitt ljudkort i denna dator spelar mig spratt hela tiden sedan jag uppdaterade drivisarna för ljudkortet.Det sprakar/knäpper och har sig mellan varven,men låten går fram.Media playern låter bra,det är Nero som bråkar..Cubase funkar perfekt,och tur är väl det..
Jag tycker också liksom Memphis att din utvecklings kurva är brant,styckena sitter ihop på ett annat sätt.Mera flyt och struktur.Givetvis har du odödliga pärlor sedan tidigare,och denna är helt klart en av dina topp 5,kanske det vackraste jag hört..Ruskigt bra sound på de olika instrumenten,
och rummet sitter som en smäck över hela alltet.Partiet med pukorna är mycket starkt,gås hud där strax innan slutet..

Skit bra Per,inget mer på denna tycker jag.Möjligen om nån av kvinnorna sjunger in kör prylarna,då är du hemma.

Mike


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Stämmer in i hyllningskören. Riktigt fint. Den enda begränsningen är mediumet, synthen. Fan vad jag tjatar men det här är så bra att det skall spelas med riktig orkester. Har ingen konstruktiv kritik att erbjuda.  :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Den lugna delen vid typ 240sek med ljusa stråkmattan var underbar.

Inga sura toner, härlig komposition.

Tack för comment. Skall kolla stela stråkarna :)

Stämmer in i hyllningskören. Riktigt fint. Den enda begränsningen är mediumet, synthen. Fan vad jag tjatar men det här är så bra att det skall spelas med riktig orkester. Har ingen konstruktiv kritik att erbjuda.  :)

Kul att du gillar iaf :) Denna är inte färdigmixad, skall se om jag kan få lite mer realism i det utan att lägga ner för mycket jobb.
JA, en orkester *-)


Tjenare.
Här har hänt grejer i positiv bemärkelse sedan jag snabb lyssnade sent igår.Mycket vackert detta med en stark dragning åt moll.Mitt ljudkort i denna dator spelar mig spratt hela tiden sedan jag uppdaterade drivisarna för ljudkortet.Det sprakar/knäpper och har sig mellan varven,men låten går fram.Media playern låter bra,det är Nero som bråkar..Cubase funkar perfekt,och tur är väl det..

Kul att det upplevs som vackert :) moll is tha shit!

Citera
Jag tycker också liksom Memphis att din utvecklings kurva är brant,styckena sitter ihop på ett annat sätt.Mera flyt och struktur.Givetvis har du odödliga pärlor sedan tidigare,och denna är helt klart en av dina topp 5,kanske det vackraste jag hört..

Ja, du den dag jag slutar utvecklas musikaliskt lägger jag ner.... Man vill ju inte låta som nån annan eller en själv för 3 år sen.
Kul att den nådde upp till topp 5 :)
Citera
Ruskigt bra sound på de olika instrumenten,
och rummet sitter som en smäck över hela alltet.Partiet med pukorna är mycket starkt,gås hud där strax innan slutet..

Skit bra Per,inget mer på denna tycker jag.Möjligen om nån av kvinnorna sjunger in kör prylarna,då är du hemma.

Jag skall låta den vila nu nån dag. Måste plugga och programmera.. ;) (Och fundera på om det finns öppningar att fylla som jag missat ;)


Jävligt kul att stycket går hem! Tack till er alla!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Lite trevande broderier kring ett mollackord. Känslosamt och snygg utveckling när kören kommer in men den är ibland lite för stötig för att låta bra. Blir till slut lite otålig och vill att det skall komma något tydligare tema när blåspartiet håller på. Det är snyggt men känns ändå som lite transportsträcka. Det kommer ändå till slut någon upplösning kring femminuterssträcket och det blir en fin konstrast till det tidígare i sin pampighet. Avancerad komposition och mycket skickligt arrad men inte så melodiöst som jag är van vid från dig och naturligtvis därmed kräver!  :angry: ;) :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lite trevande broderier kring ett mollackord. Känslosamt och snygg utveckling när kören kommer in men den är ibland lite för stötig för att låta bra. Blir till slut lite otålig och vill att det skall komma något tydligare tema när blåspartiet håller på. Det är snyggt men känns ändå som lite transportsträcka. Det kommer ändå till slut någon upplösning kring femminuterssträcket och det blir en fin konstrast till det tidígare i sin pampighet. Avancerad komposition och mycket skickligt arrad men inte så melodiöst som jag är van vid från dig och naturligtvis därmed kräver!  :angry: ;) :P

Tack för bra comment :) Kompositionen kan nog uppfattas som trevande (och vissa delar (5% kanske enligt mig då :P ) av den är nog klickat lite ogenomtänkt)

Men det är så när man sitter med värsta kreativiteten, då låter allt bra och melodiöst. Kanske bara jag som är sån  :unsure: I vilket fall så skall jag nog kunna styra upp det här :) När jag sovit på saken och får distans... ;)
Första delen (som har ett tempo runt 60) kallade jag largo tidigare, den notföljden som inleder är den bästa av alla monofona notföljder jag gjort (tycker jag). :D Sen elaborerar jag kring det, inte alltid till 100% av min kapacitet. Har svårt att hitta känslan där i del 1..

Tvåan är nog inspirerad av Howard Shore...

Kan tänka mig sång här för att undvika att folk hoppar av under en transportsträcka :D

Kompositionen är rätt intrikat, om än inte komplicerad, här och var, kul att du noterade...

/Per
« Senast ändrad: 05.06.2009, 14:35:14 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Har lyssnat på den här nu ett par gånger.Naturligtvis finns det (som vanligt) jättevackra partier, men några känns inte helt genomarbetade...det hänger inte helt ihop för mej, ännu.

Introt känns lite trevande, först vid 1:04 hittar jag en melodi, där börjar stycket för mej :)

Sen kommer det vackraste partiet, vid 1:56..och allt öppnas upp..som soluppgången, eller om det är när vänskapen är som starkast? ;) :rolleyes:
Sen tycker jag partiet med klarinetten bl a..är för sparsmakat, men från 3:22 till 4:22; där känns det komplett..även partiet före finalen känns rätt här.

La grande finale vid 4:54..återigen helt fantastiskt vackert, och vid 5:16..det återhållsamma där..väldigt innerligt i sitt uttryck..fram till slutet. :P

Lite kvar, men enormt vackert i alla sina delar!!

Keep up the good work Per!!
« Senast ändrad: 04.06.2009, 22:08:28 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
förlängt pamppartiet, och förkortat och röjt bland noterna på mindre bra saker..
NY VERSION!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Skriver medans jag lyssnar och dividend skriver på msn hehe :


Ahhh, sköna toner. Musikalisk. Inget tjafs...
Fina melodier, men framförallt mycket bra harmoni. Ljuder sitter fint i bilden. Kunne kanske vridit ut ljuden liiiiite från mitten.
Gillar stycker mer och mer. mycket skickligt komponerat. som jag sagt innan: vilken potensial! Helt sjukt. Ge denna mannen ett äkta kör på 350 pers, en hel symfoni orkester så har du nått som inte liknar något annat!

Ahh, 2/3 i låten. HERREGUD JAG RYSER!!!!!   Lite tama ljud, men det är inte ditt fel. . . Jag tänker film när jag hör detta. .

Utan tvekan det BÄSTA jag hört från dig Per. RIKTIGT RIKTIGT bra! ! ! Detta är inte bara en "ihopknotat" låt. Detta är komposition på högsta nivå...


Jag är stolt....  :ph34r:


asti

  • Gäst
Väldigt vackert! Efter ca 3:40 kommer ett parti som ger mig rysningar! Suveränt! Tycker framför allt om harmoniföljderna mer i detta stycket än mycket av vad jag hört från dig tidigare. Fin dynamik också, tycker inte det är för avskalat i de nedtonade partierna. Måste lyssna mer på denna. Återkommer med mer kommentarer senare!
/Asti


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Herregud, nu har du gjort det  :lol:

Vilket fantastiskt stycke, det märks verkligen att du jobbat med dessa olika delar nu, och fått ihop det, nu är jag imponerad på riktigt (jaja, det har jag blivit många ggr förr, men det här slår nog det mesta jag hört från dej) :D

En kort redogörelse för hur jag uppfattar stycket nu, när jag lyssnar:
 
Mycket mer uppbyggligt intro..yeps..från 1:16..superb..körerna ligger mycket bättre..skitsnyggt tema här..till 2:24*andakt*..sen kommer det spirande..wow..nu låter det nåt här!!Från 3:00..fortfarande spirande..lite mullrande där..bra..inför finalen..byggandet..till 3:34...crescendot....fabulöst bra..så tar du ner det vid 4:17..jag fryser på det här ..det skira slutet..sådärja..you´re done!

Jag säjer bara..oj oj :wub:

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Visst fan är det vackert. Jag skulle vilja ha det lite poppigare, tack. He-he skojar bara. Varför tar du inte jobb som musikläggare till filmer, i svenska i första hand. Vet, svårare sagt en gjort. Tror kanske du ogillar min tanke, eftersom du nog vill skapa hela stycken istället för hopklippen som det blir i filmer.
Jag undrar också lite över din musikskapande. Varför har du valt att göra klassiska prylar? När jag har kollit in dina recensioner på andras verk verkar du gilla kanska hård rockmusik, typ metal el dyl. Varför gör du inget sånt själv? Mig kan jag gärna slippa dylikt, men jag undrar bara.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Svarar tokai först: (Ni andra får individuell respons senare ikväll, eller imorgong. MEN JÄTTEKUL att det uppskattas!)

Visst fan är det vackert. Jag skulle vilja ha det lite poppigare, tack. He-he skojar bara. Varför tar du inte jobb som musikläggare till filmer, i svenska i första hand. Vet, svårare sagt en gjort. Tror kanske du ogillar min tanke, eftersom du nog vill skapa hela stycken istället för hopklippen som det blir i filmer.

Ja, kanske det. Dessutom skulle det nog vara trist att "producera" musik, alltså göra musik på ett visst sätt som bestäms av manus, och regissör...

SKickar PM. Också om en annan anledning.

Citera
Jag undrar också lite över din musikskapande. Varför har du valt att göra klassiska prylar? När jag har kollit in dina recensioner på andras verk verkar du gilla kanska hård rockmusik, typ metal el dyl. Varför gör du inget sånt själv? Mig kan jag gärna slippa dylikt, men jag undrar bara.

Jag gillar synthmusik också, mina första låtar jag lade upp på studio way back, var synth... Men jag var dåligt på att välja bra ljud, så då började jag göra det orkestralt istället.
Sen är det kul att lära sig orkestrera, komponera, och lära sig om orkesterns sampspel o dyl..
« Senast ändrad: 05.06.2009, 20:05:27 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
Det enda jag saknar nu i denna version är som andra redan sagt, en riktigt maffig kör och en stor orkester!!! Arret är superbra och alla instrument sitter där de ska och ljuden är inte lika kantiga. Den har minsann lyft sen sist! Kanske kanske kanske skulle det vara lite coolt att sätta en sångstämma till den också och ha en riktigt bra musikal alt. operaartist som framför den :) så jävlar!!!!
Bra jobbat!!!! Ett rent nöje att få lyssna ;)
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Helt sjukt. Ge denna mannen ett äkta kör på 350 pers, en hel symfoni orkester så har du nått som inte liknar något annat!

Ahh, 2/3 i låten. HERREGUD JAG RYSER!!!!!   

 :lol: :lol: Tack som fan för det inlägget Kenta! :D

Citera
Utan tvekan det BÄSTA jag hört från dig Per. RIKTIGT RIKTIGT bra! ! ! Detta är inte bara en "ihopknotat" låt. Detta är komposition på högsta nivå...

LOL!!! Tack som satans!


Väldigt vackert! Efter ca 3:40 kommer ett parti som ger mig rysningar! Suveränt! Tycker framför allt om harmoniföljderna mer i detta stycket än mycket av vad jag hört från dig tidigare. Fin dynamik också, tycker inte det är för avskalat i de nedtonade partierna. Måste lyssna mer på denna. Återkommer med mer kommentarer senare!
/Asti

Du är välkommen tillbaka :D


En kort redogörelse för hur jag uppfattar stycket nu, när jag lyssnar:
 
Mycket mer uppbyggligt intro..yeps..från 1:16..superb..körerna ligger mycket bättre..skitsnyggt tema här..till 2:24*andakt*..sen kommer det spirande..wow..nu låter det nåt här!!Från 3:00..fortfarande spirande..lite mullrande där..bra..inför finalen..byggandet..till 3:34...crescendot....fabulöst bra..så tar du ner det vid 4:17..jag fryser på det här ..det skira slutet..sådärja..you´re done!

Jag säjer bara..oj oj :wub:

Det låter som du refererar en ishockeymatch eller nåt :D TACKAR!!

Det enda jag saknar nu i denna version är som andra redan sagt, en riktigt maffig kör och en stor orkester!!! Arret är superbra och alla instrument sitter där de ska och ljuden är inte lika kantiga. Den har minsann lyft sen sist! Kanske kanske kanske skulle det vara lite coolt att sätta en sångstämma till den också och ha en riktigt bra musikal alt. operaartist som framför den :) så jävlar!!!!
Bra jobbat!!!! Ett rent nöje att få lyssna ;)

Kul att du också vill att jag skall ha en maffig kör och en stor orkester. Får be om båda i julklapp :D

Tack allihop! :)
« Senast ändrad: 06.06.2009, 03:39:12 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja jävlar.

Lite enklare tongångar äön vanligt, antagligen också därför man blir så förbannat medsliten. Fanken, sitter ju halvt om halt och smådreglar lite lallande i soffan efter lyssning. wow.

Sover väldigt lite också, kan även vara det :lol:


Nej, återkommer när jag samlat mig. Sammanfattningsvis tyckte jag nu efter ett pra lyssningar att introt lovar mindre än låten håller.  Den växer massvis, och det tokpampiga fick gärna vara längre -en kvart eller så ;)


underbart, tack ! :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Detta känns väldigt komplett! Nu behövs det bara en stor kostymfilm sedan är kompositören historisk..  (kanske lite överdrivet, men detta är bra!)

Måste lyssna mer,,


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Var ska jag börja.....
Lite gnäll först  ;) Första delen får jag inte riktigt att flyta, lite olika melodier känns det som, hittar inte tråden där på nåt sätt. Jag som inte riktigt förstår mig på klassisk musik säkert  :D Körpartierna är snygga på sitt vis, inte så där verklighetstrogna men jag tycker ändå om dom, låter titanic - det har du hört förut vet jag. Soundet på dom.

Stycket från 02,25 och framåt, helt underbart vackert! Nu blir jag berörd, och rörd!
Från 03,33 och framåt, makalöst. Ljud och arrmässigt kan det väl mäta sig med det bästa av det bästa? Otroligt fint!!  :wub:

Lite ris och ros, men allra mest ros! Riset beror nog mer på mig och min förmåga att ta till mig av klassisk musik.

Inne på fjärde lyssningen nu, kanske början känns hemma snart också, haha!

/Åsa

http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Jag har varit och frusit i Sareks Nationalpark över helgen.Kallt som f-n.Snöat har det gjort,ingen musik överhuvudtaget.Bara tystnaden från vildmarken,accentuerad av kall vinande Nordanvind och snö i massor.Kommer hem 12 timmar tidigare än beräknat,och hör att du har varit på denna i positiv bemärkelse.Njöt i fulla drag genom stycket.Sen när det tog slut så kände jag tystnaden från fjällen igen.De bilder jag tagit däruppe skulle sitta till detta alster.Vår och vinter kombinerat med ett förspel av sommaren på låglänta områden.Mycket vackert,liksom ditt stycke Per.

Nu sejvar jag detta.

Tack!

Mike


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tjenare.

Jag har varit och frusit i Sareks Nationalpark över helgen.Kallt som f-n.Snöat har det gjort,ingen musik överhuvudtaget.Bara tystnaden från vildmarken,accentuerad av kall vinande Nordanvind och snö i massor.Kommer hem 12 timmar tidigare än beräknat,och hör att du har varit på denna i positiv bemärkelse.Njöt i fulla drag genom stycket.Sen när det tog slut så kände jag tystnaden från fjällen igen.De bilder jag tagit däruppe skulle sitta till detta alster.Vår och vinter kombinerat med ett förspel av sommaren på låglänta områden.Mycket vackert,liksom ditt stycke Per.

Nu sejvar jag detta.

Kul. SJälv har jag knappt varit i norrland, man borde dra dit nästa sommar och vandra lite :)

Jätteroligt att du tog intryck.

Åsa: Jag förstår vad du menar. Första delen är inte så lätttillgänglig men den är inte svår heller (tycker jag). Jag har behövt 40 lyssningar för att förstå att den är bäst som den är och inte skall ändras :D
Kul att det blev mest ros dock :)

LH: Tack!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
BUMPAR denna. För förslag om det finns nåt icke-synth att lägga till detta. Kompositionen är färdig!

Cykeln, och jag kan sätta ihop nåt läckert att sjunga för nån av tjejerna :) T ex...

Tänker mig nåt för första partiet
« Senast ändrad: 30.06.2009, 15:02:32 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Mina invändningar i förra kommentaren är som bortblåsta. Jag tycker det är makalöst grant och när pukorna kommer in blir jag gripen. Jag tycker din känsla för orkestering förfinas allt mer. Borta är den grötighet man ibland hörde i dina tidiga alster. Mycket fint! Well done Per! Skulle säkert funka med sångsolister på denna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mina invändningar i förra kommentaren är som bortblåsta. Jag tycker det är makalöst grant och när pukorna kommer in blir jag gripen. Jag tycker din känsla för orkestering förfinas allt mer. Borta är den grötighet man ibland hörde i dina tidiga alster. Mycket fint! Well done Per! Skulle säkert funka med sångsolister på denna.

Tack som attans :) Jag saknar nog lite grann den inställning jag hade i början, att skita i alla regler (så länge det var spelbart!) :D, men skall man bryta reglerna är det ju bäst att känna till dem..

Finns ju nästan 3 ton mer glädje och "genialisk talang" i Beijing insects part III, än i denna. :) Men där finns falska noter över hela alltet :D och gröt så det räcker till varje tomte i nordeuropa. :D

Skall se om jag kan bumpa upp den. För det var länge sen...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Du producerar ju så mycket att det är lätt att missa något - Denna hade jag inte hört.
Ett sökande prelude inleder - lite sorgset
2.37 börjar uppbyggnaden av ett mycket fint tema underbyggt av mullrande puko
Från 3.30 når det sin höjdpunkt - mycket vackert - typ andlöst
Men den ska väl inte sluta där tänker jag - men kanske att det är det den ska
Storartat!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Men den ska väl inte sluta där tänker jag - men kanske att det är det den ska

Sång åt tjejerna, :D antingen i första partiet, eller i ett nyskrivet tredje. Om du skriver texten (och jag kan få ett "ord med" i laget :) så kan det bli fint!

Jag får fråga Åsa när jag har en vacker flöjtmelodi och Marre om det blir en klarinettmelodi :)....

Citera
Storartat!

 :wub:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Från KR-spelarens 146 och framåt framträder ett stycke som är det absolut bästa jag har hört från dig (om man bortser från Bas-pizzicaton då) Allt innan 146 låter dessvärre lite för trevande enligt mitt öra. Det är i alla fall stor skillnad på halvorna.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Från KR-spelarens 146 och framåt framträder ett stycke som är det absolut bästa jag har hört från dig (om man bortser från Bas-pizzicaton då) Allt innan 146 låter dessvärre lite för trevande enligt mitt öra. Det är i alla fall stor skillnad på halvorna.
Eko

andra partiet är pop :) (inget fel på pop, jag menar att det inte är mer invecklat än pop), den första delen har motivutveckling och ett par flerstämmigheter som kan vara lite svårttillgängliga. Åsa sa samma sak som du, och samma sak som jag sagt här, det lät bättre efter några gånger.
Lyssna gärna några gånger till Eko :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LÅTNAMN: Friendship
ARTIST/GRUPP: Dividend
GENRE: orkester
LÅTLÄNGD: 4min
KOMPOSITÖR: Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

JAg anser denna vara färdig...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja ett mäktigt slut har du fått till nu samtidigt som det är återförande - bra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se