Kontrollrummet

Hackeman - Men ha det så bra

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
LÅTNAMN: Men ha det så bra (v0.1)
ARTIST/GRUPP: Hackeman
GENRE: Humorpop
LÅTLÄNGD: 03:15
KOMPOSITÖR: Richard Hacke Nilsson
PRODUCENT: Richard Hacke Nilsson
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

De av er som var/är veteraner på det där andra forumet kanske kommer ihåg för sisådär 5 år sedan när ett välanvänt citat på forumet var "men ha det så bra" vilket ursprungligen ackompanjerades av "fuch the polis". Ni får söka om ni vill veta mer. ;)

Uppenbarligen påbörjade jag en låtidé då som aldrig blev klar. Hittade embryot häromdagen och byggde vidare på det. Förmodligen skulle det göra sig förtjänt av att pulas mer på, men vafan. Jag jobbar på att ha lägre krav på mig själv och släppa saker och ting tidigare, både i jobb och privat, så här har ni. :)

Å genren är då humorpop även denna gång.

[mp3=200,20,0,center]http://hacke.nu/files/Men%20ha%20det%20sa%20bra%20v0.1.mp3[/mp3]
http://mera.hacke.nu


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Riktigt bra - man blir glad av ploppZZynten eller vad det nu är, som kommer in då och då  :rolleyes:!
Bra ljud tycker jag

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Jag tycker sången/texten drunknar i kompet. Blir lite av sång till ett automatkomp. Jag skulle gärna höra sången i förgrund med underordnat ackompanjemang i bakgrund (varför inte bara akustisk gitarr?) för det är en himla kul låt!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
För mig att Dumb Dan brukade köra med den frasen lite avsnoppande..? Kul låt med medryckande komp som verkligen sitter görtajt. Sången tycker jag också skall upp något i mixen.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


freddy

  • Gäst
Om man tar en gammalt dataspel till Commodore 64, sen låter man detta spel avla sig med ett kärleksbarn från Timbuktu och Just D - då har man Hackeman va?  :D

Lite kul är det iaf, men inte alls min grej.. så det är svårt att uttala sig mer om detta. Men ha det så bra!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
ALtlså detta är ju störtskön, fram tills du börjar sjunga.. Inte för att du sjunger dåligt... Bara det att jag lyssnat på instrumental chipmusik i 2-3dagar oavbrutet, så tycker sången skär sig..

Förstod inte heller vad som var roligt..

Bra ansats! Men inte min grej
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hihi! Men en sån här låt kan mycket väl bli en sommarplåga! Hör inte riktigt texten, men du har ju hippaste dialekten och den är lättsam och rolig!
Plinkar på en låt...


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Mm, riktigt bra.
Jag efterlyser också lite mera luft till sången, den konkurerrar svårt med bassynthen där i mitten, och ibland tappar man fokus på texten. Jag skulle försöka sära på sång och bassynth i panoreringen. Även testa att klippa lite här och var av kompet. Skulle också ge lite mera variation, det är nog lite gränsfall på att man tröttnar på ljudbilden mot slutet.  :)

Skön dialekt du har, låter du sådär till vardags? Ordet "dag" får en ju osökt att tänka på en viss Peps. B)
DON'T PANIC


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Förbannat kul forum det här. :) Man får en skön blandning av ris och ros och vet inte riktigt vad man ska tro... annat än att ni säkert är härligt ärliga hela högen. Känner mig lite som DiLeva rent av.

Får kontemplera lite på er feedback. Men verkar som ni gillar dialekten så får kanske fortsätta med skånska ändå... har annars mest gått över till engelska numera.

Och ja, jag tror nog jag låter sådär skånsk på riktigt också. :)
http://mera.hacke.nu


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Ha ha jag diggar den har inga problem att höra texten snyggt mannen! :D


Utloggad graphit

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • i brist på programmerare...
En låt man blir glad av!
Tycker det funkar alldeles utmärkt det här. Kanske vill jag ha lite reverb på det, men sen e jag delay o reverb freak också haha!
Snyggt jobbat!


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Förbannat kul forum det här. :) Man får en skön blandning av ris och ros och vet inte riktigt vad man ska tro... annat än att ni säkert är härligt ärliga hela högen. Känner mig lite som DiLeva rent av.

Får kontemplera lite på er feedback. Men verkar som ni gillar dialekten så får kanske fortsätta med skånska ändå... har annars mest gått över till engelska numera.

Och ja, jag tror nog jag låter sådär skånsk på riktigt också. :)
Kan intyga att Hackeman låter likadant i verkligeheten. :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Skön låt!
Gillar verkligen ljudet på leadsynten...riktigt nice.
Sången skulle kunna vara mer framträdande i mixen men annars låter det nice. I övrigt bra produktion tycker jag.
Kommer ihåg det där uttrycket...those were the days haha...får flashbacks. :D
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Schecter

JOdå!  :wub:


Men ha det så bra!
www.grahnsmusik.com


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Skön låt!
Gillar verkligen ljudet på leadsynten...riktigt nice.
Sången skulle kunna vara mer framträdande i mixen men annars låter det nice. I övrigt bra produktion tycker jag.
Kommer ihåg det där uttrycket...those were the days haha...får flashbacks. :D
// djonas
På tal om uttryck... håller nu på med en låt titulerad "Vi måste sluta träffas så här". Remember?  :)
http://mera.hacke.nu