Kontrollrummet

Perowitch

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/per/state_of_liberty.mp3[/mp3][  Här är min första låt på KR tycki gärna till.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ett stänk of liberty!  :P

Shysst helhetssound men inte min påse liksom.
Bra med dynamiken. Telefonrösten är cool. Körrösterna som kommer sen tror jag skulle må bra av att tajtas till lite. Nu är den ena lite efter den andra så att säga skulle det bli bra om dessa röster är tajtare hela vägen. Finns här något röstkorrigeringsverktyg pålagt?

Tungt och ett tryggt driv -> tryggt som tåget. Tuffa på!
« Senast ändrad: 01.06.2009, 16:29:38 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Som första låt är det kanonbra (min första var en katastrof). Susigt och behagligt sound och rätt snygga harmisar. Överkomprimerat?
Inte min genre men tack för ordet ändå!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker att det är en tuff låt och bra framförd framförallt alla ljud hit o dit som du trixat till.

Kul att du hittat hit Perre  :D om dom får vänja sig lite med ditt sound tror jag säkert fler kommenterar.

En annan grej som kan underlätta är att du gärna får kommentera andras låtar också och komma med lite råd kanske om trummor t.ex. där du är ungefär världsbäst (enligt mitt förmenande)

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Håller med boysen,skit bra detta!

Mycket snygga trummor.Bra låt om än inte min genre..Man skulle nog kunna lira lite funk till denna  :)

Nåväl,gott jobbat och välkommen hit.

Mvh
Micael


Avslappnad

  • Gäst
Rackarns snygg produktion. :) Får lite vibbar av både Depeche och Visage, dvs härligt 80/90-tal.

Enda negativa jag reagerar på är att sången surar lite här och där.

Mycket bra förstalåt på KR! :)


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Riktigt skön låt. Tänker på en synth inspirerad Manu Chao. Tror dock mina lurar inte gör själva ljudkvalliteten på synth musik rättvisa. Reagerade likadant på Dividends låt.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fan. Fan.

Det här var ju coolt som satans... Detta är min genre just nu, pga för mycket fjortistrance och metal/punk på sistone.
Nåt slags hybrid har vi här, bra sjunget, men känns som det finns nån falsknot här och var. Kanske inte panorera sången nånstans i mitten totalt åt höger, stör med lurar..

Annars inget negativt att säga..

Skitbra! Lägg gärna upp direktlänk så man slipper kolla källkoden :D för att ladda ner



https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Kul att ni gillade låten .Men min första låt va det ju inte har väl skrivit ett ett 100 tal men min första som jag la in på  KR efter påtryckningar från eko.  Jag ju trummis så sången är mera något som jag inte sysslar med utan bara ylar in men förstås med auto tone lite fusk men så är det en del av  mina andra låtar ligger på my spacy WIDEBEAT .Hade väntat mej mer kritik  men ok då ha det


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Lite speciellt sound fast efter har lyssnat några gånger gillar jag den mer! :)