Kontrollrummet

equality & ydderF - Bodil

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: Bodil
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: stompjazz?
LÅTLÄNGD: ca 2 min
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: ydderF på banjo och lapsteel
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Skissartat försök till putslustig(?) stompjazz. Kan tänka mig bastuba och mässingsorkester om det är någon som har en i bakfickan. Låten skulle kanske förlängas med solo och ett längre stick? Tacksam råd och synpunkter. Jag har varit dålig på att feedbacka men det skall bli bättre.

090701: Ny version med "bastuba" och sången uppustad. Bättre? Tacksam synpunkter om nån orkar i värmen...  :rolleyes: puh!
För dominant? För mycket spel (som vanligt)??


091223: Låten har byggts ut med ydderF:s banjo, knästålsgitarr och några stämmor på slutet.

« Senast ändrad: 30.05.2010, 12:38:11 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Kul låt med relaxad sång :)  Det hade nog låtit bra med en tradjazz trombon till
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare Mikey.

Jo men detta går hem hos mig.Glad låt som rullar på fint.Härligt med falsett skutten.
Lite falsk sång på några ställen dock,en bättre tagning så har du den.I botten(mixen)så har du ett litet kraftigt stomp på basen eller baskaggen.Lätta lite där via eq:n(ett par db) så har du mixen.
Oyyeeeaah:t på slutet - läckert,bluesigt och helrätt.

Schysst jobbat!

Mvh
Mike


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
mixuz: Kul att du tycker den är kul. Det var lite av tanken. Trombon? JA!  :wub:
HM: Tackar! Jag vet första versen var jag jäkligt osäker på sångmelodin och hade ingen tid igår och sjunga klart. Blir omtag på det. Eq:n i basen ska kollas också. Bra feedb som alltid Micke!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Mitt emellan McCartney och Magnell (man hör dina influenser) placerar jag denna pärla...dock kan sången slipas på men visst tuba vore nice, bra stick, bra gitarrspel....
Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Aettan

  • Gäst
Hey ytterligare ett mästerverk, bastuba ja varför inte men ärligt talat så funkar det här mycket bra som det är.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Skön låt, jag får lite associationer till "Daydream". Sommarmusik på nåt sätt.
Mässingsblås skulle sitta som en smäck i vissa passager, riktigt oMIDIg trombon vore kalas, men jag tycker även att något mer instrument skall ligga i grunden. Det är lite tomt i mellanregistret just nu.

Första falsettskuttet är kul och överraskande, men det tappar lite av sin tjusning sedan. Kanske variera refrängerna lite, så du inte sjunger på samma sätt varje gång?

Edit: eh, jaa, stick skulle också vara trevligt, det blir lite väl kort nu. Moll skulle nog jag testa.
DON'T PANIC


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Har svårt med att du avslutar så många meningar med att gå ner i tonläge. "träffa mig en gång till" så går du ner på "till". Men det är nog medvetet gjort av dig. Ville bara säga vad jag hade svårt för.


asti

  • Gäst
Kul, härlig låt du fått till här! Tycker också sången är riktigt bra i sann Magnell-anda!
Sänk basen något och höj trummorna lite, tycker jag. Skön gitarr!
Visst skulle det sitta fint med trombone, klarinett och trumpet på det här, men det är säkert inte lätt att få det att låta som ett "riktigt" tradjazzband med de glidande tonövergångar som krävs för det! Dragspel är ju ett alternativ!  :)
/Asti


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Haha  :lol: härlig låt och bra text skulle vilja etikettera åt Corneliushållet om man nu måste det. Räcker väl att säga att det var en Eq-låt helt enkelt. Lite finputs på denna och kanske ett musikaliskt stick innan "segla utan vind" skulle fullfärdiga låten - instrumentering kan jag för lite om för att tycka nåt. Snyggt med falsettgrejerna (och modigt).
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
En riktigt trevlig visa fast stompjazz är det väl knappast.
Sången är ju en smula sur men jag älskar falsetten. Den gör låten.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jafanken :D friskt vågat! Sjung den hundra gånger så kommer det bli kalas :D inte enklaste grejen att lägga vox på va? :D

Bow har en poäng, och rattlesnake: variera avslut och falsett så låter det nog ännu bättre.


en text grej: skippa "JO" en puss på ... så att det blir: vad fick jag? -en puss...

jag tror det låter mindre på näsan :=


kul! bra arr oxo, snyggt spelat.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Det låter mer gammalt trägolv än någonsin, vill du ha det så alltså? :D

Annars gillar jag detta, snyggt klang på falsetten. Den ska du helt klart använda oftare!

Det här är Robert Broberg för mig, kan bero på att jag inte har så stor koll på genren. Har nog även påpekat detta förr. Nåja.

Lättsamt på rätt sätt.
« Senast ändrad: 31.05.2009, 13:16:58 by freddy »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hehe, kul låt :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
karl: Visst är det sådana influenser och kanske lite Broberg. Kul att du gillar't annars känns detta som nån B-buskis jämfört med bl a dina verk. Behöver slipas på och ett längre stick samt instrumentalsolo står på önskelistan.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
En rätt kul låt, medryckande sådär  :)
Kan inte säga vad som mer kan tillföras, du hade ju lite idéer där och ja visst, men den funkar i det här enkla formatet med tycker jag. Lite filande på sången kanske, men i stort sett håller den som den är. Låter skönt glatt avslappnad tycker jag  :)
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Aettan: Tack för väldigt vänliga ord. Ska jobba med arret.
Rattlesnake: Kul med associationer till John B Sebastian, en makalös låtskrivare. Som sagt mässingsorkester vore kul. Svårt att få till samplat. Kan nog vara rätt att variera falsett mot bröstregistret. Inte tänkt på det. Bra feedback. Stort tack!
bow35: Var inte helt klar över hur du menade men fattade av emulators inlägg. Kan vara värt att variera där ja. Ska kolla vid nästa sångpålägg.
asti: Bra förslag! Kul att det gillas. Skall försöka fixa till sången.
Eko:  :D Modigt? Ja kanske det. Tur man är ganska anonym fortfarande trots irl-träffar då  :D Thnx Eko!
martinm: Är det inte?  :rolleyes: Kul att du gillar falsetten. Tack!
Emulator: Jo fasen försökte lite bluesiga glidningar men har ingen naturlig fallenhet för det som vissa andra... Melodin skall nog nötas in som du säger. Men så var väl inte texten?  :o :D. Och "puss på näsan" vad skall jag rimma på dårå?  :D -_-
freddy: Jordgolv nästan va? Vet inte genren men det är tydligen inte stompjazz då. Kul att du gillar falsetten. Kul att du nämner R Broberg trodde fler skulle associera till honom. Kul feedb Freddy! Thnx!
Dividend: Kul att du tycker det. Tack!
Åsa: Skönt, glatt avslappad var nog själva tanken. Kul att du tycker så och visst finn det ytterligare att göra fr a vad gäller sången. Tack Åsa!

'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kalasbra låt. Din "When I'm sixtyfour" kanske?

Tycker inte att falsettsången håller alls. Du kanske har det i dig, men nuvarande tagning är lite skakig.

Skojiga textreferenser också.

Bra bra.


Aettan

  • Gäst
Jag måste säga att fattar inte överhuvudtaget vad ni pratar om när ni pratar om jag det är bra men sången .... Har lyssnat ett par gånger till nu och den här är bland annat en av dom första från E där jag inte tycker att det spelas för mycket, det här låter färdigt ang arret och liret och förbaske mig oxå sången. Sluta larva er nu nog hör ni väl eller?

Ursäkta E men ibland blir det lite larvigt när det gäller kritiken på den här typen av forum, den här är bra i alla avseenden en riktig pärla helt enkelt.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag måste säga att fattar inte överhuvudtaget vad ni pratar om när ni pratar om jag det är bra men sången .... Har lyssnat ett par gånger till nu och den här är bland annat en av dom första från E där jag inte tycker att det spelas för mycket, det här låter färdigt ang arret och liret och förbaske mig oxå sången. Sluta larva er nu nog hör ni väl eller?

Ursäkta E men ibland blir det lite larvigt när det gäller kritiken på den här typen av forum, den här är bra i alla avseenden en riktig pärla helt enkelt.

Hoppas du skämtar. Det är väl vitsen med ett forum, att få kritik på det man gör? Inte bara ryggdunk?

Ofta tycker jag att KR är bevis på motsatsen. Alldeles för mycket positiv okritisk feedback. Inte denna tråden dock.


Aettan

  • Gäst
Jag skämtar verkligen inte, ska man ge kritik så ska det finnas något att kritisera oxå. Man kan ju tycka vad man vill om musik men om du tänker efter så finns det nog ganska mycket du skulle vilja säga även om på tok för många "riktiga" studioproduktioner. Kort sagt tycke och smak kan ju va som baken men en sak är säker och det är att jag i mitt 55 åriga liv har hört förbaskat många "riktiga" låtar som inte ens kommer i närheten av den här i något avseende. Det kanske man skulle ta med i beräkningen när uttrycker sig kritiskt på forum som det här. Kort sagt det blir liite larvigt, man måste kunna höra själva låten oxå och inte bara peta i detaljer som för en genomsnittskonsument (det är väl dom vi skriver för eller?) är helt betydelselösa och inte för fem öre skulle avgöra om dom diggar låten/arret/produktionen/framförandet eller ej.

Ursäkta E  :D det var inte meningen att dra igång något här, jag får bjuda på middag eller nåt som plåster på såren. Du är oxå välkommen Wernborg  :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag skämtar verkligen inte, ska man ge kritik så ska det finnas något att kritisera oxå. Man kan ju tycka vad man vill om musik men om du tänker efter så finns det nog ganska mycket du skulle vilja säga även om på tok för många "riktiga" studioproduktioner. Kort sagt tycke och smak kan ju va som baken men en sak är säker och det är att jag i mitt 55 åriga liv har hört förbaskat många "riktiga" låtar som inte ens kommer i närheten av den här i något avseende. Det kanske man skulle ta med i beräkningen när uttrycker sig kritiskt på forum som det här. Kort sagt det blir liite larvigt, man måste kunna höra själva låten oxå och inte bara peta i detaljer som för en genomsnittskonsument (det är väl dom vi skriver för eller?) är helt betydelselösa och inte för fem öre skulle avgöra om dom diggar låten/arret/produktionen/framförandet eller ej.

Ursäkta E  :D det var inte meningen att dra igång något här, jag får bjuda på middag eller nåt som plåster på såren. Du är oxå välkommen Wernborg  :D
Håller inte med dig, men det skulle säkert vara skitball över ett par kalla.  :D


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Aettan:
Fördelen med KR är att - om flera säger samma sak så ligger det något i resonemanget.Sen är det upp till trådskaparen om man gör något åt det hela.I denna låt så är vi samstämmiga,sången surar/darrar lite.Micke kan sjunga så en omtagning blir perfa.
Givetvis så är det smaksaker var man skall ge sig i en mix/prodd,men en bra låt och ett bra framförande kräver en bra mix och vice versa för att göra helheten rättvisa.
Om jag ser till den tid jag spenderat här,så har det varit värt varenda sekund då det gäller mina proddar.Vidare så hör jag utvecklingen som andra gör via de tips de fått,KR är fantastiskt.
Sen håller jag med Wernborg,ryggdunkeriet får inte bli allenarådande.Då tappar vi utvecklingen av alstren.KR är och förblir(hoppas jag) ett musik forum för utveckling av mix och proddar och lite teknik snack.
Myspace och dylika forum finns ju,om man tycker att man nått taket för när det är perfekt.Jag har långt dit.

Kritisera och rosa - helt valfritt efter förmåga och kunskapsnivå/intresse,jag ser inget larvigt i det Göran.Men visst retar jag mig ibland på vissa mixar som går offentligt,samt olika radiostationers sound - men då byter jag kanal istället för att slänga mig på telefonen och ringa upp vederbörande ansvarig  :),ja du fattar.



###############

Sorry för lite OT där Micke..

Jag inväntar nästa mix.

Mvh
Micael


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Väldigt kul låt, Helmer Bryds Eminent five, Robban Broberg och Magnell  :D Du står med ena foten i detta eminenta gäng! Bastuba? Ja man kan även tänka sej dej ackompanjerad av ett studenttradjazzgäng. Sången är tydlig och inlevelserik, vill gärna hylla den! 


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Wernborg: Jag är alltid lika tveksam till mig själv som sångare och skulle behöva lägga ner mer tid på detta. Sången läggs oftast på sist av allt när man i övrigt är spyfärdig på låten och då finns inget tålamod. Detta är bara en skiss så jag lade inte ned så mycket möda ändå. Jag gör ytterligare några tester. Lite delade meningar om falsetten som jag nog vill behålla men skall försöka slipa till övergångarna något så att deinte låter så markerade. Kul att du gillar låt och text som sådan. Bodil var också nöjd och är jag också glad för.  :)
Aettan: Tack för att du uppskattar sång och spel. Det finns väl alltid olika uppfattningar om saker och ting och så skall det väl vara... Det är väl förresten min tur att bjuda dig på middag? Ta med guran! Häng på Wernis!  :D
HM: Hellugnt Micke! Kommer så småningom en ny mix. (Jag skall bara hyra en blåsorkester...  :P)
91:an: Tack kompis! Helmer Bryd tillhör verkligen mina idoler. Man skulle ha lärt sig klarinett eller nåt. De verkar ha så jäkla kul på de där studentorkesterfestivalerna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det här låter som Robban Broberg som får komp av Helmer Bryd ;)

Mycket charmig stämma med falsett, du låter så där lagom kärleks-trånande..funkar bra här ju.

Visst skulle ett par mässinginstrument tillföra..men det räcker så bra som det är, tycker jag då.

Den här blir jag glad av, tack ska du ha för festlig musik :P

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Avslappnad

  • Gäst
En trevlig liten ångbåtslåt! :) Skriver under Marr's koppling till Robert Karl-Oskar "Robban" Broberg. Går säkert att piffa till mer men mina okritiska byggöron tycker att det är bra som det är. ;)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Marruschkka: Robban och H B igen, kul!  :P Tack själv för kul kommentar!
Avslappad: Cornelis Ångbåtsblues vore nåt.  :rolleyes: Kul att det funkar som det är. Thnx!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Aettan

  • Gäst
Hallå boys and gals.
Har haft fullt upp med datormeck och rumrenovering och nu är det sena natta som vanligt :D .

Har lekt lite med Ubuntu och Ubuntu studio på min gamla P4 rigg och meckat med att återgå från osx 10.5.7 till 10.5.6 på min musikmaskin iom att det förstnämda inte funkade så bra och idag hittade jag en Imac från 2000 på tippen som jag vara tvungen att ge ett par minuter läs timmar  :D.

Nåväl vi kan konstatera att vi är oense ang Es låt här och tur är väl på nåt sätt det. Jag tycker som ni förstår att jag har hört så mycket musik i mina dagar så att jag känner att jag kan känna igen en bra låt och ett framförande som matchar låten. Det här är en bra låt i alla avseenden och det mina vänner är inte speciellt vanligt på forum som det här. Kort sagt den här är färdig och nu återstår bara om man så vill att göra covers på den. Vi kan dra en snabb parallell med tex di sma under jordis snabbköpskassörskan som iofs inte ens är i närheten av den här låten i kvalité inte ens fast den blev förpackad i en pro studioproduktion men den blev av nån outgrundlig anledning ändå en stor hit på sin tid.

Kort sagt många av oss på forum som det här lyssnar på ett speciellt sätt som kanske inte har så mycket med verkligheten att göra.

Ha det bra nu, smaken är som baken men min är bäst  :D.


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Trevlig liten sak det här. Kul med jazz-stuket! Lätt dist? på basen som stör ljudbilden lite, annars bra. Härlig falsett, kanske en liten omsjungning på några ställen - annars perfekt :-)
Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kort komment Mikey då jag blir borta några dagar..

Denna låt gör mig glad,härlig text som sitter gjutet i arret.Längtar verkligen efter slutputsen på denna..

Back on Monday..

Mike


Utloggad Master Peo

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
    • His Masters Choice (Sweden)

Hejsan, Equality!

Har just registrerat mej på Kontrollrummet efter att ha varit på väg hit många gånger! Det första, som jag upptäckte, var din låt "Bodil".

Som gammal före detta Dixieland-musiker tände jag direkt på den här låten! Den har verkligen potential, men måste bli mer genomarbetad både tekniskt och vad beträffar den instrumentala bakgrunden (ett solo-parti med full instrumentering och fullt ös skulle säkert sitta fint!

Basen är lite för stark - åtminstone i mina hörlurar. Falsett-sången sitter perfekt och är det, som ger sången sin speciella karaktär.

Kommer att bli en mycket bra låt, när den är färdig!

Peo
Jazz, Dixieland, Swing och Sweet ...


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Ursäkta fördröjningen, men har varit på Kreta en vecka. Gick in på ett Internetcafé men kunde inte logga in av någon konstig anledning.
Kalasrefräng! Bodiiil, falsetten där. Störtskönt!
Men jag skulle vilja ha en annan bas, rundare och lite mjukare. Nu känns det som om gitarren lite krockar med basen i frekvenserna eller nåt. Sen kan ju tycka att lite vispar eller dyligt skulle kunna komma in, men jag vet inte. Låten skulle kunna byggas upp på många olika sätt. Blås nämner vissa. Tänker lite grann på Kinks Dead end street, trombonerna där. Det för in en viss sorgsen ton, (jag upplever texter så)
Sen låter detta equality och inget annat.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Aettan:  :D Tack Göran! Du är otrolig på att hitta datorer... Det är helt ok att vara oense, det kan vi vara eniga om.  :)
stensdotter: Tackar! Blir glad för din kommentar. Det finns en del att förbättra och jag lite idéer om det.
Harmonika Mike: Tackar särskilt Micke! Ha en bra helg. Vi hörs!
Master Peo: Hej! Kul att du har hittat hit! Har du lirat Dixieland? Älskar den musiken.  Det är som sagt bara en skiss och en mässingsorkester vore ju störtkul. Vill du arra mässingsstuk? Se till nu att slänga upp dina alster! Tack för lyssning och åsikter!
Tokai:  Absolut inget att be om ursäkt för. Ser det som en ynnest att få den egna musiken lyssnad och kommenterad.
Bra tips om bas och vispar. Dead end street är en kanonlåt, vilken refräng! Thnx Tokai!

Fick en rätt kul kommentar av en kompis: "Bodil kanske inte vill att du säger hennes namn på det viset"  :D Kan nämnas för övrigt att att Bodil tyckte låten var ok. Tack igen för all bra feedback!
« Senast ändrad: 05.06.2009, 21:39:42 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Aettan

  • Gäst
Hallå igen boys and girls snart sitter dörren där, håller på att byta en dörr på test så att frugan kommer igenom med rullstolen utan att gnaga av knogarna. På tal om datorer, hör och häpna jag hittade en imac på skroten så det tog en dag till till att komma till ytan men sen, uj uj lycka och fulländning. Att få se äpplet gör att man trotsar den sena timmen i god gammal aettanstil.

Kort sagt med risk för att bli tjatig den här är bra och klar, sången är klockren och allt sitter där det ska. Bara själva Bodil delen är helgiftig och biter sig fast. Har man lyssnat precis innan man lägger sig så tar det en stund att somna och det är inte för att det gör ont i öronen om man säger så.

Jag säger inte det här bara för att jag vet var upphovsmannens brevlåda bor. Det är baserat på min utsökta expertis som grundar sig på många armhävningar inom området vilket i sig ger vetorätt :D

Tja his master och välkommen, har testat lite men ev är den lite låg eller så får jag mecka lite med texten. Hör av mig eller om du hinner först.