Forum > Demolåtar

mahan - Stuff In The Air

<< < (3/5) > >>

1up:
Piano (& bas) och sång verkar krocka lite frekvensmässigt. Fila gärna till sången lite ljusare. :)

Skönt tryck och bra rhytm i låten. Att bryta av helt mot ett ... ett-två-rhytmen skulle kännas skönt. Bara lite glidande liksom, lite mer sustain. Annars tycker jag den funkar ypperligt.

Lyssnar man på låten instrumentalt så ÄR den faktiskt ganska positiv, glad och med mycket energi! Lyssnar man på sången solo låter den lite mer sorgsen och nedtonad. Vad händer om sången görs med lite mer glädje, stuns och direkthet? Blir låten kanske en tydligare positiv enhet?

Lycka till,

1up

mahan:

--- Citat från: 1up skrivet 23.04.2007, 16:02:20 ---Piano (& bas) och sång verkar krocka lite frekvensmässigt. Fila gärna till sången lite ljusare. :)

Skönt tryck och bra rhytm i låten. Att bryta av helt mot ett ... ett-två-rhytmen skulle kännas skönt. Bara lite glidande liksom, lite mer sustain. Annars tycker jag den funkar ypperligt.

Lyssnar man på låten instrumentalt så ÄR den faktiskt ganska positiv, glad och med mycket energi! Lyssnar man på sången solo låter den lite mer sorgsen och nedtonad. Vad händer om sången görs med lite mer glädje, stuns och direkthet? Blir låten kanske en tydligare positiv enhet?

Lycka till,

1up

--- Slut citat ---

Tack 1up!
Härligt med kreativ kritik.  :) Troligtvis kommer jag att spela in basen på nytt, hjälper kanske till ett bättre flyt. Kan kanske tom ändrar på låtens karaktär. Sången jag drog baserar sig på textmässigt sorgsna saker, "angeldust" etc, så lite knepigt med det glada :(.

Mitt komponerande vill ofta leda till dessa "problem", först ser jag en helhet, ackordgångar, trummor o bas, sen kommer melodin o till sist ett ömkligt försök att lägga text till helheten.

Men med all god kritik lär jag mig alla dagar nåt nytt, så tack 1up och alla andra forumister för det! :)

h.  Johan

DåligtGehör:
Låten är i grunden skön och sången även om den har kommit till sist känns helt rätt.

Håller dock med i det mesta av tsmalmbe kommentarer och framför allt pianot & trummorna måste ändras. Både pianot och trummorna måste flyta med sången. Nu hackar de upp låten i ett eget recept.

mahan:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 23.04.2007, 19:18:16 ---Låten är i grunden skön och sången även om den har kommit till sist känns helt rätt.

Håller dock med i det mesta av tsmalmbe kommentarer och framför allt pianot & trummorna måste ändras. Både pianot och trummorna måste flyta med sången. Nu hackar de upp låten i ett eget recept.

--- Slut citat ---

Tack DG!

Kul att du oxo finner potiential i låten.
Kämpar vidare, river håret av mej med trummisen, lyder icke order :P
Försöker skriva ut nytt recept

Testar oxo nyspel av basen,
o pianister kan man skjuta, har ja hört.
Övas skall här som fasen
för annars e de kört :D

h.  Johan

SYNTH:
Skön låt du har på gång mahan! :) Lite gnäll ibland känns det som röst inte riktigt håller i visa partier låten men du en härlig röst skulle vara glad annan kunnat sjunga som dej en annan låter mer som en i målbrottet. :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion