Forum > Demolåtar

mahan - Stuff In The Air

<< < (4/5) > >>

mahan:

--- Citat från: SYNTH skrivet 23.04.2007, 19:50:08 ---Skön låt du har på gång mahan! :) Lite gnäll ibland känns det som röst inte riktigt håller i visa partier låten men du en härlig röst skulle vara glad annan kunnat sjunga som dej en annan låter mer som en i målbrottet. :lol:

--- Slut citat ---

Tnkx SYNTH!

Kul att du hittar nåt i min röst, bristerna i rösten kan delvis bero på osäkerhet med melodin o texten, hoppas det blir bättre när hela låten är färdig :) Alltid kan man (jag) ju försöka bortförklara sina brister på nåt sätt :D

h.  Johan

Rattlesnake:

Tycker basen ligger och mullrar på för mörka toner, känns lite "femsträngat med dansbandsvibbar". Trummorna låter bra, har inte EZ-känsla, men takten är ointressant. Gitarrer och sång är OK, pianot faller i glömska, håller sig i bakgrunden och skäms kanske lite av någon anledning.

Soundet är i murrigaste laget. Låter som det mesta över 10 khz saknas, samtidigt som det finns för mycket i basregistret.

Jag saknar nåt som gör att man behåller intresse för låten. Kan vara ett stick, eller att arret förändras över låtens längd. Något instrument som gör något lite oväntat. Nu känns det som 3:57 transportsträcka.

Jag tror mig veta att du kan göra mycket bättre alster än det här. För du siktar väl inte på hissmarknaden? ;)

lonewind:
Hej!

Jag tycker överlag det är en mysig idé. Sen har jag rätt mycket att anmärka på, faktiskt så mycket så jag skulle nog känna mig som en oerhörd gnällspik om jag la fram det.

En sak är iaf den akustiska gitarren, den låter plastig, är det en halvakustisk, linead?

Sången glider lite mycket mellan tonera på sina ställen och gör det lite svårt att greppa sångmelodin.

Men som sagt, överlag en mysig låt.

mahan:
Tackar för inläggen!

Rattlesnake
Du har väldigt rätt med basen (5-string ESP LTD) och trummorna är AD. Det är ju så att huvet vet hur det borde låta men at få den viljan ner till mixen är problemet, delvis okunskap i användning av mix-pluggarna, delvis hmmm  dementi!

Jätteglad för all kritik. Detta alster visade sig betydligt knepigare än jag trott, lovar att inte slänga upp nya versioner innan stor förbättring skett :)

lonewind
Jovisst, som konstaterat så har det varit extra svårt att denna låtidé att vandra från hjärnan till mixern. Får ju nog skämmas med akustennär jag jämför med dina lirningar. Är nog en helakustisk med mic, ibland lyckas det o ibland icke. O vad sången beträffar så har du rätt, mycket glidningar och trevande, orsaken är just osäkerheten med melodin och texten. Men det kommer säkert på sin plats bara resten av låten blir axeptabel.

Eftersom ingen direkt uppmanar mig att lägga av så fortsätter jobbet, och forumister som ni får tummen upp för meningen är väl just att dela o byta kunskaper och erfarenheter. Gör ett stort jobb genom att lyssna o kommentera

h.  Johan

Harmonica mike:
Tjenixen.
Jag gillar grund upplägget i denna.Tycker det svänger på bra.Du skall definitivt inte lägga ned.
Kanske kunde du alternera virveln med kantslag..kanske varannat slag eller nåt.Lite frekvens krockar som mycket riktigt påpekats tidigare.Lite mer bett i sången på nåt väl valt ställe skulle sitta som en smäck,eller ett kort solo parti...I övrigt så tycker jag att rundor å musikaliskt upplägg är bra.Låten är skön och har potencial.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion