Forum > Demolåtar

Dividend - Med flygeln i sommarhagen (årstidsstycke 2009) för er :)

<< < (2/5) > >>

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.05.2009, 02:28:52 ---Inga tips på förbättringar/förlängningar kan jag komma med..Låt den vila och mogna så brukar det lösa sig..

Bra start som sagt,på en begynnande sommar och låt - även om det segar på här uppe på mina breddgrader.

--- Slut citat ---

Tack för skön comment :)

BOw35 JAdu, det är en hel del saker som skär sig. SKall öppna projektet ikväll tänkte jag.

Rattlesnake:
Trevligt sommarlätta toner, vid första lyssningen kändes melodierna lite teoretiska - ungefär som att melodin bestod av tre parallella stämmor som sedan separerats. Men vid dagens lyssning blir det en naturligare känsla, och man får intrycket av att det kan bli något bra.

Instrumenteringen känns lite varierad då jag hör en del träblås som du inte brukar använda så ofta. Men trumman trodde jag också inte hörde dit (precis som HM), utan var någon i rummet ovanför som välte möbler eller något. :P
Flöjten vid 50s känns också avig. Inte som ljudelement betraktat utan att den förgäves försöker leta en melodi. Kanske lite städning överlag behövs, det är som redan nämnts en lite stökig ljudbild med många motmelodier.

Dividend:
Rattlesnake : Tack för bra comment, jag har laddat upp en kraftigt förändrad (och bättre) version nu :)

RMX:
Det hörs ju att det inte är färdigt riktigt ännu i balans och frekvens kanske främst. Men temat ligger snyggt i örat och påminner mig främst om Peterson-Berger och närmare svensk sommar än så är det svårt att komma tycker jag! Keep up the good work!

Marruschkka:
Träffande, Peterson-Berger låter det lite som, ett namn på det här bara kom upp här:"Sommarvisa i hagen"..eller nåt :D

Det är pastoralt detta..ser ängar och hagar med kossor som betar, då tycker jag du lyckats ;)

Gillar!!

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion