Forum > Demolåtar
Dividend - Med flygeln i sommarhagen (årstidsstycke 2009) för er :)
Dividend:
Edit 3: Barnafnitter och en del förbättringar, är nytt...
Giv gärna åsikter om låten nu. I princip är den färdig. Eller jag tror den är det.
Men klaga på :D
----------
EDIT2: Piano introducerat. Nu 4 minuter lång. Dags att avsluta tror jag snart :)
Låten uppdaterad!
Halva mitt epos 4 svenska årstider är snart färdig :) 4 kinesiska årstider finns redan ute på nätet, och här på KR med...
-----
EDIT1: Ny version, kraftigt tagen i ny riktning :)
Låten uppdaterad!
------
Tänkte att ofärdiga demos är ofärdiga demos, och kanske att nån hade nån genialisk idé angående det som inte är gjort :unsure: utan komma skall... Kanske t o m nån kommentar om melodi och harmonier :)
Jag tror det finns en potential här i dessa 16 takter, men vad vet jag. Har egentligen inte tid med musik (iaf inga stora projekt), men men...
Tack på förhand för lyssning! :)
/Per
SYNTH:
Tänkte på åh Kristina hur den nu går när jag hörde det jag vet inte vad jag ska om det mer! :)
Alla fall lät det tjusigt fast slagverket kändes fel.
Dividend:
--- Citat från: SYNTH skrivet 26.05.2009, 20:43:35 ---Tänkte på åh Kristina hur den nu går när jag hörde det jag vet inte vad jag ska om det mer! :)
Alla fall lät det tjusigt fast slagverket kändes fel.
--- Slut citat ---
Åh kristina, guldet blev till sand? :)
Eller Kristina från wilhelmina? :lol:
Slagverket är helt galet ja.. :) Iaf med nuvarande "ensemble".. Tror melodin som föreligger blir huvud-tema, fast jag skall jobba lite till på det, kanske ikväll nån timma. Det är som jag inte når fram till att beskriva det jag vill :)
TAck skall du ha :)
Harmonica mike:
Tjenare.
Inte så pjåkigt som ide´.Väldigt vackert i början,sedan blir det mer och det vackra tonar ut.
När trummorna drog på trodde jag att mina grannar hade fått ett frispel och gått till väpnad konflikt.Jag sitter med lurar och blev tvungen att lätta på ena örat för att sondera terrängen :)
Inga tips på förbättringar/förlängningar kan jag komma med..Låt den vila och mogna så brukar det lösa sig..
Bra start som sagt,på en begynnande sommar och låt - även om det segar på här uppe på mina breddgrader.
Mvh
Mike
bow35:
Allt jag kan säga är att jag upplever att det är mycket toner på varandra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida