Forum > Demolåtar

Dividend - Med flygeln i sommarhagen (årstidsstycke 2009) för er :)

<< < (4/5) > >>

Dividend:
Ingen som har nån kritik på andra halvan av låten? :)

Tänkte sätta mig med den imorgon kväll...

Åsa:
Ja visst är det vackert, men jag håller med Light Head i att det är flera melodier som drar åt varsitt håll. Stråkarna kör sitt race och flöjten drillar på i en egen melodi t ex. Sen samlar du som tidigare sagt ihop det och det blir lugnt och fint. Det blir för stökigt för mig, vet inte vad jag ska fokusera på i musiken liksom. Jag får inte ihop låten än, ska följa den dock för jag tror den kan bli väldigt fin om den får vara "en" melodi, om du förstår hur jag menar?  :) Sommarkänslan finns där iallafall  ;)

Dividend:

--- Citat från: Åsa skrivet 04.06.2009, 00:15:41 ---Ja visst är det vackert, men jag håller med Light Head i att det är flera melodier som drar åt varsitt håll. Stråkarna kör sitt race och flöjten drillar på i en egen melodi t ex. Sen samlar du som tidigare sagt ihop det och det blir lugnt och fint. Det blir för stökigt för mig, vet inte vad jag ska fokusera på i musiken liksom. Jag får inte ihop låten än, ska följa den dock för jag tror den kan bli väldigt fin om den får vara "en" melodi, om du förstår hur jag menar?  :) Sommarkänslan finns där iallafall  ;)

--- Slut citat ---

HAha. Misslyckad kontrapunkt (flerstämmighet), eller nåt :D  Bach vänder sig i sin grav...

skall försöka hitta sommarkänslan imorgon kväll när jag sätter mig med den (om jag hinner). :)

Tack för lyssning, och kul att sommarkänslan infann sig :)

Dividend:
Giv gärna åsikter om låten nu. I princip är den färdig. Eller jag tror den är det.  :unsure:

bow35:
En svensk sommar låt i kenisk western anda  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion