Hej och tack!
Mjo.. jag känner mig lite skeptisk till rören själv. Det kändes mest som att det skulle kräva lite ansträngning från min sida om det nu hade funkat jämfört med att bygga ihop något mer seriöst.
Jag har redan spanat in båda trådarna, och blivit avundsjuk för att jag bor i hyresrätt och inte har möjlighet att få till ordentliga lösningar som du gjort, riktigt avundsjuk är jag på dina byggen

En basfälla får det nog bli.. eller två kanske, jag har två hörn kvar jag kan använda. Och taket då, men det får nog vänta, basen och smatterekot är det mest akuta här.
Men är det bättre att dämpa främre delen av rummet istället för bakre för att komma åt basen? om man bara man välja på ett ting alltså.
Absorbenten på den främre väggen byggde jag klart i helgen och den städade faktiskt upp en hel del i basen också.
Plywood 180 x 100 x 10 cm. 2.5 cm luftspalt, fibertäcke, isolering, fibertäcke, absorberande skumgummi på sidorna, hård skumplast med väldigt ojämna urgröpningar i mitten, svart tunt lakan, påklistrade tygdekorationer på lakanet, halvgenomskinligt svart tyg över hela rasket. Blev skitsnyggt faktiskt, och rummet lät fan så mycket bättre när jag fick upp den. Det är en sån skön känsla när man kör sin första provlyssning, sitter bara och dumflinar