Kontrollrummet

In another place

gäst · 15 · 2379

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Aettan

  • Gäst
Kanske har frågat om den här förut minns inte och i så fall ursäkta.
Kan det bli nåt av det här?

&feature=related


asti

  • Gäst
Det är sköna harmonier, men sångmelodin går inte riktigt fram (eller om det är jag som inte uppfattar kanske?)!
Tror du behöver hitta en lite mer strukturerad melodislinga att hänga upp det på, så kan det säkert bli något bra av det här!
/Asti


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
kan bli skitbra med en lufsande basgång och en tjej med tamburin som sjunger en andrastämma  B)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Först trodde jag det var Bosse Bildoktorn...

Hur som - kan bli finemangs det där -som nämnts så går kanske inte sången fram sådär direkt nu men med lite tryck i pipan så blir det kalas!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Aettan

  • Gäst
OK man tackar, nästa tagning blir med väloljad pipa och med frugan på kurort så man inte väcker henne när man gastar på  :D .


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Ja, det här kan ju bli bra! Kul att både se och höra. :) Väntar på nästa verre då sången får mer krut, men du har nåt att gå på hör jag! Bra!!

Tack!
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.

Jo men visst! Mera tryck från pipan så blir det grymt.Egentligen så är bara sången lite låg mot guran,feelingen sitter där.
En tagning till med lite vinklad mick mot sången så blir det kanon.Alternativt en mick för sången,och en för guran.

Mvh
Mike


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Snygg låt som jag har hört förut. Klart värd att fortsätta med. Sköna ackord som från en gammal Joni Mitchell-platta.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Aettan

  • Gäst
Man tackar, håller på och fixar i ett rum här i huset så det blir att ta tag i den så fort det är klart.


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Tror det räcker med att micken kommer närmare sången. Att försöka ha mer "krut i pipan" är lättare sagt än gjort och helt onödigt i det här fallet tycker jag. (Hoppas jag inte missförståt nå't)


Aettan

  • Gäst
Tack, kan nog oxå tycka att det inte behöver vara så hårt tryck i sången på en sån här låt. Vet i hundan varför jag inte körde med fler mickar, tror det skulle gå fort iom att det bara skulle bli ett test.


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Fint gitarrspel..
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Aettan

  • Gäst
Tack

Håller på och leker med Ubuntu men har inte fått fjong på mitt ljud ännu så dessvärre kan jag inte lyssna på din låt. Kommer så fort det är igång.
« Senast ändrad: 26.05.2009, 01:58:10 by Aettan »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jo fanken. tycker den kunde vara som den är bara man hörde sången lite mer :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol