Tjenare.
Först, kör en Intel Core2duo 2x2.4 ghz med 6gb ram..
Jag har ett projekt med 25 spår som jag laddade in i morses, inga som helst problem och jag jobbar som vanligt .
sen tänkte jag spara bara trumfilerna i projekte, så jag började ta bort alla spår utom just trummorna, sen sparade jag projektet som "Grundprojekt-rickard.cpr" lablabla ... allt i sin ordning.
Sen stängde jag ner cubase, startade om det, och skulle då öppna mitt "grundprojekt" efter ett tag.
Och då skjuter min cpu mätare upp till ungefär 70-75% och den ligger kvar där..
Nu ska även tilläggas att ALLA effekter körs externt via UAD kort, så i regel är det 5 spår, kick, virvel, hihats, sen är det 2 midispår, och inga av spåren använder datoreffekter..
Nu är frågan, hur kommer det sig att min cpu ligger på 20-25% när det STORA projektet är igång, och när jag sen startar ett projekt som som ÄR som det stora projektet, skillnaden är att 20 spår från det är BORTA?!?!?!
Jag blir så in i helvete förbannad, för detta händer mig rätt ofta. och så fort ag startar om datorn och laddar samma projekt igen, så kan det alltså skilja 30% i cpukraft.
Tilläggas att även om jag ställer asiolatencyn på typ 40!! ms (max) ... så sänks cpun med bara kanske 7-8% MAX.
Jag har stora projekt som består av 50-60 spår och med både uad och 'dator' effekter som jag kan hantera without problems.
Och så har man då detta? Jag har testat att ta bort alla uad effekter från spåren, inget resultat.. jag har provat att ta bort nån midisynth från vst-instruments från projektet, händer inte mkt alls, så va i helvete är det som är fel ????
Jag har även ställt in datorn att fungera mot "bästa prestanda" eller va det heter, även tagit bort animeringar osv, blir ingen skillnad.. just nu står den på diskdefragmentering, men det känns långsökt då den aldrig nånsin gnäller på diskarna.
Några tips? förslag???
här är en idiotbild här:

Mvh
Perrra