Forum > Demolåtar
Leif-En vän
SYNTH:
Håller med en riktigt tänkvärd text passade så minimalt som möjligt med instrument gillar det
bara att köra vidare med det! :)
Leif:
--- Citat från: Wernborg skrivet 22.05.2009, 22:05:24 ---Tror det hade varit snyggare att tonartshöja i refrängen samtidigt med sången i stället för som nu nån takt innan.
Har en H4 själv och tycker det låter som du har tagit upp alldeles för mycket rum om det skulle kunna passera som studioinspelning. Står du långt från apparaten?
Något parti som tar ner dynamiken lite kanske?
Får lite känslan av att låten vill ha sällskap av lite fler instrument.
Bra!!
--- Slut citat ---
Tack ska du ha för snabbt svar! :)
Ska se över ditt förslag angående sången där. Kanske kan vara en schysst ide!
H4, ok. Gött då vet du ju lite hur jag kan hantera min h2 på ett bättre sätt! Jag har spelat in från ca 80-100 cm avstånd. Har inte fått kläm på hur jag ska placera mig riktigt. Har märkt att det distar väldigt när jag tar i med sången och sitter för nära...har även försökt att ställa in rec leveln, men då blir det så jävla lågt istället...kanske är bättre att vara nära med låg rec level och sen höja volymen i annat program (Reaper), än att låta ljudet drunkna i rummet? Jag tar gladeligen emot förslag på detta! :)
Angående fler instrument, så har jag redan lite skissar på bas och gitarr som kan fylla upp låten...ville bara veta om den håller för att ge en ordentlig inspelning vid annat tillfälle. :)
Tusen tack för bra feedback!
/Leif
Leif:
--- Citat från: flabb skrivet 22.05.2009, 22:51:34 ---Tyckte det var bra darr på rösten och bra låt, vet inte om tonartshöjning är relevant, tycker den är bra som den är, bra text, kanske fila lite på den, "som världens bästa dåliga exempel.." låter lite konstigt, varför inte bara "världens sämsta exempel" (om det nu var bättre)? :)
Det rasslar lite om guran i högre frekvenser men det var skiss skrev du
--- Slut citat ---
Kul att du gillar den! Ja, den behöver ju lite pill innan den kommer kännas klar. Tack för iden om texten där...kanske vore bra där. Ska kolla på hur det funkar när jag sjunger det sen...kan behöva lägga till nåt ord innan eller efter för att få in rytmiken på det stället, men det går säkert att lösa!
Ja, den kan ju få en bättre inspelning sen om jag känner att den blir värd det och då försöker jag jobba bort rasslet på guran med.
Tusen tack ska du ha!
Leif:
--- Citat från: bow35 skrivet 22.05.2009, 23:02:08 ---Mycket tänkvärd text. Tycker du slår många spikar på huvudet. Har också som flabb problem med "bästa dåliga".
--- Slut citat ---
:) Gött att texten tilltalar dig! Känner mig väldigt bortkommen när det gäller svenska texter, men det kan ju vara bra att börja nånstans iaf. Ja, det där med "bästa dåliga" kändes ju bra när jag skrev det till melodin, men nu inser jag att det kanske borde ändras (vissa motsägelser kan ju bli snygga i en text, men den här blir jag tveksam på...)...även andra ställen kan säkert snyggas till. Har lite för dålig distans till den nu bara.
Tack för orden!
Leif:
--- Citat från: Eko skrivet 22.05.2009, 23:15:39 ---Bra skiss - en text som är hur flummig som helst - bara du förstår den så är det ok.
Vore kul att höra i inspelat skick.
Eko
--- Slut citat ---
:D Hehehe jo, jag förstår den allt, men det är ju bra om andra också kan fatta...vill ju att den ska vara lite finurlig, men inte så att folk ger upp på den...så förslag mottages ödmjukast! :)
Ska nog ge den en värdig inspelning om jag bara får ordning på den!
Tack ska du ha!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida