Har svårt för att hitta ny, intressant musik! Har ibland snubblat över artister som t.ex Madeleine Peyroux, Lynni Treekrem, Kari Bremnes, Yael Naim m.fl., men det har varit mest av en slump, eller via tips från bekanta. Ofta är det musik i gränslandet mellan pop, rock, visa och jazz (om det nu finns), som är mest intressant, men det kan också gärna vara helt nya tongångar! 
Kan någon tipsa om någon bra site eller radioprogram, vore jag väldigt tacksam! Behöver inte vara Dysterkvist-musik! 
De senaste jag själv upptäckt som kan sägas ligga i de gränslandet du beskriver är just Madeleine Peyroux men även Lizz Wright och den kärva Lucinda Williams. Fast det är väl mer jazz & blues och i Lucindas fall alt-country än rock och pop. Men det är väl också det som gör det rätt för mig. Roligt dock att du nämner Lynni Treekrem som jag råkade upptäcka för några månader sedan. Hon har en härlig röst och vissa låtar är riktigt sköna som t.ex. Dan Me Dea, men det blir också lite väl sött och gulligt snart. Jag tycker det är riktigt svårt att upptäcka särskilt många som rör sig i de här områdena och skapar något som inte blir för mycket radiorock, pop och plast, schlager, smör eller bara tamt. Några som klarar att skapa mer än enstaka bra låtar.
Kari bremnes verkar vara värd att ges en öronstund eller två.
Lizz Wright känner jag inte igen, henne får jag kolla upp! Håller med dig om att inte allt från Lynni Treekrem är jättebra, men det finns en del godbitar.
Kari Bremnes upptäckte jag i en Hi-Fi butik där dom spelade henne för att dema bra ljud! Och hennes album som jag hört kännetecknas av bra inspelningar.
Ron Sexsmith lyssnade jag mycket på ett tag, men efter några plattor tyckte jag att han upprepade sig rätt mycket. Men det är ju mjuk, skön pop med fina melodier.
Om du inte hört Richie Havens Beatles- och Dylan-tolkningar tycker jag du ska kolla in dom, även om dom har några år på nacken!
Esbjörn Svensson var ju en sådan där gränsöverskridande musiker med basen i jazz, men med influenser från olika håll! Bland det bästa jag upplevt var en konsert i Lund med EST för några år sedan. Anders Widmark är en väldigt duktig pianist, som jag tycker gjort några riktigt fina album med Helen Sjöholm och Sara Isaksson.
Det är väl egentligen inte så viktigt att musiken måste ligga i ovan nämnda gränsland, utan mer att hitta ny, spännande musik som förhoppningsvis vidgar dom aningen snäva ramar man normalt rör sig inom. Vill det sig riktigt väl kanske man också inspireras och hittar nya infallsvinklar i sitt eget musikskapande.
Tack för tips!
/Asti