Kontrollrummet

Dislife - I Want To Go Home (original)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lonewind

* LÅTNAMN: I Want To Go Home
* ARTIST/GRUPP: DISLIFE
* GENRE: Pop kanske?
* KOMPOSITÖR: Chris Michols
* PRODUCENT: Dislife och Carl Vikman
* INSPELNINGSÅR: 2002
* FORMAT: Mp3 128Kbps
* STATUS: Färdig... .case closed för länge sedan...


Eftersom jag fått så många önskemål om trummor och mer drag i arret på den version jag håller på med nu så tänker jag att det kanske är lika bra att jag postar originalet.

Så låten jag håller på med nu är en akustisk version och får så förbli då fullbandsversionen redan är gjord.

Jättekul iaf att många verkar gilla den. Hoppas ni gillar originalet.

I Want To Go Home.mp3
« Senast ändrad: 27.02.2007, 01:48:23 by Anders »


Utloggad tsmalmbe

Inspelningen låter mycket live - på gott och ont. Men nu ser jag nog bättre potentialen i låten. Avskalat blir ... skalat. Mixen och så är inte riktigt..inte riktigt superduper, men livefeelingen och känslan kompenserar det mer än väl.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad lonewind

Inspelningen låter mycket live - på gott och ont. Men nu ser jag nog bättre potentialen i låten. Avskalat blir ... skalat. Mixen och så är inte riktigt..inte riktigt superduper, men livefeelingen och känslan kompenserar det mer än väl.


Nu pratar du om den här original versionen eller va?  :wacko:


Utloggad tsmalmbe

Jaja, storbandsversionen alltså!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad lonewind

Jaja, storbandsversionen alltså!

Ah... nu är jag med

Har aldrig tänkt på att den kanske låter live. Men om den gör det så är det bara bra i min smak. Är barnsligt förtjust i allt som är liveinspelat eller låter så....


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tycker att denna versionen har mycket med hitpotential...skitbra!

Den andra är kanske mer charmig....och det känns som mycket bättre sång än denna, lite genom näsan mer här? eller nåt :) lyssnar nu i rätt kassa lurar sedan någon tyckte att  de va dags o sänka  :rolleyes:


refrängen här är skitbra drag i! lite bättre mixat, ett sångspår som är lika bra som akustiska versionen så rockar det här bra mycket mer än en hel del svenska band som ändå säljer skivor :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Martin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
  • Peace!
    • Visa profil
*edit*
« Senast ändrad: 11.12.2013, 17:49:15 by Martin »


Utloggad lonewind

Jag får lite cranberries vibbar av sången. Jag gillar't.
Jobba mer med mixen!     

Oj, den var lite oväntad... men kul!  :)


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
refrängen här är skitbra drag i!
Ja, för tusan...vilket lyft det var i den här refrängen... :P
Det var så här jag ville höra refrängen i den akustiska versionen... ;)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Fullträff! :)
Arkivpärlor:

Definitivt en av KR:s Top-10! Härligt arr och utförande. Sprudlar av postitiv energi! Måste lyssnas flere gånger.
Refrängen e G R Y M T fin! :D
Toppartister har vi på KR :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Har hört den förut. Gillar den igen! Minns att jag då skrev att i verserna (speciellt) liknar det en 60-tals hitmaskin som jag glömt bort namnet på. Han var tänkt att ingå i The Wilberys eller vad dom hette, med G Harrison, T Petty, Bob Dylan. Men han dog. Vad hette han? Hjälp mig!
Fast mer burdust nu? Vet inte. Synd i så fall. Hyfsat bra poplåt måste jag säga. Refrängen sitter som där den ska. Men manglandet av gitarrer förstör lite, i mina öron. Lite för mycket Kent (om jag inte är ute och cyklar)


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Har hört den förut. Gillar den igen! Minns att jag då skrev att i verserna (speciellt) liknar det en 60-tals hitmaskin som jag glömt bort namnet på. Han var tänkt att ingå i The Wilberys eller vad dom hette, med G Harrison, T Petty, Bob Dylan. Men han dog. Vad hette han? Hjälp mig!
Fast mer burdust nu? Vet inte. Synd i så fall. Hyfsat bra poplåt måste jag säga. Refrängen sitter som där den ska. Men manglandet av gitarrer förstör lite, i mina öron. Lite för mycket Kent (om jag inte är ute och cyklar)

Roy Orbinson var med på första plattan men på andra plattan hade han tyvärr redan avlidit, var det han du menade?
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Nej.
Personen jag söker var tänkt att bli medlem.
Kom på det nu: Del Shannon

Från Wikipedia:
Del Shannon var en av pop-pionjärerna. Han slog igenom 1961 med låten Runaway som hamnade överst på den amerikanska Billboard-listan. Typiskt för Shannon var hans falsettröst och förkärleken för att stoppa in ett mellanspel på elektronisk orgel i många låtar. Del Shannon hade de följande åren hits som t.ex. Little Town Flirt, Hats Off to Larry och Keep Searching (We'll Follow the Sun).

Shannon träffade The Beatles i England 1963 och hörde dem framföra From Me To You. Spelade in en egen version av låten som gavs ut i USA, vilket blev första gången en Beatleslåt placerade sig på de amerikanska listorna.

Shannons listplaceringar upphörde under 1960-talets andra hälft, men han var fortfarande populär i framförallt England och Australien.

1981 hade han en mindre hit med Sea of Love som ursprungligen var en hit för Phil Phillips 1959. Det efterföljande albumet Drop Down and Get Me producerades av Tom Petty.

Under påverkan av antidepressiva tabletter begick han självmord genom att skjuta sig med ett 22-kalibrigt gevär 1990.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Åuuumaiigaad! :lol:

Ni e allt härliga grabbar! Allvaret lixåm skiiner genom era kommentarer :)

Men glöm int att vi ligger på KR! :D


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............