Forum > Färdiga produktioner

Per Rosqvist - Convivial Ode

<< < (2/4) > >>

Dividend:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 23.04.2007, 09:40:42 ---Jag skulle villa ha lire mera decay på nästan allt, för att det inte skulle bli så abrupta slut på instrumenten. Inget annat negativt går att hitta.

--- Slut citat ---

Jag hittar massor. SKickat upp fel fil ju!! Saknas noter överallt ;)

Light head: Hornen kanske skall riva lite mer? SKall se vad jag kan göra. Nu. Kul att alla gillar denna version ;)

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.04.2007, 11:03:24 ---Jaha ja..
Då blir det en till i mappen :D
Vemodet i denna gillas starkt!
De långa stråk linjerna perrens!

Vilka ljud du har på dina kompositioner.Tror att jag frågat tidigare,,är det ewqlso silver eller gold? Det låter fantastiskt.Funderar på att köpa Gold..Tycker du att jag ska köpa nåt annat istället?

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tack, men som du läser ovan är det fel fil, jag laddat upp! ;)

Det är Gold jag använder. Väl värt pengarna! Man får en välskriven manual också.
Jag har "testat" Miroslav philharmonik också, det är billigare, men försöker jag komponera med den blir alltid resultatet sämre.

Sen finns det några till. Finns en tråd nånstans här på forumet som handlar om det. En del sequensers får man med pluggar för klassiska instrument, t ex Finale, som har nån jag inte provat ("Garritan orchestral ..." nånting heter det) Nu har jag int provat den.
EWQL gör de bästa grejerna, så köp Gold.

mahan:
Lyssnar o njuter!

Åter ett enormt konststycke, måste dock konstatera att upplever inte dendär stora konsertsalstämningen som du brukar få till stånd.

Det är ju en väldig orkester du rattar här, skulle vara kul att veta hur du jobbar med dessa stycken, hur du får allt att hållas ihop :) Men det är ju en annan story...

Gillar framförallt partierna med stråkar. Blåsarna låter på sina ställen lite kalla, t.ex 3:46-4:36, men underrätta mig, kanske det är frågan om ett blåsinstrument jag inte känner till. :)

Hela skapelsen låter mycket europeisk ända till 5:42 då våran Dividend påminner oss var han befinner sig! :D

Vet fortfarande ingenting mer om klassisk musik, men uppskattar god sådan när jag hör den!

好主意  努力学习

h.   Johan

Kenta K:
Han producerar för fullt! :)

Ja, skit Per! Du lyckas gång på gång!
ett fantastiskt komponerat stycke.

HEEEELT underbart! Du är enastående vad gäller att komponera denna typ av musik. FAn.... Vinner jag på lotto skall jag köpa ett riktigt symfoni orkester till dig,.  :wub:

Light Head:
Mer "decay"? Du menar inte "release"?

Decay är ju ljudets återgång till själva sustainläget efter anslaget.. och avslutas med release (utklingningstid)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion