Kontrollrummet

Catherine - Ibland

gäst · 12 · 1244

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

olofd

  • Gäst
annars då?

Skall låta lite gammal och sliten!!

http://www.catherinemusic.se/slaskmixar/sometimes.mp3
« Senast ändrad: 17.05.2009, 03:39:49 by olofd »


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Jag tycker en duet med en kille och en tjej är så fin när det växlas rättvist mellan dem. Alltså att båda får sjunga lika ofta och länge. Här tycker jag inte att man får lära känna henne. Förövrigt tycker jag att hon har fin röst och att du har en proffsig röst. Tänkte i början på Gessle men tyckte att det blev väldigt amerikanskt efter ett tag. Lite för slätstruket för min smak.  :D
« Senast ändrad: 17.05.2009, 05:49:37 by bow35 »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
"Annars då?"

Jo tack det är bra  :)

Lite mer info hade du kunnat bjuda på i presentationen av låten.Avstår kommentarer om detta tills du fixat till trådhuvudet.

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skitskönt!

Och naturligtvis 6/8 då det är som bäst!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


olofd

  • Gäst
Ingen mer info tycker jag behövs.
Jag lägger upp en mix på kontrollrummet för att höra hur ni tycker att det låter.
kort och gott.




Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Mix - skönt ljud tycker jag på prylarna, man hör alla instrument och inget sticker ut och besvärar.
Bra sväng och bra låt, låter dock lite Bryan Adams, vilket jag kanske tycker är mindre bra, smaksak :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag tänkte mera på om du hade egna funderingar och tvivel på mixen/liret..
Vad du behövde hjälp med osv..det underlättar för oss övriga lite.

Nåväl,här kommer min subjektiva kommentar då:

Det låter inte så tokigt,något höga trummor eller för låg lead sång.I lurarna låter det nästan ok,men i monitorerna på avstånds lyssning kommer leaden lite i skymundan.Kvinnliga stämman försvinner i ljudbilden mellan varven,ojämt inmixad.Leaden torrare(mindre reverb) än kvinnliga stämman,why?Höger guran(tremolo guran)lite skarp också,tror på en mera centrerad och något lägre volymmässigt.
Lite olika rum i låten.Sången har två olika rum,trummorna ett annat,tremologuran ett annat.Lite störande..Samma scen/rum för hela bandet,små reverb(hängs)/panorerings justeringar för att flytta de olika deltagarna på scenen i djupled.Nog så brutala panoreringar,även om du har vägt upp allt i motsvarande lur.Om jag som lyssnare skulle stå framför den tänkta scenen,så skulle jag höra med båda öronen.Givetvis svagare på de som står längre ut på kanterna..70-30 och viceversa typ..100-0 är lite häftigt pannat.
Frekvensmässigt så låter det bra.

Bra låt som låter klar för mastering efter lite detalj fix.Tycke och smak/kunskaps nivå som sagt,olika.

Mina 5 cent,hit me med en komment på kommenten - sånt uppskattas Olof.Det utvecklar oss alla,både de som läser och de som verkligen lyssnar.

Mvh
Micael


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jo för fan det är ju bra på riktigt! Tycker nog också att sången borde fram lite mer. ibland försvinner den i mellanregistret. Kanske både lite mer volym och lite mer eq i nedre mellanregistret.

Jättebra!! :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu vill jag att du berättar mer om låten eller samarbetet som leder fram till låten. Jag är nyfiken.
Jag har den på min mp3-spelare och spelar den ofta. Jag gillar allt i låten.

Oavsett om mixen är halvbra eller bättre, bör du ge respons på de tips du får från andra KR-medlemmar. Eftersom du lägger upp låten på KR är det på sin plats att svara på HM:s kommentarer, eftersom han tar sig tid och bjuder på tips. Det gör inte jag, jag bara tar låten och njuter, utan att hjälpa till med tips. Men du har kanske inte ens lagt upp låten för att få tips? I så fall bör det framgå - redan i början av tråden.

Hur som helst, det är ett litet guldkorn det här  :wub: och av mig får du inga tips på förbättringar!
« Senast ändrad: 22.05.2009, 22:52:15 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
basen för låg och oinspirerad
gitarren spelar skitfint men gör intrång på sångens revir - håll igen och spela i mellanrummen istället
orgeln är helt okej, kan tillåmä ges mer plats
trummorna trista, för höga och för mycket 'tamburin' typ
sången tyvärr för tunn och 'gesslig' som sagt

det låter som en svensk light-version av nån av aerosmiths låtar


Aettan

  • Gäst
Nä inget nytt i den här, babyröst på en låt som i det närmaste är en kopia av vad The Animals gjorde för hur länge som helst. Sorry inte mitt läge direkt. Lycka till.

Jaha nu först såg jag. Vadå gäst har du lackat ur, funkar inte kritiken?
« Senast ändrad: 23.05.2009, 01:50:56 by Aettan »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jaha nu först såg jag. Vadå gäst har du lackat ur, funkar inte kritiken?

Du har ögonen med dig Aettan, det missade jag totalt. Så olofd är inte längre kvar på KR?
Nån som vet varför? Eller frågar man inte sånt?

Editerat: Jag sökte själv på KR. Han har kanske inte deltagit så mycket, såg en femsidig tråd där olofd uttryckte sig avsevärt mycket mer än i den här tråden.
Tråkig men lite underhållande tråd på samma gång  :wacko:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=5609.60
« Senast ändrad: 23.05.2009, 10:23:08 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google