Kontrollrummet

Avslappnad - Vicious Sharks

gäst · 18 · 1788

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Avslappnad

  • Gäst
Magnus, lite kore, lite Halion One, lite meltron spelat på tangentbordet.

Vicious Shark


En liten uppdatering 090517

Vicious Sharks 8th gen
« Senast ändrad: 17.05.2009, 23:07:51 by Avslappnad »


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Har Mario dykt ner i havet bland hajarna....hur ska detta gå..men han klarar nog allt....är det förbönen man hör här i början? ;)

Roligt lite stycke :)

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Avslappnad

  • Gäst
Har Mario dykt ner i havet bland hajarna....hur ska detta gå..men han klarar nog allt....är det förbönen man hör här i början? ;)

Roligt lite stycke :)

/Marr

Hehe, nja titeln kommer sig av att döttrarna tittade på serien H2O i Disneykanalen. Avsnittet innehöll just en hajattack.

Däremot tycker jag ljuden är en liten blandning av de svävande som Ralph använder sig av kontra blippandet som ackompanjerar Mario...

Tack för att du lyssnade och skrev! :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
jovars snygg kuliss. Men jag måste erkänna att jag har svårt med de där syntkörerna. De känns lite för oldschool i mn smak  :)


Avslappnad

  • Gäst
Tack egghuvud! :) Men oldschool är myschool på något sätt. Strävar fortfarande efter Symphonic Choirs, men skatteåterbäringen för nog gå till något annat i år igen... ;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack egghuvud! :) Men oldschool är myschool på något sätt. Strävar fortfarande efter Symphonic Choirs, men skatteåterbäringen för nog gå till något annat i år igen... ;)

Vad kostar SC nuförtiden.. Efter några år blir ju sånt billigare. Gold har sänkts i pris på sistone..

Lyssnar nu på stycket. Körerna skall nog ner lite
Jag brukade ewqlso Silver förr, innan jag hade gold. FÖr att göra dem verkligare. Det funkade så bra att folk trodde att det var SC :)

Inhandla silver (bra) eller ewql collosus (jättebra men dyrare). De innehåller körpatchar som lyfter magnus en hel del :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
STycket det funkar men kanske är vissa delar för långa, repetitiva och dominanta.

Gillar dock det mesta med det :)

Väntar på update!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
En skön låt med flöjt/piano och kör men repetitiva synthljudet kan vi nog var utan! :)


Avslappnad

  • Gäst
Divi och Synth, tack! :)

Intressant att ni är av motsatt åsikt gällande den repetitiva synten.  ;) Jag tycker att det är den som är basen i hela låten.  B)


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Är tvungen att lyssna en gång till. Mycket tilltalande liten komposition.


Avslappnad

  • Gäst
Kul att du diggar Bow! :)

Här kommer en liten uppdatering, känns bättre och lugnare nu.

Vicious Sharks 8th gen


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trevliga ljud! Jag upplever dock att flöjten som kommer in 0.38 är för "på", för att jag ska bli avslapppnad. Å andra sidan är det ju du som är Avslappnad  :)

Jag upplever att många ljud har lite väl snabb attack, om det ska vara avslappningsmusik, även padljudet bakom flöjten. Men vem kan slappna av med en haj i närheten?  B)

Kul att höra att du är aktiv i musikens värld. Har du fått en permanent plats för alla instrument eller har du fortfarande fullt upp med husfixande?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Avslappnad

  • Gäst
Hallå o hej Max! Tack för din lyssning och återkoppling! :)

Tanken från början var inte alls någon varvaner-musik, utan bara musik. Den nya version strävar desto mer efter den effekten men jag håller med om att det inte har nåtts, än. Tangentbordet som klaviatur är milt sagt okänslig så det blir som det blir. Har inte haft tid att efterjustera än, snickrandet är prio1.

Och för att då svara på din fråga, nej det är inte klart utan dattan står på undandtag i ett rum, vart studion ska placeras är inte löst än, om det ens blir löst...  :o


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Får nog instämma med MaxB vad han skriver men som du påpekar så har en del strul
med ditt klaviatur så jag väntar på en ny version! :)
« Senast ändrad: 18.05.2009, 18:59:13 by SYNTH »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har bara lyssnat på 8:an och tycker om den mycket - någon haj hördes inte - hur låter förövrigt en haj? Slutsynthen från 2:44 tycker jag inte passar ljudmässigt men spelet ok.
Mina 50 cent
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Avslappnad

  • Gäst
Tack Synth och eko! :)

Eko, synten i slutet är ersatt. Håller med dig om att den inte passade inte särskilt bra.

Synth, du får gärna utveckla varför du vill ser fram emot nästa version. Själv tycker jag att det är mest småpill kvar... Men jag är nyfiken på vad du vill ändra/utveckla.  :)

Strul har jag inte annat än att ett datortangentbord i huvudsak är gjort för att skriva på och inte komponera/spela med...  ;)


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Hej jag menade med efter justeringar så kom en uppdatering skrev fel menade förstås det sorry! :D


Avslappnad

  • Gäst
Hej jag menade med efter justeringar så kom en uppdatering skrev fel menade förstås det sorry! :D

OK, tack då vet jag. :)