Kontrollrummet

Catherine - Ärret

gäst · 13 · 1894

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

olofd

  • Gäst
Hej!
Ännu en låt som inte än är färdig.

OBS!!

- INGA GITARRER ÄN
- INGA STÄMMOR

Säg vad ni tycker och hur jag ligger till/bör tänka på.

LYSSNA HÄR!
« Senast ändrad: 14.05.2009, 20:47:44 by olofd »


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Låter mycket lovande! Detta är på den nivån att jag tror det är svårt att ge synpunkter vad du ska tänka på. Det låter som en förhandstitt på tablerad artists kommande skiva under uppbyggnad!


freddy

  • Gäst
Snygg låt tycker jag. Blir nog bra när allt kommer på plats.

Har dock lite svårt för uttalet på sången, låter väldigt överdrivet i mina öron. Lite väl mycket äääääää liksom.   


olofd

  • Gäst
Huvudet på spiken freddy, jag håller med dig till 100%.
uttalet är lite extremt, inget jag märket förrens sången var färdigtrackad..
Men han har lite lustigt uttal och väsig röst, vilket inte gör sig perfekt ihop..


Utloggad Robert Höglund

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
En hit!
/ Robban

iMac 24" | Apogee Duet | Logic Pro Studio


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Jo men här har du nåt.Gillar alstret.Inget i mixeriet liret sticker ut,det låter bra helt enkelt.Cymbalerna på sin plats  :P :D

Freddy har en point om sången,men jag tror att det är en vanesak.Låten är bra och fixar du ett litet rum runt sången på final verren så tror jag det håller bra.Sångaren har känslan för text och melodi,det ser jag som viktigast.

Hoppas nu att vi får höra detta med resterande pålägg,stor potencial här som sagt.

Mvh
Micael


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Snyggt- lite småsaker då. Jag tycker sångljudet är lite vasst. Speciellt vid "S" och "T" tror att det är svansen på reverbet som är vass.
Det är något med trummorna om jag inte riktigt är nöjd med. Inte spelet men ljudet känns lite fläskigt men saknar drive i övremellanregister på t e x virveln. Är det AD Drums? Fick samma känsla som jag brukar få av AD att de är aningen för processade på något vis. Men det kanske är helt fel?
Stråkarna känns nästan väl symfoniska. Kanske lite mindre plats?

I övrigt är låten bra och mixen ren och klar. Gitarrer kanske gör att det finns något som sticker ut eller som gör att man "fäster uppmärksamheten bredare" för det är lite jämntjock nu, fast väldigt bra.  :)


olofd

  • Gäst
det är riktiga trummor.
Svansen är nog lite vass på revvat


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
det är riktiga trummor.
Svansen är nog lite vass på revvat

Pinsamt att jag inte hörde det.....  :unsure:


Aettan

  • Gäst
Förmodar att du har dragit från forumet men skriver ändå. Låter helt ok men inledningen är si så där och jag skulle göra demon med en annan för sångare det blir liiiiite, uj där kom det en stämma in oxå. Nää det funkar inte i ett vuxet öra alltså. Men det kanske inte är meningen heller? Nåväl om du ändå läser det här lycka till


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter som en riktig flickhjärtekrossare. Inte min bag men snygg melodi och välgjort i övrigt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Skön uppbyggnad..  Men introt är kanske i längsta laget.. Var nästan på väg att ge upp efter en stund då jag tyckte låten var alltför "seg" i min smak, men sen kommer den igång mer och mer efterhand och blir riktigt härlig..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


lnetzel

  • Gäst
Ja det låter som en riktig låt liksom,  bara småslipande kvar antar jag.

Det jag skulle vilja förbättra är dels diskanten som riktigt jobbig i mina lurar faktiskt men sedan är det väldigt konsigt komprimerat runt 2:36. Låter inte som att det skall vara så eller? Kan också vara det som gjorde att egghuvud trodde det var AD men det är kanske det är lite väl komprimerat överlag?