Forum > Färdiga produktioner
Kontrapunkt med Harmonica Mike - Pseudoblues
equality:
Missat denna! Låter autentiskt live med den härliga akustiska träsmaken! Mycket snyggt lirat och sjunget. Missippikänslan går över mer åt REM på stämmorna. Inget fel med det. Bra!
asti:
Härligt gung i den här låten! Sång med skön feeling och bra instrumentalinsatser rätt över!
Låten bjuder också på några oväntade harmonier, vilket gör den extra intressant!
Det fina munspelet förhöjer absolut. Slutet känns dock inte helt färdigt. Fade out eller gemensamt avslut?
Leif:
Hej alla!
Dividend:Tusen tack ska du ha! De två första låter ju lovande, men jag hoppas att vi slipper undan fjotistrance hehe ;). Kul att du gillar den såpass mycket!
drloop:Tack ska du ha själv! Om det är 5/5 så är det ju riktigt lovande. Gött att höra!
equality:Kul att du gillar den! Tack ska du ha!
asti:Bra att du gillar när vi byter harmoni på refrängen. Ja, H-Mike gör ju en enorm insats på den här! Hade inte blivit lika mycket blues utan honom. Du har kanske en poäng med slutet, men jag tycker att det känns mer "live" med det här slutet...får höra om Kristoffer får någon annan ide på slutet. Det är ju han som agerar mixgubbe. :) Tack ska du ha!
Emulator:
hm. Låten får mig lite splittrad, den känns inte *helt* homogen, det spreta lite på något vis. Kan inte sätta fingret, kanske är det bara jag som är ovan med soundet, men lite skitigare, grisigare och lofi hade passat tror jag.
Munspelet är bra lirat -som vanligt, men jag hade gärna hört en skitigare, mörkare ton idet.
Sången är bra, men denna gång balöanserar det i mina öron precis på gränsen från att slö över från "bra känsla och inlevelse" till lite teater? Låter nog värre än jag menar, men det hörs at det inte är dit normala sångläge på något sätt, detta är lite gjupare, lite råare. DU gör det skitbra, och kommer bli bättre och bättre såklart, men just nu känns det som detta är gränsen på något sätt.
Kul samarbete som ni gör med bravur. Men skita ner! :D
Åsa:
Skön låt! Gillar verkligen sångrösten ^_^ snyggt spelat också så klart, Helskön låt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida