Jaha gott folk då kör vi igen!!
Temat för festivalen är som titeln avslöjar att försöka komponera en originallåt som så långt som det bara går påminner och låter som det glada 80-talet. Jag tänker inte reglera tävlingen nåt nämnvärt eftersom det i slutändan är Kr-medlemmarna som röstar fram sin favorit, och jag anser Kr-medlemmarna ha den kunskap och expertis som krävs för att avgöra om en deltagare lyckats i sitt uppsåt att skapa en 80-talslåt.
Många tror ju att 80-talet bara handlade om synthband och pudelrock, men det finns ju en hel del annat också såsom U2, Simple Minds och Gyllene Tider
Så låt er inspireras av allt det neonfärgade årtiondet har att erbjuda.
Tävlingen är helt öppen och det vill säga att låten kommer att offentliggöras tillsammans med ert nick.
Två regler finns dock.
1. Det får under inga som helst omständigheter vara en cover, endast nykomponerade originallåtar godkänns
2. När ni skickar in låten så ska den skickas in tillsammans med en liten discografi där ni beskriver lite hur ni tänkt mm när ni gjorde låten. T.ex vad ni inspirerats av, vilka pluggar/instrument/effekter ni använt mm. Dessa discografier kommer att publiceras tillsammans med låten. Här har ni också en gyllene chans att sälja er själva och locka till er röster
. Så fila lite på biografin innan ni skickar iväg ert bidrag till mig.
Bidraget tillsammans med discografi skickas till forumfestival9@gmail.com
Slutdatum är Lördag 13/6 kl. 24:00
ON YOUR MARKS.......GET SET.........GOOOOOOOOO
ps. Ni får gärna visa ert intresse och göra en preliminär anmälan här i tråden så att andra kan se på ett hum vilka som e med. Jag kommer dock inte uppdatera med nån anmälningslista, utan det offentligörs när röstningen sätter igång. (skulle nån annan vilja uppdatera i ett inlägg i tråden så är det ju inte förbjudet), och skulle nån av er undra så sträcker sig 80-talet från 1980-1989
Mottagna bidragMaxB - 1st
Bakke - 1st
Kon-Trollet - 1st
martinm - 1st
Spacetrucker - 1 st
Eko, Marruschkka och Perrowitch - 1st
MacTs - 1st
Gurano & Harmonica Mike - 1st
Mahan & Spacetrucker - 1st
DivineCo - 1st
Cube - 1st
Marruschkka & Dividend - 1st