Kontrollrummet

vill du sjunga på mitt progg/punk projekt?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Hej, jag håller på med ett projekt som jag kallar "progg till punk" och det innebär att jag ska spela in ca 15 låtar av
ca 50 st jag valt ut med grupper som: Nynningen, Röda Kapellet, Knutna Nävar, Röda Ropet, Ragnar Borghedal, Dan Berglund,
Musiktruppen Guran,Lars Aldman, Risken Finns, Ensamma Hjärtan, peps, Nationalteatern, Blå tåget mfl.

Lätarna ska jag spela in i 77-punkversioner liknade: Ebba Grön, Gbg Sound, Bruset, Cortinas, Clash, sham 69, Grisen Skriker,
 Perverts, Attentat, KSMB, The Saints mfl. alltså punk-rock med mycket rock´n´roll känsla.

Nu är jag ingen sångare så därför hade tänkt be diverse kända och okända personer om hjälp med sången och har fått några positiva svar men skulle gärna vilja hitta några till lämpliga sångare/sångerskor så vill du
 vara med och sjunga på nån låt så PM:a mig.

Det finns ju så många fler bra låtar än "Staten och Kapitalet" som skulle passa i punkversioner.

förhoppningsvis finns det något bolag som vill släppa resultatet men inget är klart ännu.

Eftersom jag inte har några pengar och inte vet om det blir någon vinst på skivan så tänkte jag att om alla medverkar gratis
så kan man skänka ev. vinst till tex. BRIS eller unicef  eller något annat, eller att alla får sin del via stim. är väldigt dålig på sånt här. jag tänker inte utnyttja er och försöka tjäna en massa pengar utan jag vill bara sprida lite bra musik och bevara lite gammla progglåtar som är för bra för att glömmas bort.

Lite om mig: Jag är 40 år, har spelat gitarr i Martial Mosh på 80-talet (med på hardcore for the masses vol1, nån really fast platta  och split 7"), och Gitarr i Dissober (really fast, Cd på distortion rec och split 7") sedan bas i The Neighbour Hood´s på 90/2000- talet ( vi gjorde några demos men inga skivor). har fru och 3 barn så därför inte så mycket fritid så projektet kommer inte att bli klart förrän tidigast framåt hösten.

har dragit igång en myspace sida för detta projekt här:

www.myspace.com/grottekvarnen



Utloggad DrHans

  • DrHans studio
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 143
    • Visa profil
    • DrHans Studio
Hej, jag håller på med ett projekt som jag kallar "progg till punk" och det innebär att jag ska spela in ca 15 låtar av
ca 50 st jag valt ut med grupper som: Nynningen, Röda Kapellet, Knutna Nävar, Röda Ropet, Ragnar Borghedal, Dan Berglund,
Musiktruppen Guran,Lars Aldman, Risken Finns, Ensamma Hjärtan, peps, Nationalteatern, Blå tåget mfl.

Lätarna ska jag spela in i 77-punkversioner liknade: Ebba Grön, Gbg Sound, Bruset, Cortinas, Clash, sham 69, Grisen Skriker,
 Perverts, Attentat, KSMB, The Saints mfl. alltså punk-rock med mycket rock´n´roll känsla.

Nu är jag ingen sångare så därför hade tänkt be diverse kända och okända personer om hjälp med sången och har fått några positiva svar men skulle gärna vilja hitta några till lämpliga sångare/sångerskor så vill du
 vara med och sjunga på nån låt så PM:a mig.

Det finns ju så många fler bra låtar än "Staten och Kapitalet" som skulle passa i punkversioner.

förhoppningsvis finns det något bolag som vill släppa resultatet men inget är klart ännu.

Eftersom jag inte har några pengar och inte vet om det blir någon vinst på skivan så tänkte jag att om alla medverkar gratis
så kan man skänka ev. vinst till tex. BRIS eller unicef  eller något annat, eller att alla får sin del via stim. är väldigt dålig på sånt här. jag tänker inte utnyttja er och försöka tjäna en massa pengar utan jag vill bara sprida lite bra musik och bevara lite gammla progglåtar som är för bra för att glömmas bort.

Lite om mig: Jag är 40 år, har spelat gitarr i Martial Mosh på 80-talet (med på hardcore for the masses vol1, nån really fast platta  och split 7"), och Gitarr i Dissober (really fast, Cd på distortion rec och split 7") sedan bas i The Neighbour Hood´s på 90/2000- talet ( vi gjorde några demos men inga skivor). har fru och 3 barn så därför inte så mycket fritid så projektet kommer inte att bli klart förrän tidigast framåt hösten.

har dragit igång en myspace sida för detta projekt här:

www.myspace.com/grottekvarnen



Hör med ynot han har ju rolig röst som säkert skulle passa för ditt projekt
DrHans Studio - Inspelningsstudio i Stockholm
Inspelning - Mixning - Re-amping
http://drhansstudio.com
Facebook: http://facebook.com/DrHansStudio


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
ynot har tackat ja redan!! har pm:at ynot, bimbambop, pwayne, Ojay, valdez, bajenuffe som skulle ställa upp i mån av tid.

Stefan Sundström och marit Bergman hade inte tid.

Johan johanson(ksmb), freddie Wadling, Jönsson (attentat), blomgren (troublemakers, Perverts) har inte svarat ännu.

sångerskan i Knugen Faller kanske ställer upp (har bara fått svar från inge som skulle höra med henne), sångerskan i Syrrans X är med. (de har sidor på myspace om nån vill lyssna)


Utloggad DrHans

  • DrHans studio
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 143
    • Visa profil
    • DrHans Studio
Så det handlar om flera sångare? Låter kul, jag kanske kan sjunga en låt om det behövs.
DrHans Studio - Inspelningsstudio i Stockholm
Inspelning - Mixning - Re-amping
http://drhansstudio.com
Facebook: http://facebook.com/DrHansStudio


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Ett beundransvärt projekt, sixties... B)
All respekt åt dig... ;)


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Så det handlar om flera sångare? Låter kul, jag kanske kan sjunga en låt om det behövs.

jo, jag tyckte det blev för mycket jobb för en sångare att sjunga på alla låtar, kunde inte gärna begära att nån skulle lägga så mycket tid på mitt projekt.


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Ett beundransvärt projekt, sixties... B)
All respekt åt dig... ;)

jo, men det gällar att slutföra det också! :D

att spela in låtarna är väl den enklaste biten, sen ska det mixas och hittas nått skivbolag som vill släppa det.


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Hade gärna sjungt om det fanns nån låt som man känner igen!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Hade gärna sjungt om det fanns nån låt som man känner igen!

KAn du inte sjunga låtar du inte känner igen? du gör aldrig ny musik då? ;)

jag har i första hand valt mindre kända låtar men har du lyssnat på endel progg så kanske det finns nån låt du hört förut.
jag ska skriva ihop en lista på låtarna och försöka välja vilka som ska sjunga vad beronde på vilket arr varje låt får.så det kanske finns nått som passar dig. :)


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Hade gärna sjungt om det fanns nån låt som man känner igen!

KAn du inte sjunga låtar du inte känner igen? du gör aldrig ny musik då? ;)

jag har i första hand valt mindre kända låtar men har du lyssnat på endel progg så kanske det finns nån låt du hört förut.
jag ska skriva ihop en lista på låtarna och försöka välja vilka som ska sjunga vad beronde på vilket arr varje låt får.så det kanske finns nått som passar dig. :)

Jo jag kan nog sjunga nåt jag aldrig hört förut!
När du valt vilka låtar du skall spela in så skall jag kolla upp dem och förhoppningsvis så får jag sjunga nån av dem  :)
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar