Kontrollrummet

Gurano - The Buttshopped blues II

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej igen!
Satt i helgen å plinkade på den akustiska guran vilket landade i detta rumphuggna stycke. Nivåer å ljud är inte satta och jag hade inte tillgång till en egen elbas (det man hör är en midi-bas i otakt - å den suger :(), så jag tänkte passa på att fråga om någon god själ kan tänka sig att spela in en basslinga åt mig?

Vet inte om det är något att ha, ska jag lägga den i malpåse?

Ha det
Gurano


[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/blues2e.mp3[/mp3]

« Senast ändrad: 14.05.2009, 21:30:56 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
nähäpp - malpåse får det bli  :huh:
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Äh - Ett litet försök till får det bli, fast sista gången, sedan slängs den i sopkorgen for sure!  :huh:

Samma grejor fast nu inspelat med elgitarren, och jo ljuder kan vara bättre, lite otakt e det oxå, och jo det e ingen riktig bas nu heller. Men ska den kasseras eller jobbas vidare på?

Såga gärna

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jobba vidare tycker jag.

Fixa det otighta och lägg lite mer trummor.Dels för att få bättre styrning för basen samt några trum/bas markeringar där du byter ackord.Som det nu är utformat känns ackordsväxlingarna inklippta även om dom inte är det.Inte så tokigt detta,blues med feeling får bli min slutkläm.
Hade jag haft mer tid så skulle jag lirat basen åt dig.

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
underbart bluesigt sound, nästan lite deltaaktigt så! Behåll det, och gör alltihop fast snortajt. Kan bli riktigta bra! Sedan skickar du hotbrev till Hmike här ovan och inte bara tvingar honom att lägga bas -han kan dra på en munspelsräka också :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Rejält otight som sagt. Men jag är ju torsk på den här genren och jag tycker du gör den bra.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack alla

Bow och Emulator: Jo jag vet att det är rejält otajt. Spelade in gurorna när jag själv var otajt  ;) - kommer naturligtvis att lira om det med knivskarp tajthet. Klart att det ska vara annan bas å mer trummor - la bara på trummor för att ha nåt att relatera gurorna till.

Tyvärr så går det nog inte att hota Hmike - men jag får väl lira in det så jäkla bra så att det rycker i hans bluesben - då smälter han nog ;)

Hmike: Jo ska skärpa upp det hela vid tillfälle

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!