Kontrollrummet

j.a.s - like stars shine

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
LÅTNAMN: Like stars shine
ARTIST/GRUPP: j.a.s
GENRE: Ballad/pop
LÅTLÄNGD: 3:19
KOMPOSITÖR: stajo   
PRODUCENT: stajo
MEDVERKANDE:
Johan S - Sång, Akustisk gitarr
Aettan - slide
stajo- övrigt
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Får man fresta med ännu en kärleksballaden, ni har nog liksom jag tappat räkningen... ;).
Det är svårt med text för att det skall bli något så blir det sådant här.
Ingen orgel på denna, lyckas ju inte få bort klickljuden i den gamla så nu får det va.
Hade ingen fantasi vad gäller arr och struktur så jag snodde lite ide'er från dido's life for rent, alltså mer uppbyggnad då :).
« Senast ändrad: 17.05.2009, 11:14:52 by stajo »
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Jag tycker om dina ballader och jag tycker om Johans sångröst och ni gjorde mig inte besviken  :)
En fin låt, fin melodi och inte tycker jag du ska be om ursäkt för texten alls!
Bra ljud är det också tycker jag. Och Johan, du har riktigt bra röst!

Aettan gjorde också ett bra jobb, glömde jag säga!

« Senast ändrad: 11.05.2009, 22:56:43 by Åsa »
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Aettan

  • Gäst
Jaaaa jag älskar dina kärleksballader fan dom är på riktigt. Jag håller således med Åsa till 5000%. Riktiga låtar växer inte på trän men du leverera dom på löpande band Stajo, jag har sagt det förr och denna bekräftar verkligen detta. Den växer för varje gång jag lyssnar. Slidguran måste vara lite högre om den ska vara med och kanske synkas ännu lite bättre men den behövs egentligen inte som vi pratade om på telefon i kväll. Den här låten kan man köra med enbart tamburin om så är, typ den bär sig själv så som en riktig sång gör. Johan sjunger den oxå mycket trovärdigt och inlevelsefullt. Kort sagt en njutning och man tackar för sharing som de engelskspråkiga säger.


freddy

  • Gäst
Du vet att jag är ett stort fan av Stajo-love-ballads, men denna tycker jag inte hookade alls tyvärr, kanske växer den med lyssningar som Aettan säger. För nu känns den lite platt. Refrängen lyfte aldrig och allt smetade samman bara, kanske därför ni kallar er "jas"? :)

Ljudmässigt tycker jag det funkar bra överlag. Stråkarna lät dock inte så bra tycker jag, lite billigt.

Slide-guran var en ball vändning i låten. Tror nog att låten hade tjänat på lite färre och långsammare toner. Det blev lite mycket spelande för att jag skulle hänga med och tycka att det funka.








Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Åsa

Tack Åsa. Tyckte också det blev ovanligt "klart" ljud för att vara stajo prod... Jo man försöker ju få ihop det :)

Aettan

Jag har nog hört låten så många gånger så att jag urskiljer melodierna i alla fall, man blir ju lätt blind på det sättet. Sliden skall absolut vara med, tycker den bryter av på ett bra sätt, hade nog blivit lite tradigt annars. Skall kolla mer på mixen av den och ev höja ja.
Tack för hjälpen!

Freddy

Bara lyssna på, den växer ja ;). Det är så sant att den har ingen jättehook eller lyft i refrängen. Det är nog mer en historia denna låten, alla kan ju inte vara hittar... Det jag själv mest är nöjd med är versen. Jo det är lätt att slänga på för mycket, själv håller jag inte riktigt med men det kan ju också bero på att jag vant mig och som sagt blivit lite blind.
Tack för komments :).
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
En skön härlig ballad du har fått till stajo verkar bra mixad också inget att klaga på här! :D


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
låter kanon polaren*L*o tack så mycket för kommentarerna om sången det värmer det värmer


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tycker jag har den här förut?
Önskar nåt slags avslut på versen innan refrängen, så att den senare blir tydligare. Nu går det liksom in i varandra på ett något diffust sätt.
Mot kompgitarren och pianot skulle jag vilja ha kanske elgura som plockar lite toner, iallafall lite senare i låten. Sen tyckar jag att gitarrsolot, sliden ska upp i volym. Slutet med hihaten gillar jag inte, tycker hihaten inte låter så bra ensam, bättre ta bort den där.
Men summa summarum, fint låtsnickeri som vanligt.


Aettan

  • Gäst
Fortfarande lika bra man njuter i fulla drag. Men och alltid dessa men från folk som är med och lirar  :D nu är slajden lite tidig. Spelar ingen stor roll det funkar så här och tycker ingen annan som jag så låt det vara så här.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jättefin låt som jag hört förut med din sång. Jag gillar nog dina låtar bättre när du sjunger dom. Absolut inget fel på Johans röst, tvärtom men det blir mer "din låt" när du sjunger dem. Arret är perfekt. Kanonlåt Staffan!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
SYNTH
Tack SYNTH :).

johan s
Bra jobbat!

Tokai
Nu har du avslöjat mig. Egentligen är det samma melodi som jag arrar om med olika texter hela tiden... ;)
Har höjt sliden lite, mer ändringar är jag för lat för :).  Hihaten tycker ju jag om... så kan det vara.
Tack för komments!

Aettan
Försökte synka den lite, är det bättre nu?

equality
Det var nära denna gången men på slutet så tänkte jag nä det får bli Johan. Jag tycker bäst om mina låtar när andra sjunger dem eller att jag har gjort det bästa för låten eller så är det att det blir för nära kanske.. ah jag vet inte men någon mer skall jag väl sjunga själv i framtiden. Johan har så varm röst och fick fram den känslan jag var ute efter. Var rätt kul när vi spelade in för jag hojtade från andra rummet, ta om och tänk på hur det känns när.. etc. :).
Tack för komments eq :).
www.myspace.com/staffanjonsson


Aettan

  • Gäst

Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
tack åsa det värmer hoppas vi kan köra något mer ihop snart gillar verkligen din röst oxå ju