Kontrollrummet

evil fear (ynot) goes nick

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
nick3 evil
ynot
4,31
mp3
gjort det mesta


lite koment bra dålig mm,,,
www.vassmusic.com/ni.mp3
« Senast ändrad: 22.04.2007, 10:44:20 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hejssan Tony!
Här e de mycket som händer på kort tid, så det låter lite stökigt. Skruva ner verbarna så lugnar det sig lite. Snygga gitarrer, men jobbar lite på varann. Skulle hjärna lyssnat på en lite längre demo. just som man kommer in i låten så tar den slut. Antar att detta e versen, chorus får man lixom gissa sig till. Sen får du vifta lite tydligare med taktpinnen så att alla kommer i samma takt.
Oj oj vilken sågning detta nu blev, men väntar på den längre versionen så är det lättare att bilda sig ett helhetsintryck. Verkar nog att bli en fin låt, grönt ljus, fortsätt :)



h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
håller på och kapar och sliter i denna as I write. låter fördjävligt i vanlig ordning som vi vill ha det :)


skitbra låt och intresant text!

återkommer med ett smakprov:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Hejssan Tony!
Här e de mycket som händer på kort tid, så det låter lite stökigt. Skruva ner verbarna så lugnar det sig lite. Snygga gitarrer, men jobbar lite på varann. Skulle hjärna lyssnat på en lite längre demo. just som man kommer in i låten så tar den slut. Antar att detta e versen, chorus får man lixom gissa sig till. Sen får du vifta lite tydligare med taktpinnen så att alla kommer i samma takt.
Oj oj vilken sågning detta nu blev, men väntar på den längre versionen så är det lättare att bilda sig ett helhetsintryck. Verkar nog att bli en fin låt, grönt ljus, fortsätt :)



h.  Johan


fan fick ju upp en tredjedel av låten kom aldrigt till reffen ...kan vara däeför den inte går att urskilja.
tackar för bra feed sågning är ju bra lite som att man måste beskära träden på våren ... ;)
ny läknu med 4,23 min lät ialla
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Godermårrån TOny!

Nu har jag hela härligheten laddad, så nu kanjag fortsätta med sågningen :D

Det där med verbarna håller jag ännu fast vid, och "taktpinnen" behövs nof på sina ställen. Melodi o text funkar bra tillsammans med den spookiga röstanvändningen. Kunde låta bättre med stark kompressor, skulle jämna ut dom svaga ställena (där finns några i dom låga registren)) med dom starka.
Panorera guitarrerna,nu tuggar dom lixom på varann.

Där var detaljutplocket,
Låten är personlig, robust, tilltalande, men behöver slipande för att få den robust. Vågat o snyggt att göra en mörk låt helt utan trad. hårda trummor, men det funkar grymt fint. :)
 
Kanske en liten gråtande svart änglakör vid utkanten av ljudbilden är det du söker :P


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Riktigt bra låt, inte överraskad det minsta över att det är så!

Det finns några saker som jag funderar lite extra kring. Ibland så blir det väldigt osynkat mellan instrumenten, ungefär som om ingen visste om eller när man skulle sluta,, någon slutade spela men försökte komma in igen när ingen annan slutade. typ så.

Även rums-reflektionen på sången blir lite osynkad, märks framför allt i början på låten. Hoppas att du förstod vad jag menade med det. Annars så förklarar jag gärna bättre/mer.


För att summera: Mycket skön låt!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
skall piska till delayet lite  får vi se tackr för stunden grabbar
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Fattar nada, har jag inte kommenterat denna? Ok, du kanske har ändrat mixen? Rösten högre i mixen. Står fast vid uppfattningen om måttlig psychadelia från 1967 (Animals, Doors, Buffalo Springfield (tamburinreverbet!) och nån till). Gillar "indiankompet" skarpt och naturligtvis din sång.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
det kan varigt på ett annat forum  :D
men skojigt med tankar hör med ;)
att leva är att dö


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
kunde inte låte bli för jag tänkte få lite rock stuk på detta när min dator mår bra igen..
så om ni inte tyckt så gör gärna det ..
tony
att leva är att dö


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ok första gången jag lyssnar på denna. Detta är fan grymt bra. Kan bara älska det.

Var försiktig om du gör rock av det hela, så inte känslan försvinner som du fått till här! Grymt cool röst du fått till också....

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Jäkligt bra låt! Denna kommer jag att lyssna många gånger på :)

Tycker du fått till en bra sångmelodi och gillar att kompet tydligt följer sången, snyggt!


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Som vanligt, ruggit bra :P

Är en ny verre på G eller?

Har svårt att höra nått att risa... så det bidde inte nått denna gång:)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


DåligtGehör

  • Gäst
Nu gör du mig rädd. Göra rock av det. Varför? Jaja du kanske har en bra idé gällande rocktankarna men det låter som att mycket kommer att förloras. Hoppas bara att mer då blir vunnet.

Mahan det finns väl en hel del lyckade exempel på mörka låtar utan typiska hårda rocktrummor. Doors The End är bara en av dem.

Jag upplever inga problem med rytmen och hur instrumenten spelar - tycker det är helt enligt låtens karaktär - men jag gillar å andra sidan många gånger när det svajar på ett avigt sätt. Skulle tro att den förlorar på att snyggas till för mycket när det gäller spelet. Sköna rullande attacker på pukor, grisig god gitarr och jävligt skön sång! Min enda önskan är att basen skulle låta bättre, låter burkig och rätt tråkig. En kontra helst eller ett klassiskt fendersound.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ny känsla på sången! Låter mer åt vishållet!

Spännande! Får Westernvibbar! :D Någon som sakta går med pistolen i handen. Redo att sätta kulan i närmaste skurk runt hörnet. Lite kul trummor som förstärker känslan och ger lite mer rytm eftersöker vi!

"A master degree in bullshit" :D

Något på gång här helt klart!

Lite bullrig ljudbild?


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
tack så hemskans mycket för lyssningar o komments .. min musikdator dog förra vecka å återupplivningen försätter så det kommer ta ett tag innan jag kan få till det hela men det värmer att ni uppskattar det lilla stycket :)

tony
att leva är att dö


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
bra feel i den här...en hybrid mella TW och fan vet ...kanske Doors men du har hittat ditt uttryck....svänger till som tusan runt 2 minuter...går säkert att tajta upp vissa grejer men tycker det funkar då det mesta ändå kretsar kring din sång....bra låt

/  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Roligt att Höra Karl.
Låten skrevs en morgon över en kopp kaffe o spelades in snabbt för att inte missa känslan . Så taghtheten fick bli underordad.



Tackar för lyssning o kommets .. tony.
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou YNTO!

Några versioner senare hittar jag fortfarandse inget superbrain i denna låt. Clean och dist sysslar med varann i mycket stor samvaro.
Och clean vinner.tyvärr.....

varit van med Tyno i duschen efter jobbet typ, nu måste du verkligen ösa på för att hålla dig på hit nivå!
keep on rockin ynto!



h.      johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............