Kontrollrummet

All the Time (to Spend with You)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Halloj!

Fortsätter i ngt slags halvtyskt 80-tal och mycket gitarrer. Lite baktungt och inte så svängigt, skulle jag tro. Denna gång utan Zorrow.

All the Time (to Spend with You)

Enjoy!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Får lite Black Sabbath känsla av det mörka liret - bra. Sen kommer den mörka kören in också och förstärker den känslan. Ja lite nytt Bengan kul. Kören kanske skulle upp lite i volym är väl det enda som slår mig sådär spontant.

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Åt rätt håll om du vill gå åt den mörkare sidan av rocken! Jäkligt tungt och bra sound. Elakt! Trummorna bättre än Live.., basen klonkigare och gurorna mer tyngd samtidigt som de är mer diskantiga (inte helt fel). Totalt bättre sound. Growlkörerna sådär. Kunde ligga mer i fas. Vill du så finns jag till förfogande? ;)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Javisst! tycker detta är klockrent. Gillar verkligen när du på något läckert brucedickinsonskt vis sjunger ljust. Snyggt!

kanske tighta lite på körerna ja...men shit va bra detta är :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Skön låt, tungt trumlir som sitter som spettet, bra leadsång..schysta gitarr-riff..gillar körerna fast de är aningens...luddiga..men vad gör det..det hela svänger fint :P

/Marr

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Riktigt najsig låt lite åt Black Sabbath däremot kören har jag lite svårt för känns något luddiga! :)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Eko: Du håller dig kvar vid Sabbath/November-referenserna?? ;) Det stämmer kanske att det genomsyrar det - å andra sidan tycker jag ju själv att det är ngn slags mitten av 80 med Accept i täten över gitarriffen...sen är väl det andra lite mischmasch av allt möjliit iofs.

Zorrow: Tror nog att du redan hajar att jag gör ungefär de låtar som faller mig in - det är ju kul att röra sig lite fram o tbx.  KÖRERNA är inte riktigt meningen att vara "growliga" men "hemliga" så det är helt rätt att de är luddiga...sen saknas det ju en refräng men vad fan, den får väl komma i nästa låt...Kan du growla ska du fanimig får göra det :)

Emu: Oj, tack!

Marre Marr: Gött att det svänger. Glömde ju snabbt att jag skulle hojta på dig för körer. Det kommer :)

Synth: Tack! Det ska vara lite ludd!


-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Avslappnad

  • Gäst
Mosig Benganrock, mums! :) Jag gillar detta stuk och du är en bamsemästare på den i mina öron. Gillar det muddiga som påminner starkt om 70talet, även om jag på den tiden kanske inte hade detta i öronen. Snyggt är det! :)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Tack Avslappnad :) Jag tycker väl det här drar mer åt 80 som sagt, men det är väl tydliga blinkningar ännu längre bak i historien....så här en vecka efteråt saknar jag en ordentlig dunderrefräng dock...
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
tja bengan trummor o gura låter sketa bra
den mörka pitshade (tror jag) rösten på reffen o slutet funkar inte för mig+ att sång ljudet inte sitter i låten riktigt gillar det mesta av sången..

tony
att leva är att dö


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Tjena tony - det är lite fultrix med körerna - ligger lite försiktiga oktaveringar åt båda håll, och det kanske gör det lite onödigt svajjigt.....får se det som ett experiment helt enkelt. Att trummor o gitarrer låter bra är i a f en bra bit på vägen :) Tack!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Eko: Du håller dig kvar vid Sabbath/November-referenserna?? ;) Det stämmer kanske att det genomsyrar det - å andra sidan tycker jag ju själv att det är ngn slags mitten av 80 med Accept i täten över gitarriffen...sen är väl det andra lite mischmasch av allt möjliit iofs.

Tror inte jag har sagt Sabbath nån gån gång däremot November. Men detta ger mig klara vibbar till 1971 och Sabbath första gången jag lyssnade till dom under ett visst rus och det var j-gt häftigt. Ingen bortförklaring här inte :D
Eko
Edit:http://www.youtube.com/watch?v=jJlXTzSwLeY
« Senast ändrad: 17.05.2009, 02:44:38 by Eko »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba Bengan.

Fett och tungt lir,sången lite lågt mixad.Sen tycker jag Tony har en point,sången är inte inne i låten.Lite reverb gör susen,scenerna skiljer sig åt.Mycke krut och soundifiering på gurorna,sången behöver samma omsorg mixmässigt.Virveln låter ez,inget fel med det men tunt.Köp "vintage" expansion kitet,betydligt fetare virvel bland annat..

Annars tipp topp,härligt ös!

Mvh
Mike


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Eko: Nä du brukar peka på November, men det är väl det närmsta vi kommer Sabbath i den svenska skolan ;) War Pigs är grejer det...

HM: Nä, det blir inte mer reverb än såhär...men som sagt - jag är ganska enveten på det och trivs bättre med en rejäl dos delay.
Mixmässigt - så nä - det är ingen jätteomsorg. Har vintageexpansionen och den funkar fint till renare rock (den som jag brukar göra). Medvetet val med ursprungs-EZ som jag dock mestadels tycker låter apa.

Edit: Jag lät visst lite snäsig igår ser jag - inte alls min mening! Tack för god input HM!
« Senast ändrad: 18.05.2009, 15:01:17 by Bengan_gbg »
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se