Forum > Demolåtar

Harmonica mike - you will pay..

<< < (2/10) > >>

Stolle:
Jag sitter också och ler brett! Jag tycker att det svänger något enormt! Att du kan spela munspel otroligt bra och att du har en fantastisk blues-röst visste jag sedan tidigare, men ditt gitarrspel var nytt för mig. Jag tycker verkligen inte att du "spelar som en kratta". Jag tycker att det låter bra som sjutton. Gött sväng! Jag önskar att jag kunde spela blues-komp som du gör. Det blir alltid bara en massa soloande när jag försöker spela blues.
Slutet låter ju avklippt men eftersom detta bara var en skiss så antar jag att det bara var något preliminärt. Sista munspelssolot är helt hysteriskt! Herreguud vad du kör på! Men jag tycker faktiskt att det funkar. Det är lagom kort för att det skall göra att man blir imponerad men inte tröttna på tonkavalkaden. Det hinner aldrig bli Yngwie Munspeel...

zorrow:
Mums! Jag stör mig inte alls på Yngwie harmonica grejen på slutet. Svänger skönt! Kanske att orgeln ligger 1 db för högt i slutet men va fasen.... det svänger ett gäng....

zorrow:
Grymt bra sång och vad använder du för mick och grejer för att få det att låta så bra? (Menar inte sången utan soundet ;))

zorrow:
Får man ändra sig? I så fall gör jag det. Orgeln på slutet ligger rätt men de höga tonerna på orgeln strax innan kunde ligga lite högre. Förlåt om jag är velig men det tar några lyssningar att sätt sig in i en låt... Riktigt bra!

Eddi:
Nu har jag lyssnat på denna så många gånger så jag ser att 6 st har postat innan mitt svar haha.

Jag måste bara till att börja med ge en eloge till Håkan för jag antar att det är han som fått BluesMike på fötter. Och sen HM vilken voice du har!!!  alltså som skapt för detta och jag pratar Blues. Det är nästan så att jag inte bryr mig att det är nonsenstext till stora delar - det är så jäkla bra!

Liret kommer säkert att förändras på resans gång men jag hoppas att munspelet blir kvar till stort som det är nu - helt underbart och återhållsamt på samma gång. Om "fippar ut" betyder munspel i världsklass ja då fippar du ut ordentligt på slutet :D
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion