Forum > Demolåtar
Harmonica mike - you will pay..
hogge:
Amen va faan.. Jag har ju - som jag skrivit förr - ingen större kärlek till bluesen om det inte spelas live på en pub.. Men Du är grym Mike.. Kan inte låta bli att stampa takten till detta.. Sen ditt munspelslir - heeeelt otroligt bra.. Och då är jag ändå allergisk mot munspel och dragspel.. Munspel mest för att varenda jäkla soldat (är gammal officer) drog upp detta fruktansvärda verktyg så fort det tändes en lägereld någonstans.. Men jag förstår nu att dessa spelade hellre än bra för det här var riktigt mysigt..
Att Du sen föddes till bluessångare står ju utom allt tvivel.. Fortsätter det såhär så skulle jag inte bli förvånad om jag kommer att köra lite H-Mike i båten i sommar... :D
lnetzel:
Skön röst!
egghuvud:
Jo för katten det svänger som pendeln i maria kyrkklocka eller hur det var. Jag kan testa lite gitarr om du vill, fast jag tyckte det var rätt så fräckt med akustiska gitarrer. Om du fick fram lite mer av det där stålsträngade hårda ljudet så skulle det bli rätt så tufft. Om du har ett par verser till så tror jag inte det gör något om du flippar ut på munspelet på slutet. :)
Harmonica mike:
--- Citat från: egghuvud skrivet 08.05.2009, 12:23:07 ---Jo för katten det svänger som pendeln i maria kyrkklocka eller hur det var. Jag kan testa lite gitarr om du vill, fast jag tyckte det var rätt så fräckt med akustiska gitarrer. Om du fick fram lite mer av det där stålsträngade hårda ljudet så skulle det bli rätt så tufft. Om du har ett par verser till så tror jag inte det gör något om du flippar ut på munspelet på slutet. :)
--- Slut citat ---
Yeah man!
Det kör vi på.Jag fixar till mitt munspelslir och gör en grej med lite sång sen är slutrakan bokad för lite hårdkokta egg -vs- Yngvä munsteinsspeeeil :D
På denna lirar jag nylon gura.Skar bort rätt mycke i basen i mixerbordet så det låter nästan stålsträngat..
Jag har några envisa havsöringar som skall upp först,sen kör vi :)
Jag hör av mig med ett pm då det är dags..
Hang in there mate,nu skall vi rocka.
Mike
Leif:
Tjena Micael!
Det här gillar jag som f@n! Har inte lyssnat så jätte mycket på blues innan jag hörde dina grejer, så jag är ingen expert, men det låter ju riktigt mästerligt för mig iaf! Så enormt skönt sväng! Diggar allt i den här låten! Sången är ju som alltid riktigt bluesgubbigt-bra och munspelet slår det mesta jag har hört någon göra på det instrumentet! Ska bli intressant att höra fortsättningen på detta redan mästerliga verk! :)
Tusen tack!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida