Kontrollrummet

Harmonica mike - you will pay..

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:You will pay on judegementday
Artsit:Hm
Text/Kompositör:Hm
Ev,medverkande:Nope just me so far..Men jag lirar gura som en kratta så om nån gillar detta så..

Hej boys and girls.
Lirade lite blues idag då jag tyckte vädret förtjänade det..
Inte så stora variationer än då alstret går under skiss benämning..Några fårgor dock:

Svänger det?
Fippar jag ut på munspelet på slutet?

Tanken är att köra en "John Popper" där då jag bygger ut låten.Texten går under mitt vanliga signum på skissarna - blarr text för att sätta nåt till melodin.

Äh,gör som vanligt såga på!

Mvh
Micael


freddy

  • Gäst
Kan nog bli bra detta. Kom att tänka direkt på Joe Satriani - Big Bad Moon ->
&feature=related

Dels för munspelet och sen det klassika blueskompet som går, även om du har en mer varierad version i denna.

Munspelet ditt låter även det riktigt bra, tror även din låt skulle funka bra med elgitarr och lite mer attityd i kompet.

 


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Laidback och cool.

26-28 i spelaren ligger ett riff på munspelet som har funkat hur bra som helst att loopa upp som ett intro för ännu mer suggestiv känsla innan sången kommer.

Kring 90 har du orgel och munspelsolo samtidigt. Mindre bra tycker jag.

Slutstolleriet på munspelet hör väl lite till ditt signum också.  :D Helt ok och inte för utflippat. Tycker dock att du ska lugna ner solot lite och inte sluta låten med en sådan tonkavalkad. Fast den kanske inte är färdig ännu?

Svänger!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter riktigt soft!
Pustar på som ett lokomotiv i uppförsbacke. Pipan i början låter som en tågvissla - kanon, men jag håller med Wernborg att pipan på slutet bör göras något åt. Pipan i slutet är bra men det är inget egentligt slut på en låt - behåll pipan men förläng låten, å softa till slutet mera så blir det bättre. Tycker i alla fall jag

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Jag ler brett. Och diggar. Kan inte låta bli att tänka på Tom Waits. Det är ett väldigt abrupt slut. En uttoning funkar nog bättre på denna version.


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Jag sitter också och ler brett! Jag tycker att det svänger något enormt! Att du kan spela munspel otroligt bra och att du har en fantastisk blues-röst visste jag sedan tidigare, men ditt gitarrspel var nytt för mig. Jag tycker verkligen inte att du "spelar som en kratta". Jag tycker att det låter bra som sjutton. Gött sväng! Jag önskar att jag kunde spela blues-komp som du gör. Det blir alltid bara en massa soloande när jag försöker spela blues.
Slutet låter ju avklippt men eftersom detta bara var en skiss så antar jag att det bara var något preliminärt. Sista munspelssolot är helt hysteriskt! Herreguud vad du kör på! Men jag tycker faktiskt att det funkar. Det är lagom kort för att det skall göra att man blir imponerad men inte tröttna på tonkavalkaden. Det hinner aldrig bli Yngwie Munspeel...


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Mums! Jag stör mig inte alls på Yngwie harmonica grejen på slutet. Svänger skönt! Kanske att orgeln ligger 1 db för högt i slutet men va fasen.... det svänger ett gäng....


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Grymt bra sång och vad använder du för mick och grejer för att få det att låta så bra? (Menar inte sången utan soundet ;))


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Får man ändra sig? I så fall gör jag det. Orgeln på slutet ligger rätt men de höga tonerna på orgeln strax innan kunde ligga lite högre. Förlåt om jag är velig men det tar några lyssningar att sätt sig in i en låt... Riktigt bra!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har jag lyssnat på denna så många gånger så jag ser att 6 st har postat innan mitt svar haha.

Jag måste bara till att börja med ge en eloge till Håkan för jag antar att det är han som fått BluesMike på fötter. Och sen HM vilken voice du har!!!  alltså som skapt för detta och jag pratar Blues. Det är nästan så att jag inte bryr mig att det är nonsenstext till stora delar - det är så jäkla bra!

Liret kommer säkert att förändras på resans gång men jag hoppas att munspelet blir kvar till stort som det är nu - helt underbart och återhållsamt på samma gång. Om "fippar ut" betyder munspel i världsklass ja då fippar du ut ordentligt på slutet :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Comments på min skiss - nice!

Freddy:
Joe Satriani,shit vilken lirare.Lyssnade på videon..Rätt likt min röjare i upplägget.Men jag har lite mer att göra så det kanske blir lite variation på detta och förhoppningsvis inte så likt.Själva kompet är ju lite trad blues så plankningen klarar jag mig ifrån.El gura - absolut.Så fort nån nappar..

Steffo:
Ska kolla vilken munspels pryl du menar.
Orgeln och munspelet..Jo jag slängde på orgeln först,snyggar till det med lite enklare komp mot munspelet.Låten är inte klar,jag hann inte mer i dag.Det måste ju bli ett ackordsbyte och lite basflipperi i låten också :D
Munspels flipperiet,jo nu tänkte jag lira lite som John Popper som lirar i Bluestravelers..vänta lite,på nästa verre får du höra.. :)
Tror det blir asgrymt mot lite ackords variation..Men vem skall lira el gura på detta  :wub: ?

Gurano:
Japp lite ånglok som ångar på,när munspelet är klart mot slutet så byter passagerarna till jetplan  :)
Mera skall det bli,men jag hann inte mer idag..

Henrik:
Tom Waits ja,lite av husgud här,bra musiker och låtskrivare..
Vänta tills du får höra vad jag har i beredskap för denna..Det kommer mer mot slutet,inte klart således  :)

Stolle:
Guran ja,jo några fills sitter men det hackar lite.Veva ackorden funkar...Jag har jobbat tungt i mitt liv så mina fingrar på vänster handen är förstörda av det.Stora bilmaskiner på byggen,vibrerande helvetes maskiner...Piano/orgel är lättare då behöver jag inte kröka lika mycket på de stela lederna.Jo låten är inte klar,det skall dit mer mot slutet..Risken är att det blir Yngwie med tanke på vad jag har på gång..
Men nån gång måste man få flippa ut och visa vad man kan,jag har sagt att jag kan lira John Poppers(Bluestravelers) prylar,så nu skall jag försöka  B)

##########################

Till er alla:

Shit vad glad jag blev av att ni gillade detta.Mycket mallig bluesman uppe i Norrbotten nu,nu skall jag bara upp till bevis och sätta resten.

Mvh
Micael


Avslappnad

  • Gäst
Ohoj vad det svängde. Barnen kunde inte somna tack vare stampet i golvet! :D

Tycker nog att du undervärderar ditt instrumentkunnande. Aborrblues när den är som bäst. Slide skulle nog sitta fint till detta. :) (tycker jag)


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Jag gillar ju denna som bara den och skulle gladeligen spela elgitarrsolo, men det finns säkert många gitarrister på detta forum som är mer kvalificerade, och då är det bättre att de spelar. Gitarren måste ju försöka hålla jämna steg med munspelet...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kul att lyssna och försöka förstå vad du sjunger om, för att sen läsa att det är "blarr"-text :D

jomenvisst, låter ju skitsnyggt, speciellt orgeln och munspelet där
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mera comments - hel nice!

Zorrow:
Jag kollar upp volymen på orgeln,städar nog lite i liret också då det haltar lite ibland.
Sången ja:Studio B1:a på den här,via en Mackie mixer rätt in.Ingen komprimering,stor vana från live uppträdande så jag vet när jag skall backa från micken.Jo förresten,en liten justering gjorde jag via automatisering..Ett rums reverb på mastern för hela bandet,that´s it.En kort fras är inklippt och körd via send på samma som mgurorna,dom har lite extra reverb.Sången är ju det jag kallar för "blarr",en första tagning för att hitta melodi och uttryck.Texten kommer på verre två.
Och jo,man får ångra sig  :) Lite till skall det bli på denna..Lägger nog in tvåan på munspelet :D

Eko:
Jo det var bra drag på grabbarna,hinner knappt med att svara.. :)
Helt riktigt så har Håkan bidragit till att jag förenklade det hela lite och körde på känsla.I vanliga fall så försöker jag alltid komma från värsta bluesfållan,här är det rätt påin i brötet.Det sitter inte i antalet ackord som sagt  B)
Rösten min,tja ett liv med lite(nåja)whiskey och  cigarr ciggisar på det..Långa stämband,och ett 20 årigt harvande på cover scener - voila! Sjungit har jag gjort så länge jag kan minnas.Tyst några år under tidiga tonår av förståeliga skäl,märkliga oktavskutt då  :lol:
Texten kommer senare,bara "blarr" detta för att hitta feelingen.Jo munspelet funkar för det mesta med en tagning,fast mer skall det bli av varan som hörs mot slutet.."Fippar" betyder flippar,höll på att missa ett möte då jag var ivrig att få upp låten,så det blev några stavfel här och där.
Världsklass.. :wub: tack för den Eko.

JT:
Oj,höll jag barnen vakna..Fast bra iofs,kanske nån av dom blir en bluesman/kvinna,det skall ju böjas tidigt det som skall bli rakt  :D
Ja kanske jag är för blygsam..Men som jag vill att det skall låta,så låter bara munspelet och sången.Jag har en slidefantom i musiker kretsen på hemma plan,får se vad han säger..Roligast hade varit om nån av Gura KR:arna hade hakat på..vi får se om det.

Stolle:
Det ordnar sig med guran.Hakar nån på så lämnar jag utrymme för ett solo samt komp.Vi får se,jag måste göra klart arret,sen så..

Per:
Jo att lyssna på mina första text ide´r kan vara lite vanskligt.Läser man inte trådhuvudet så är man illa ute  :lol:
Låtnamnet spikas för det mesta via blarret,märkligt..Känslan sitter där,vettig text så funkar det liiite bättre.Kul att du gillade orgeln och munspelet.

###############

Till er alla:
Vad glad jag blir av alla kommentarer på min skiss,och bara positiva sådana - jag känner mig stolt och glad.Lite mer skall det bli på denna - hang in there mates.

Hoppas jag inte missade nån nu..Stort tack till er alla.

Mvh
Micael


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Amen va faan.. Jag har ju - som jag skrivit förr - ingen större kärlek till bluesen om det inte spelas live på en pub.. Men Du är grym Mike.. Kan inte låta bli att stampa takten till detta.. Sen ditt munspelslir - heeeelt otroligt bra.. Och då är jag ändå allergisk mot munspel och dragspel.. Munspel mest för att varenda jäkla soldat (är gammal officer) drog upp detta fruktansvärda verktyg så fort det tändes en lägereld någonstans.. Men jag förstår nu att dessa spelade hellre än bra för det här var riktigt mysigt..

Att Du sen föddes till bluessångare står ju utom allt tvivel.. Fortsätter det såhär så skulle jag inte bli förvånad om jag kommer att köra lite H-Mike i båten i sommar...  :D
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez



Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jo för katten det svänger som pendeln i maria kyrkklocka eller hur det var. Jag kan testa lite gitarr om du vill, fast jag tyckte det var rätt så fräckt med akustiska gitarrer. Om du fick fram lite mer av det där stålsträngade hårda ljudet så skulle det bli rätt så tufft. Om du har ett par verser till så tror jag inte det gör något om du flippar ut på munspelet på slutet.  :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jo för katten det svänger som pendeln i maria kyrkklocka eller hur det var. Jag kan testa lite gitarr om du vill, fast jag tyckte det var rätt så fräckt med akustiska gitarrer. Om du fick fram lite mer av det där stålsträngade hårda ljudet så skulle det bli rätt så tufft. Om du har ett par verser till så tror jag inte det gör något om du flippar ut på munspelet på slutet.  :)

Yeah man!

Det kör vi på.Jag fixar till mitt munspelslir och gör en grej med lite sång sen är slutrakan bokad för lite hårdkokta egg -vs- Yngvä munsteinsspeeeil  :D

På denna lirar jag nylon gura.Skar bort rätt mycke i basen i mixerbordet så det låter nästan stålsträngat..

Jag har några envisa havsöringar som skall upp först,sen kör vi  :)
Jag hör av mig med ett pm då det är dags..

Hang in there mate,nu skall vi rocka.

Mike


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena Micael!
Det här gillar jag som f@n! Har inte lyssnat så jätte mycket på blues innan jag hörde dina grejer, så jag är ingen expert, men det låter ju riktigt mästerligt för mig iaf! Så enormt skönt sväng! Diggar allt i den här låten! Sången är ju som alltid riktigt bluesgubbigt-bra och munspelet slår det mesta jag har hört någon göra på det instrumentet! Ska bli intressant att höra fortsättningen på detta redan mästerliga verk!  :)

Tusen tack!
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Rockar fett!! Vill höra fullängdsversionen. Fasen va bra sångljudet är inspelat. Rent och tungt. Va fasen kostar micken? Ujjj va bra detta är!!! Du har en groupie (virtuell sådan)! Va e de för trummor du kör? Z B)


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Det här svänger! Munspelet, basgången och sången! Hur får du den där vibrerande effekten på munspelet är det nån dist som gör det eller spelar man så?
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vibrato på munspelet, låt mig gissa...
Tungan som gör volymen i munnen mindre/större "gunga me tunga"  :D
Annars kanske öppna/stänga luftvägarna med struphuvudet.

Skön låt HM - din röst är suverän här!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
låter fint HM....jäkla skön pipa. Nästan så det "bryter för mkt" när du börjar sjunga- låten tvärvänder liksom, men det är en petitess. Låter fint på slutet med - knappt man hör det är munspel där...


-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
är ju verkligen ingen bluesfantast... men det här låter bra. Det blir alltid sådan värme när din röst kommer, passar väldigt bra till det här.
Rummen känns också väldigt bra ;).
Helt plötsligt var den vara slut.. vilket är ett gott betyg.
/S
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
har inte läst allt men lite skitare komp mot din helt underbara röst skulle nog pass bra... mycket bra hm   längre o mer dist ...

tack tony

att leva är att dö


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lite sena svar från mig..Mitt uppe i havsörings fiske,så jag prioriterar  :)

Hogge:
Ja lyckas jag omvända en hårdrockare till att lyssna på mina bluesbaserade låtar - bingo  :D
Får jag rekommendera:
Learn your lesson - garanterat folksamling runt din skuta om du öser på med den..
Voice of an angel - Ifall du vill ha lite kvinnlig fägring med på färden,brukar gå hem i det lägret..
Polkan - När polarna fyllnat till och skriker efter drag...
A place like Graceland - rå sväng mer åt rock hållet
Finns ju massor som svänger,den som söker skolen finna..
När jag plockar fram munspelet och guran brukar det bli rätt tyst på våra partyn i stugan  :)
Tack för ditt fina omdöme om sång och munspel..

Inetzel:
Thanx man.

Leif:
Kul att man kan glädja nån med sin muik.Mera skall det bli,måste dra upp några envisa havsöringar först.Tack för omdöme om sång och munspel,det värmer en frusen blues själ gott.

Zorrow:
Studio projects B1:an gav jag 1200:- för hos den lokala musik leverantören.Thomann har den för  1000:- cirkus.Skitkul att du gillar detta,och mera kommer..Hang in there mate.På denna är det ez drums..Vintage kitet..Låter skitbra.Original ez låter lite tunt virvelmässigt men med olika expansioner så blir det ett grymt set.Snäppet under Superior som är värst/bäst tycker jag med risk att få alla AD anhängare efter mig  :P

Lyxvarianten:
Vilket parti menar du på munspelet? Allt är lirat med olika tekniker via ett F-spel i tredjeposition..moll sålunda..Låten går i G-moll..

Maxen:
Thanx man..Sången ja,en tagning med blarr text som jag hittade på direkt.Brukar göra så för att sätta känslan i låten.Alla verkar gilla det så modifierar jag det med en komplett text,så kommer det att svänga friskt.

Bengan gbg:

Jo jag borde ha gjort en paus på några takter innan sången kommer där det nyper ihop..Nu blir det rätt pang på..Fixar nog till det på finalverren.Mera munspel skall det också bli förmodligen lite egg gura också  :)

Staffan:
Kul att du gillar pipan,bluesen sitter liksom i själen så jag har inga val - det måste ut.Kul att du gillade det.Jo reverberandet har jag koll på nu  :D

Tony:
Kanske jag distar upp orgeln lite och basen på final verren..Kanske lirar om munspelet helt då jag fått min Greenbullet fixad(munspels mick),det har lossnat en kabel och jag och lödkolvar har olika viljor  :) Betydligt fetare sound i den och distat från början så att säga..Nu har jag rattat rätt friskt för att få fram detta sound på trynorgeln..Kul att du gillade det Tony,och mer kommer så fort jag har fyllt frysen med färsk havsöring..

###############

Till er alla:

Ursäkta mitt sena svar till er men som jag skrev i trådhuvudet så har jag fullt upp..Tackar ödmjukast för alla fina kommentarer om låt/sång/munspel.Då ingen sågat på mixen så antar jag att ljudbilden funkar då jag sätter resten..

Hang in there mates,det blir mer på denna.Hoppas jag inte missat nån nu..

Mvh
Micael






Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Härligt Micke! Går igång på dina låtar ungefär som Sven Zetterbergs. Yeah!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Härligt Micke! Går igång på dina låtar ungefär som Sven Zetterbergs. Yeah!

OJ!

Sven Zetterberg,sveriges bluesman tycker jag.Så in i h-e bra.Att bara nämnas i Zetterbergs sammanhang känns mycket hedrande.Lirade på en Bluesfestival med ett rockband en gång för 15 år sedan då han också lirade,han kan lira munspel helt klart.För att inte tala om Zetterbergs gura lir,asgrymt! Josse min gura polare har alla plattorna så vi brukar digga och förundras av blues fenomenet Sven Zetterberg,där finns det kilovis med feeling.Grymt bra också då han lirade i Chikago Express..

Mycket hedrande Micke,stolt Bodensare nu.. :)

Mvh
Micael


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Tjena Hm
Skönt gung  :wub:
om du vill kan jag lägga ny gura på låten. maila mig i så fall
mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja för bövelen, det svänger :)

Lite deltabluesgitarr? slide o rassel o skit o bröt. Vore kalas :D

Också inne på Wernborgs loopande av munspelsriffet som intro...mums :)


rocka på!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Ubbegubben

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Fafner
Gött! Trevligt med lite svängig blues så här på onsdagskvällen  ^_^ Diggar som fasen! Har ingenting att klaga på, tycker att du skall utveckla den! Jag stämmer in i hyllningskören!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mera comments - nice!

Mr Thomp:
Slide gura ala´dobro kanske? Som genom ett under hörde Josse min gura polare och låtskrivar kompis detta och föreslog just dobro på denna,så du är helt rätt ute  :)
Munspels riffet,lyssnat och vet nu vilket parti Wernis menar,jo visst - det skulle funka fint både i introt och strax före sången.

Ubbegubben:
Jo en rätt avvägd blues funkar alltid.
Nu börjar jag se en struktur på denna..Lite tid just nu för studio sessioner,men sen blir det full rulle  :)
Kul att du gillar den.

Egghuvudet:
Josse min gura polare kör lite Dobro först.Finns det utrymme för elgura så kör vi.Det kan ju bli för mycket med hammond,dobro,munspel och elgura..Eller för lite,testar med dobron först då jag har den på hemma plan,sen får vi se..


Mvh
Micael


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Tjena Mike!! Utrolig fet munnspill liring!!!!! Cool röst også ;)
Jag är inte den största blues-fan här i världen, men tyckte at detta svängde B)
Lite tuffare gitarrer kunde nog ha gjort sig i kompet.
Kanskje et stoooort rum på trummorna? Jag hör at det är EZ's Vintage.
Kanskje du skulle komprimera livskiten ur rumsporet?
Anyways, jag spelar gjärne lite dobro på en blues låt, om du vil ;)
Jag trenger at bli lite mer känd med musikstilen!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Munspel och röst i den här låten är sköna. Det verkar finnas utrymme för lite dobro.
Det är härligt att höra bra dobrospel igen! Senast var på ett annat forum där "Black Beauty 54" gjorde inspelningar med bra kvalité och hanterade dobron bra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google