Kontrollrummet

Nytt Ljudkort!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Farsan tog tillbaka sitt ljudkort igår och jag måste åka och köpa ett nytt. Ska dra nu vid 16:00.
Har sökt genom och hittar hur mycket som helst om ljudkortet, för mycket som man inte hinner läsa och lära mig innan jag ska iväg.
får ligga mellan 2-3k i pris, helst externt med låg latency.
Har en mixer med 2 kablar som behövs kopplas in + hörlurar/sterra.
Några snabba tips på bra prisvärda?
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad musicpanda88

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
Ajjdå då har du redan varit iväg på jakt nu redan? Vad blev det?  :o


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Ajjdå då har du redan varit iväg på jakt nu redan? Vad blev det?  :o

Jajjemen. Det blev PreSonus FIREBOX.
När dom la fram sina ljudkort så var de den jag kände igen från studios alla trådar:)
Har inte hunnit testa så mycket än, men än så länge har det ju funkat väldigt bra, så får väl se hur det blir sen när det kommer till inspelning.
Passa på att köpa nya hörlurar också och jag säger bara herrejävlar vilken skillnad. Dök rätt på min senaste låt och rätta till saker som man inte hört innan.
Kom även hem med en mic, för den jag hade var skräp:D
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad musicpanda88

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
Ajjdå då har du redan varit iväg på jakt nu redan? Vad blev det?  :o

Jajjemen. Det blev PreSonus FIREBOX.
När dom la fram sina ljudkort så var de den jag kände igen från studios alla trådar:)
Har inte hunnit testa så mycket än, men än så länge har det ju funkat väldigt bra, så får väl se hur det blir sen när det kommer till inspelning.
Passa på att köpa nya hörlurar också och jag säger bara herrejävlar vilken skillnad. Dök rätt på min senaste låt och rätta till saker som man inte hört innan.
Kom även hem med en mic, för den jag hade var skräp:D

Det var en del prylar  ^_^ Men gött att du hittade nånting som du kan vara nöjd med, är en jäkla djungel där ute bland ljudkort och annat  :wacko: Det är då det är bra att det finns forum om än denna gången så löste det sig på egen hand  :P


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Ajjdå då har du redan varit iväg på jakt nu redan? Vad blev det?  :o

Jajjemen. Det blev PreSonus FIREBOX.
När dom la fram sina ljudkort så var de den jag kände igen från studios alla trådar:)
Har inte hunnit testa så mycket än, men än så länge har det ju funkat väldigt bra, så får väl se hur det blir sen när det kommer till inspelning.
Passa på att köpa nya hörlurar också och jag säger bara herrejävlar vilken skillnad. Dök rätt på min senaste låt och rätta till saker som man inte hört innan.
Kom även hem med en mic, för den jag hade var skräp:D

Det var en del prylar  ^_^ Men gött att du hittade nånting som du kan vara nöjd med, är en jäkla djungel där ute bland ljudkort och annat  :wacko: Det är då det är bra att det finns forum om än denna gången så löste det sig på egen hand  :P

Jadå! Jag var ju inte helt nollad när jag kom dit:)
Hade jag inte surfat runt innan hade dom lurat på mig nån skit på 4sound kan jag tänka mig.
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten